• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

BS - vilken dag du har haft!

Vi åker på lördag och det blir bilsemester i Portugal, Lissabon och norr samt österut. Mest att promenera runt i Medeltidsbyar, några enstaka vingårdar och förhoppningsvis någon timma här och där vid poolen. Ska bo på fyra ställen under tio dagar så det blir en hel del flängande men det trivs vi med.

• Piggelin1

BS - fy fasen vilken dag Men håller med MSW, morgondagen kan bara bli bättre

MSW, jag köpte "Att föda", men i ärlighetens namn så läste jag aldrig så mkt i den, hade kommit till ett stadium då jag började tröttna på all förlossningsinformation. Gick ju Magplasket (Vattengympa) & profylaxkursen plus att Barnmorskegruppen där jag gick ordnade föreläsningar, så vid det laget kände jag att jag hade hört allt flera ggr om... Så jag ströläste mest lite här & där. Men om man inte gjort alla de där förberedande grejorna som vi gjorde, då är den säkert OK!

Nenne, du är nog iväg nu - men vad kul att Götheborg var i dina hemtrakter!

Nattson, bra att du pratar om förslossningen - det är ju precis det jag gjort också, inte minst här i tråden har jag vräkt ur mig en hel massa. Sen känner jag mig fortfarande skraj för en ev nummer två, så OM det blir aktuellt, så kommer jag nog att prata med - hmmmm, vad heter de, ngt på A... Speciella BM att prata med om man är rädd, ni fattar vad jag menar....
    AURORA - nu kom jag på det!

Nähä, nu måste jag hoppa i säng - natti natti!

• MSW

Godmorgon!

Liten: Det låter väl spännande, du har säkert inte förvärrat läget när du ansökte, och då får dom juh "skylla sig själva" att dom valt ut er (om det skulle visa sig att Mindre är för "snäll")... Och att barn kan ändra sig/sina mönster bör dom juh vara medvetna om! Jag tycker att det är värt att testa iaf..

Piggelin: Ska nog låna den på bibblan.. Ska bara vara i närheten av biblioteket när de har öppet! Hade helst velat få tag på den innan helgen...

Idag är det tillväxt ultraljud som gäller här, ska dessutom träffa doktorn igen och förhoppningsvis har dom väl utarbetat en plan för mig(att mina blodplättar ska vara tillräckligt höga) inför förlossningen nu..

Förresten, bröllopstorget (även andra sidor) ser helt knäppt ut i mitt mozilla.. Någon mer eller är det bara här det är problem?

Ha en bra solig fredag allihop!

• Godisråttan

Slutade med minipiller för ca 2 månader sedan. Har mellanblödningar och mens väldigt oregelbundet. Fler än 1 ggn i månaden om vi säger så! Någon annan som råkat ut för detta? Kan inte heller tajma in när jag har ÄL...

• Liten med Mindre

Godisråttan - jag slutade med minipiller för att jag hade mellanblödningar hela tiden... Men sen ordnade det upp sig ganska snart efteråt.

Eller förresten - det var då jag började med yasmine och blev skitdeppig istället. Slutade med den och SEN ordnade det upp sig. Fast lika sorglös som innan tycker jag mig inte ha blivit ännu efter ett par år?? Kanske åldern?

BS - sök en naprapat och få en kick-start i kurerandet av din rygg. Du blir säkert lite bättre av att börja jobba, men det finns säkert en massa muskler i konstant spänningsläge som behöver hjälp att slappna av. (Därav valet av naprapat istället för kiropraktor - jobbar både med kotor och muskler, inte bara kotor.)

• nennesjuttioåtta

in en snabbis innan vi far norrut...

BS
    det blir både gummistövlar och kängor, tur att vi har kombi och takbox! Vilken jäkla dag du verkar ha haft!!!! Hoppas maken blir bättr i ryggen snabbt så du får vila lite, och hinner besöka en naprapat (jag blandar ju alltid ihop vilken som är vilken men det låter ju bäst med det som Liten föreslog) så har du ett bekymmer mindre!

Lappis
    ha det så jäkla gött i Portugal!!!!!!

Telis
    Ha det fortsatt gött i Grekland, hohoho här steker solen!! Och både du och Piggelin får ha det himla gött i Italien!

Hur har det gått för Cicci?

Och eftersom jag är dum i huvet nå jävulskt så testade jag ju såklart för en stund sen. Varför gör man så när man vet vad resultatet är??!?!??! Det är iofs bara dag 28 idag och sist jag åt Pergo så kom den dag 40, men månaden efter dag 31, så jag ska väl avvakta men det är nog kört som vanligt. Nu ska jag snajda ihop en sallad med bacon och grillad kyckling med fetaostdressing som vi ska ha som färdkost, invänta resesällskapet från Falun, bada i ån nedanför och tynga ner Volvon så avgasröret släpar i backen och bege osss mot första anhalten - Örnsköldsvik.

• nennesjuttioåtta

glömde ju...
    MSW
    BF 31 augusti, va? Lycka till på UL!

Ha en riktigt skön vecka!!!! Kram på er allihop, saknar er redan!

• Izzie

BS - Jesus vilken dag! Hoppas det har varit bättre idag!

Niu sticker jag på en veckas semester till Västervik! I hyrd husvagn! Ska bli en upplevelse...

Ha det så bra allihop och ta hand om er!

• BrudSommar2006

Oj, snyft, försvinner alla iväg på semester nu, är det bara jag som kommer sitta här framför datorn då? Det känns trist att vi bara har några få dagar kvar här på Öland och sedan ska vi hem. Tur att vi har Ålandsveckan kvar att se fram emot fortfarande.

Vilket underbart väder! Fast vi törs inte åka till stranden när Iris har ett sånt sår på foten, det ser fint ut idag visserligen men man har ju hört om bakterier i vattnet som tar sig in i sår så det får nog vara. Hon gillar ju dessutom inte vatten något vidare så det hade ju mest varit för vår skull i sådana fall men maken stapplar ju runt med sitt ryggskott så kvar är jag...

Idag skulle vi bada i plaskpoolen på tomten i alla fall var det tänkt men Iris står där naken i vattnet och ser sorgsen ut, sedan får hon syn på gungan på andra sidan gräsmattan och lyser upp och sätter av på sina små bara fötter i full fart! Det såg rätt kul ut när hennes nakna bak försvann över gräset i ilfart mot gungan...

• BrudSommar2006

Lapinette, nu har jag sett bilderna från luftballongsfärden, det ser mysigt ut! Fast jag tycker fortfarande att det verkar lite väl spännande för min smak!!

Svar på tråden Barnkarusellen 2