Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Bs - jag stoppar i mig den skiten (Borago alltså)! Vet inte till vilken nytta?
Lapinette, visst är det märkligt! Det är som vitaminer, man har ingen aning om huruvida det hjälper men man törs inte låta bli i fall att... Ha det så trevligt i Söderköping!
BS - tackar, ska träffa upp min mamma + sambo som varit i din trakter hela veckan, Öland. Det blir en riktig nostalgitripp då jag inte varit i min släkts hemtrakter (Söderköping) på många, många år.
MSW - Zozo befinner sig på semester, vilket kan förklara frånvaron!
Lapinette, kommer man från Öland så åker man ju genom Söderköping men det är sällan vi stannar till eftersom det är så lång resa ändå. Ibland äter vi där på vägen men vi går aldrig runt på stan. Gillar dock det lilla torget med glassaffären skarpt!
Kramar till dig BS!
Låter jobbigt med din pappa!
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig och att du och din mamma inte behöver vara alltför oroliga tills han vaknar upp igen.
kram!
lappis,'å det låter härligt att åka iväg på en liten minisemester!!
Här är det sååå varmt att det var jobbigt igår och jag längtade lite till ngt svalare ställe.
Var på jobbet iallafall ochd et var som vanligt skoj! Jag får supermycket energi när jag är där!
Sedan är det jättekul att komma hem igen. Men som sagt att vara borta lite lagom hemifrån är super!!!!
Nu har jag tänkt att överraska maken för på tisdag har vi 2-årig bröllopsdag. och jag ahr redan fixat barnvakt 8kompisar9 vilket var väldigt lätt. haha, än så länge har vi kö av vänner som vill ta hand om Lill.Snorpan. Så det gäller att passa på!!!
Maken vet inget än. Tror han helt glömt bort att det är årsdag på tisdag. Men jag tänkte boka bord på en av våra favoritrestauranger här! Spice market.
Nenne!!!
När ni kommer hit rekommenderar jag Spice Market varmt!!!!!!!
Det blir nog en rolig överraskning för maken på tisdag. Att få komma ut och äta gott en kväll. Helt utan föraningar 8för det tror jag inte han har...)
Izzie,
det där med barn som ramlar ner från saker verkar vanligt. Och det bästa är att de i stort sett alltid verkar klara sig bra! Lite blåmärken o bulor men inget allvarligt.
Låter jobbigt med svärfar, men du får bita ihop om det bara är för en helg, och tänka att han ju är sådan för att han bryr dig så mycket om barnen. Men visst förstår jag att det är urjobbigt!!!!!! jag tycker att sådant känns så jobbigt redan nu. Att folk kan ha en massa synpunkter på hur man sköter sitt barn och tycka att man man gör fel. Jag är dessutom inte så "överbeskyddande" själv av naturen så jag kan tänka mig att vissa säkert tycker/kommer tycka att jag iten gör "allt som står i min makt" för att skydda Skruttan.Men vissa är ju bara såååååå paranoida och gör så mycket att jag själv tycker det nästan verkar få motsatt effekt.
Tror du frågade om dagiset också.
Här är det ju vanligt att barn börjar väldigt tidigt på dagis så det handlar om individuell anpassning till resp barn.
Alltså kommer personalen där att mata och "lägga" Lill-Skruttan när HON blir hungrio/ trött etc.... Helt oberoende av de andra barnen.
Det är ju 8 barn på hennes avdelning (spädbarnsavdelningen) där de är 3 månader - 11 månader gamla. Denna spridning i ålder är bra eftersom de olika barnen då kommer ha lite olika behov vilket gör att det är lättare för personalen att göra det bästa möjliga för dem.
Det är 3 lärare på dessa 8 barn, och varje barn kommer ha en "primary teacher" som är den som tar största ansvaret för just det barnet. Det blir också denna person som är den lärare föräldrarna kommer ha mest kontakt med. För vår del känns detta perfekt!
maken jobbar ju dessutom ca 5 minuter från dagiset 8vi bor ca 5 min från dagiset också) så det är lätt för honom att ta en sväng förbi där ibland om han vill under dagen. För att umgås lite med Lill.tjejen. Och även om ngt händer, att hon blir sjuk eller så, kan han vara där på nolltid vilket känns superskönt!
Nu ska jag lägga mig igen. Är trött. Maken har nästa matning. Gött!
Ett par timmars sömn till....
Mina föräldrars grannar här på Öland är ett äldre par, väldigt snälla men lite jobbiga på sitt sätt. I alla fall så är de konstnärer båda två och tanten kom just in hit med en påse dockor hon gjort till sin senaste utställning på Liljevalchs som hon tyckte att Iris kunde låna och leka med här nere. Nu är jag lite osäker på vad bus-Iris faktiskt kan ta sig till med hennes tygdockor och om jag ska låta henne komma i närheten av dem eller inte...
Sedan har de en trädgårdsutställning med färg och ljus till skördefesten här nere varje år, fluoriserande färger och UV-lampor i mörkret, väldigt effektfullt iofs. Om jag minns rätt så skulle årets heta typ Gårdsljus och Ängsljus och nu tjatar hon på oss att vi ska komma in och hjälpa till och måla. Mamma och min brors sambo blev ditdragna förra året för att måla blommor och nu när de inte är här så blev det liksom bara vi kvar och jag får svårare och svårare att säga nej, hon dyker liksom upp med penseln i högsta hugg varje gång vi visar oss ute i trädgården... Hon vill att vi ska välja saker vi vill måla på, typ grenar, stenar, de där hårda förpackningarna man ibland köper frukt i, ja, jag vet inte allt hon har föreslagit och nu sitter jag här och blir helt nervös för jag måste ut och hitta saker att måla på.
Sweet, det här med flaskmatning verkar fantastiskt smidigt! När Iris var liten kunde vi inte gå någonstans, hon illvrålade ju och slutade inte om hon inte hade fri tillgång till amning så det var väldigt ont om frivilliga barnvakter... Mamma erbjöd sig ett par gånger så vi kunde åka och handla och så men då var hon helt svett när vi kom tillbaka och jag också. Nu har vi inte haft barnvakt så mycket på sista tiden heller eftersom Iris inte vill bli lämnad med någon hon inte känner väldigt väl och då blir det bara mina föräldrar kvar som hör till den kategorin, och så makens föräldrar möjligen när vi är där nere. Mamma har ju haft så mycket på sista tiden och det har inte varit något viktigt vi behövt barnvakt för heller. Fast jag ser fram emot några saker vi planerat att göra nu efter sommaren som vi redan bokat in henne till!