• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • sweetstreet

Zozo,
    skönt att höra att ditt tryck är bra! Och att du nuter av Sverige nu i sommarvärmen! Oroa dig inte för ansvar och annat som man kan göra när man tänker på barnet.
    Jag lovar dig att när du väl börjar lära känna grynet så kommer du att känna att det är värt det.
    Jag ahde mina orostankar jag med. Men det har faktiskt gått över förväntan måste jag säga. Även om jag från och till kan bli trött också... Men ni är ju två tack o lov. Så ni kan turas lite!

Och försök verkligen att hitta ngn som ibland kan vara barnvakt. Om så bara för 2-3 timmar i början. Men det är sååå skönt!
    Vi var "barnlösa" för första gången sedan Lill-Karamellens ankomst, nu i veckan när vi firade vår bröllopsdag. En kväll. Ca 5 timmar. Så underbart! Jag vet att vissa tycker det är tidigt. Vår Lill-Karamell var bara 7 veckor då. Men jag tycker det kändes jättebra. Hon äter och sover ju bara nu. Tror det är jobbigare både för barn och barnvakt när barnen blir äldre. Nu gick allt strålande bra! Och att bara få ett par timmar utan att behöva fundera på mat och sov och annat var superskönt! rekommenderas VARMT!!!
    Jag ser redan fram emot att få några timmar till igen så vi kan gå på bio....!
    Vill så gärna se den nya Batmanfilmen!

• MSW

BS: Vilken jä*la skit ni råkar ut för! Förstår verkligen att du är trött på semestern nu! Hur länge är det ni ska vara kvar?

BS igen: Var Iris livlig i magen också, eller "bara" när hon kommit ut?

Zozo: Skönt att blodtrycket håller sig bra, låter skönt att slappa och ta det lugnt med familjen!
    Håller med om att man tänker på bebisen och hur det ska bli en hel del, men jag tycker att ungefär varannan gång jag tänker på det blir jag nervös/tycker det känns läskigt och varannan gång är jag nyfiken och längtar efter bebisen...

Nahe, jag skulle egentligen bara säga hejdå, och att ni får ha det så super bra (lite extra till BS, som haft otur så det räcker!!) och tänker på er, särskilt Cicci, nu när jag kommer att dra mig mot Bohuslän där jag inte kommer ha tillgång till dator!
    Ser fram emot att komma tillbaka (på söndag) och läsa ikapp, och då kanske till och med läsa om resultatet av Vickans första BIM?!
    Och kanske något plus (håller tummarna hårt, hårt)?!
    Puss och kram på er!

• Zozo

Hej igen! Uschiamej.. vad har hänt Cicci?? Känner mig allde3les växlad när jag varit datorlös längre tid..

• Mrs  B

zozo
    Mycket har hänt med Cicci så om du kan så leta några sidor tillbaka och läs själv.

Hur känns det annars att vara i Sverige????

BS
    Oj, vilken dag det blev!!!!
    Men nu kan det väl inte hända mer.....
    Förstår om du är trött.

Idag ska Max på barnkalas och vi ska packa och städa så det blir väl en lite lagom rolig dag i sommarhettan.

• junilejon

Hej tjejer...

Här är en som inte varit inne på ett tag...en sjukligt trött småbarnsföräldrer
    Vi gör verkligen allt för att Melvin ska vända dygnsrytmen men det vill sig inte riktigt. Han har slutat skrika på nätterna nu i allfall men han håller på och låter hela tiden (han låter som en get)
    Det är otroligt jobbigt men samtidigt så är det så underbart,vi har tagit med honom ut på båten nu när det är så varmt att det nästan är olidligt ute. Det verkar han gilla,han blir helt lugn och bara ligger där och titta....

Här är en som också är helt off...vad har hänt stackars Cicci?? Något mer förutom pluset???

• BrudSommar2006

Sweet, Iris fot ser hyfsat bra ut faktiskt, hon går ju på foten också så det verkar inte göra ont. Däremot har vi inte tordats åka till stranden, jag har ju läst om den läskiga badsjukan som kan drabba främst barn och äldre efter att bakterier kommer in i sår när man badar. Hon har fått stelkramp redan så det borde inte behövas. Som tur var verkar hon inte ha fått så mycket tevatten på sig för hon blev lite röd på vänsterarmen bara men det är borta idag. Det verkar som att hon blev helt blöt av att skrika sig svettig!

Vad det gäller barnvakt så beror det ju på om man ammar eller ger med flaska och hur det går. Vi hade barnvakt för att åka och handla ibland, var borta max en timme, Iris ville ju inte ligga i vagnen så det var jättestressigt att handla med en skrikande bebis vilket betydde att jag aldrig fick komma till affären annars utan maken fick åka själv, men då när vi kom tillbaka möttes vi nästan varje gång av en svettig mormor med en illvrålande Iris...

MSW, hon var livlig i magen också men jag har ju iofs inget att jämföra med! En vecka utan dator, jag undrar redan hur jag ska klara mig på Åland! Modigt förresten att ge sig ut i stuga en vecka innan BF, då satt jag hemma och stirrade på packad väska och ville knappt åka hemifrån! Förresten så var allt så obekvämt så jag tror att det var därför jag var hemma mest, jag klarade ju knappt av att gå alls.

• BrudSommar2006

Junilejon, jag minns hur trött man var i början, nu är man tacksam för att Iris bara vaknar varannan timme och somnar om på en gång bara man trycker en flaska i munnen på henne! Vi gjorde som Liten och tränade bort att hon skulle äta på nätterna men det blev aldrig bättre så på det här sättet får vi sova i alla fall.

Liten, bra att du hittade rätt sida med Ciccis historia, det går ju inte ens att återberätta. Varje dag går jag inte här och hoppas få höra något från henne men jag minns ju inte hur länge de skulle vara i Nice.

Idag har vi varit ner till hamnen och gått runt, tittat på fåglarna, varit och tittat in i byns kyrka som vi aldrig varit in i förut, hälsat på några hästar i en hage, varit ner till en annan hamn och fikat bland en glasutställning, varit och handlat och nu sover Iris eftermiddag medan maken klipper gräset en sista gång och visst, dagen är inte slut än, men hittills har absolut INGENTING negativt hänt!!!!!!

• Zozo

Fy farao... alla tankar till Cicci. Jag visste definitivt inte att sådana mediciner var SÅ effektiva att 10 min kunde göra skillnad.. om man nu får upp allt. Huvaligen! Tankekram till Cicci!

MrsB: jotack, det är jätteskönt att vara här och bara vara. Jag försöker njuta av familjen så mycket jag bara kan och träffa några kompisar när jag hinner, men tiden går sååå fort! På torsdag fyller pappa år och på fredag bär det av hem igen.

• BrudSommar2006

Gå IN här skulle det vara!

Sjutton vad varmt det varit idag och inte har vi tordats bada med Iris fot men, men, vi har haft det trevligt ändå och har precis promenerat på Alvaret och så lagt Iris. Fantastiska solnedgångar här.

Svar på tråden Barnkarusellen 2