Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Jag har dessutom lagt ut en liten film på vår Lill-karamell på min blogg.
"Svart & Vitt" heter inlägget.
nattsson: grattis!!!
Tack för alla grattis Vad kul att ni gillar namnet
Det var lustgasen som ställde till det! Jag hade kört på profylaxandning fram tills de tyckte att jag skulle prova lustgasen som bedövning. Men jagtappade helt tajmingen med andningen så jag kunde inte parera värkarne. därför hyperventilerade jag. Tillslut fick jag EDA. Den var verkligen underbar. Den tog lite snett men hjälpte i allafall så pass att jag inte fick panik varje gång.
BS: hoppas att din pappa mår bättre idag så att de kan väcka honom. Kram
Vickan, trevlig semester!
Nattson, det var helt omöjligt att parera värkar om man skulle använda lustgasen som de sade, man skulle börja andas när man kände värken komma, alternativt att maken skulle hålla koll på kurvan och säga till när han såg att nästa värk var på väg men det var ju alldeles för sent och smärtlindringen kom ju efter värken varenda gång. Enda lösningen var att andas i masken hela tiden eftersom man ju inte visste när nästa värk kom. Det fungerade för mig i alla fall. Man fick ju ta i ordentligt också för att få ut något ur masken, den var rätt trög att andas i.
Hur öppen var du när du kom in? Jag hann ju inte få EDA vilket jag sörjer än idag.
De har tydligen precis väckt pappa och mamma har åkt in för att se hur han mår så jag får väl höra ikväll när hon är hemma igen hur det är med honom, hon brukar sitta där rätt länge för på intensiven får man gratis parkeringstillstånd.
Svettiga kramar till alla fran Grekland! Hinner inte lasa ikapp vad ni skrivit senaste veckan men jag hopps att det ar bra med alla!
En extrakram till BS, har din pappa blivit samre igen? Och ett stort grattis till Nattson som tydligen har fatt en liten tjej!
Grattis Nattson! Kul att höra ifrån dig! Sött namn oxå! Jobbigt att förlossningen blev svår. Mitt råd är att du kanske kan skriva av dig? Ta dig tiden att skriva ner förloppet och bara skriva rakt av som du känner. Jag är inte så mycket för att skriva annars, men det hjälpte mig efter min förlossning faktiskt. Det tog 15 h totalt för mig från det att vi kom in tills hon kom, och det var några jävliga timmar, den saken är klar. Även om du känner att du inte vill gå igenom det igen, så är minnet tacksamt kort i sådana här sammanhang. Tur det
Jag var ganska skakig mentalt i ca två veckor efteråt, men det vände sen. Snacka med oss om du behöver. Stor kram!!!
BS - Jobbigt med din pappa. Håller tummarna för att han piggar på sig snart. Trist med din "faster" oxå. Det viktigaste är väl att du har kontakt med din mamma och sen gör ni upp hur NI vill ha det. Stor kram till dig med!
Nu vill maken ha datorn, så det är bäst att jag flyttar på mig. Återkommer imorgon eller senare ikväll...
Nattson: Grattis till flickan! Tycker också ni valt ett fint namn! Skönt att du fick det lite lugnare med EDAn... Annars låter det väldigt jobbigt med svimningarna.... Obehagligt att inte vara med och "veta" vad som händer!
Alltså, vad tråkig vår BF-lista (om det nu kvalificeras som lista med bara tre stycken på) ser ut... Hoppas Hoppas Hoppas att det ändras snart.. Åtminstone verkar juh BIM listorna kunna återuppstå..
Idag har vi varit och tittat på fem små kattungar (föddes i torsdags) jisses vad små och söta.. Har aldrig sett så många på en gång, våra katter har alltid bara fått två typ.. Är lite sugen på katt, men är å andra sidan så himla skönt att inte har några djur man behöver ta hänsyn till och som hårar ner.. Lagom med ett litet akvarium.. Lagom mycket att engagera sig i...
Nu har vi bäddat och gjort i ordning spjälsängen och hörnan som bebisen ska ha.. Ser väldigt gulligt ut, men kan ändå inte koppla att det snart ska komma en liten bebis och bo här...
hej, hej!
Åååh vad jag har varit orolig att jag var för hård i mitt inlägg, Cicci! Hoppas att du/ni har bestämt er nu och jag är säker på att det blir rätt val, oavsett!
BS
Hoppas, hoppas, hoppas att din pappa blir bättre snart!
Nattsson
GRATTIS!!!!!! Låter som en överjävlig förlossning! Men du klarade det!!!
Fint namn också!!!
Lappis
jo, den var klumpig men jag började ju spotta redan 5 dagar innan och den var ju någon dag sen, så jag vet ju inte om det var plus heller ej heller...
Angående Boraago/Glandin, så om jag har fattat det rätt så ska den fixa med den hormonella balansen och något med slemhinnan i livmodern så att ägget fäster bättre. Men det är säkert bara placeboeffekt, men man har ju inte så många grässtrån att pröva kvar...
1 v kvar till BIM, tror jag. Har ingen koll och vill inte ha det heller.
Har varit på hårdrocksfestival och druckit öl som en dåre.
Öl är även väldigt bra för mina spanskakunskaper, har jag upptäckt. Super facil!
telis!
oj, hälsningar från Grekland! *vinkelivink* JAMAS!!!!
kram på er alla!!!!!!!!
sweetstreeeeet!
Åååh vad roligt det ska bli att hälsa på dig (er)! Har noterat Spice Market, ska kolla upp det!! Jag tänkte inboxa dig framöver så att vi kan göra upp en plan för en dejt, kanske?
Nenne!
ett snabbt inlägg innan jag ska knoppa.
maila mig hellre!
sweetstreet_63@hotmail.com
Nu minns jag heller inte på rak arm vilka datum ni skulole komma! Vilka var det??
Och SJÄLVKLART ska ni få komma hem och kola in vår utsikt!!
Den har helt kalrt blivit lite "vardag" för oss nu, men kanske kan ni njuta av den med en hemrörd drink i nypan?!
Fast det förstås, det blir ju bara till din make då.... För tyvärr lär du inte kunna sippa några GOOOOOODA drinkar när ni kommer hit..... Mer än alkofria då!