Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Ingen fara om barnen trillar ner från sängen bara de inte blir sömniga efter och bara vill sova för då ska man åka in och kolla dem.
Hoppas helgen blir bättre än vad du tror!
Max ska leka med granntjejen om en stund så här kommer att bli livat....... Puh säger jag.
Izzie, vilken toppenhelg du verkar ha framför dig, lycka till!!!
Sweet, jo jag har hört från Nattson, de måste väl ha kommit hem med sin lilla tjej vid det här laget men jag har inte hört från henne sedan bb. Väntar också med spänning på alla detaljer!
Här har det varit upp och ner sedan i går kväll, Iris sov sämre än någonsin i natt, vid två föreslog jag att vi skulle försöka trycka i henne en alvedonsupp, det kändes inte som någon idé att försöka i spjälsängen längre. Sedan lade vi henne i vår säng för att hon skulle få snutta lite och lugna ner sig och då kissade hon ner min säng, jag fattar inte hur det kunde komma utanför blöjan men det var bara att bädda om. Hon sov mellan oss till och från fram till fem då maken bestämde att om hon ändå tänkte ligga och skrika kunde hon lika bra göra det i sin säng, flyttade tillbaka henne dit, tryckte en nappflaska i händerna på henne och sedan sov hon till åtta!
På förmiddagen skulle vi till bekanta och fika mitt i hennes sovtid men det ordnade sig ju när hon vaknade så sent och hon sover nu i stället, hon har inte ens ätit lunch än. Antar att det för första gången bara bli ett sovpass idag då.
Efter strulet med Iris så ringde mamma imorse och berättade att hon suttit på sjukhuset hos pappa i natt, de var nämligen tvungna att öppna upp igen för att stoppa blödningen i magen på nytt och då ville de inte sy igen efteråt ifall att de skulle bli tvungna att gå in fler gånger utan nu tänkte de hålla honom nedsövd i två dygn med respirator. Så mamma fick prata med honom en stund innan och nu är hon på sjukhuset igen men då är han ju inte vaken. Hon är verkligen ledsen och orolig och det är trist att både vi och min bror är borta på semester.
Min (ingifta, inte släkt ens) faster ringde i förmiddags och undrade varför jag inte satt på planet från Kalmar och om jag inte hade insett allvaret i situationen och att jag borde vara hemma hos mamma och ta hand om henne! När jag svarade att då måste jag nog höra vad mamma vill först innan vi åker härifrån så blev hon så arg att hon slängde på luren i örat på mig! Så nu är vi visst osams... Själva satt de minnsann i bilen på väg upp till mamma berättade hon men det visade sig ju inte vara sant för hon hade ringt mamma någon timme senare och då var de inte på väg. Då hade mamma sagt åt henne att de inte skulle komma!
Jag skrev ju igår att jag kände mig lite deppig utan att veta varför men det var väl en föraning av vad som skulle komma vad det verkar!
Finns det ingen med lite glada nyheter???
Men BS - har missat detta med din pappa! Varför låg han på sjukhuset till att börja med? Innan han fick blödningen? Kram!
Sweet:Jodå det är bra med mig, har lite ont i ryggen ibland och fogarna ibland.. Och jag har precis "vänt upp ur" en "hur ska detta egentligen gå"-fas och sakta börjat vända mot att det ska säkert gå bra och se fram emot vad det är för något i magen!
Följer (som väl i stort sett resten av tråden) din blogg, roligt att läsa, även om man saknar dig här i tråden lite iaf..
Och angående att du jobbar en dag i veckan så slår jag vad om att du tack vare den dagen blir en dubbelt så bra(=nöjd och glad) mamma åt skruttan de andra sex dagarna, och när allt känns bra är det väl bara att köra på!! Super med dagiset också!
Izzie: Ha det så bra det går i helgen, jobbigt med någon som brer(???) på ens redan dåliga samvete, det är inte lika lätt att strunta i det då...
Bs: Jobbigt med pappa, fast det är kanske egentligen din mamma som har det mest tungt.. Förstår att det var jobbigt med fastern som "lägger sig i"..
Tinga: Skönt att det verkar ha vänt igen med piff och puff, hoppas så att ni ska få komma hem snart!!
Nenne: undrar också hur det gick med intervjun?!
Jag har haft en bra sista dag på jobbet, barnen har varit snälla och vi åt glass.. Fast det har varit ganska regnigt och tråkigt väder.. Även om det var riktigt skönt att gå hem så kändes det väldigt konstigt när jag gick.. Har man varit hemma någon längre period innan har det juh varit för att man är arbetslös.. Och helt utan sysselsättning har jag inte varit i särskilt långa perioder...
Jag funderar också lite på hur det går för "alla" som inte varit inne på länge.. Nattson, så klart.. Och så tycker jag det var ett tag sen Zozo var inne..? Hoppas att allt är bra med blodtrycket? Och sen tänkte jag på storasyrran också.. Har för mig det var någon mer jag funderade på.. Men det kommer jag inte på nu iaf...
Nu ska vi ta tag i andra strykningen av spjälsängen innan det blir dags att fundera ut någonting att äta... Ha en bra helg!
MSW, ha, när du skrev strykning av spjälsäng så tänkte jag först strykjärn i ett par sekunder innan målarpenseln dök upp innanför pannbenet!!!
AM, pappa blev dålig men man trodde först att det var något med astman och höll på och justerade medicinen hit och dit innan något upptäckte på röntgen att han hade proppar i lungorna som han fick blodförtunnande mot. Då upptäckte någon annan att han hade en tumör i magen som blödde och han har legat inne medan de tryckt i honom blod och funderat över läget länge, provsvaren har inte kommit än så man vet inte om det är cancer men först trodde man inte det men nu tror man det även om utsikterna att bli helt bra är goda. I förrgår opererades tumören bort, stor som en fotboll och 5 kg, men eftersom han fått blodförtunnande så har de fått öppna upp igen för att stoppa blödningen. Nu verkar det ha slutat blöda äntligen och de hoppas kunna sy ihop och väcka honom i morgon. Nu har de tagit bort blodförtunnande och tryckt i honom en massa plasma så nu är blodet bra men då vet man ju inte hur det blir med propparna.
Nenne - har en fråga till dig. Blödde du ut klumpar när du hade din mens när du åt Borago? Jag gör nämligen det, precis som vid en IVF. Skitskumt och jag tror inte på missfall då mensen kom exakt på 28 dagar.
Sorry för ett ego inlägg. Är yr i mössan efter två glas vin som jag insåg var 15 %. Varning för Vergelegen, SA!
BS - trist med din pappa och ännu tristare med din "faster" som försöker ge dig dåligt samvete. Om jag ska säga något roligt så åker vi på en minihelg imorgon, Söderköpings Brunn.
Lapinette, åh, Söderköping som är så mysigt! Men 15%igt vin, haha! Konstigt med mensen, vad det gäller Borago är jag ju bara insatt i sorten man kladdar in i Iris hår mot mjölkskorv!