Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Nähä, nu ska jag hoppa in i badrummet & ta min kvällsdusch innan jag hoppar i säng - godnatt på dig vickan - ser fram emot att höra mer om ev plus/minus framöver!
Godnatt Piggis!
Och apropå trådomstart så lär jag vara bosatt här på BT fram till avfärd mot Sardinien framåt tisdag.... så jag kan nog fixa en ny tråd om ingen misstycker...
zozo, klart jag INTE gör abort för att barnet KAN var skadat som du skrivet. PROBLEMET är ju att det kan vara JAG som har skadat det. Skulle du kunna leva med att du får ett skadat barn och veta om att det var du som orsakade det?
Hade jag inte svalt tabletterna så hade jag inte tvekat en sekund!
Nu väntar jag på att en överläkare från Danderyd ska ringa mig för att diskutera deras erfarenheter. Sen ska jag ringa till SÖS igen och prata, sen md min mamma.
I går satt maken och jag och var jätte ledsna, vi har ju svår ångest båda 2 o är inte 25 når längre.... men detta började så fel!!!!!!!!!
Kanske är det bättre att vi börjar om från början igen??????? Så käns det samtidigt som det är fruktansvärt svårt att ta in att i morgon kanske jag har tagit bort mitt barn!
Sen en annan grej, jag har ju gått 11 veckor nu, det känns ju som 1/3 del redan är avklarat, jag har mått illa och varit supertrött, allt i onödan liksom...
MÅNGA TANKAR....
nenne, önskar så att vi kunde bytt plats, (förutom cytotecpillrerna då), så att det var du som var gravid i st.
Kramar till er alla....
Cicci - hoppas att du får lugnande besked från överläkaren!
Själv - har jag nojjat så hårt att jag var tvungen att testa mig. Hm.... har verkligen drabbats av hela nojregistret! Testet visade på inte gravid men nån mens har inte setts till. Panikslagna Vickan kunde i alla fall tänka sig att ha sex med stackars maken som blivit svältfödd på den fronten eftersom jag varit så nojjig (plus att jag har jobbiga eksem över stora delar av kroppen). Så nu har jag bestämt att jag inte är gravid och att jag får fira semestern med lite sprit. Ska bara övertala maken först också.
Som lite engagemang för dagen har jag klippt gräsmattan - ni kan inte ANA hur svettig jag är... ska ta mig an lite målning av trappspaljén i hallen nu.
Hej folks
Kan bara konstatera att mina tidigare grubblerier huruvida "det passar att skaffa ett syskon" nu bytts till bebislängtan. Det som behövdes: ett fett minus. Trots att det var på dag 43 jag testade och jag uppvisar alla symptom utom onda bröst...
Det är klart att det är högst otroligt att man smashar in den på första försöket men det är ju KONSTIGT att mensen inte kommer.
Liten rapport från mitt eget "clearblue heaven or hell"
Cicci.. neh det förtår jag ju.. absolut! men alternativet är ju faktiskt att veta att man tar bort barnet, så av två onda ting varav ett med relativt stor chans till gott slut, så tycker jag att valet låter lättare att behålla barnet. Tar man bort det så har man ju garanterat inget lyckligt slut... Ledsen om jag blev kluddig i mina utläggningar. Förstår verkligen att det inte är någon enkel situation.
Piggelin: MaxiCosi har vi med. Det märket är stort nere i våra länder.. och har kommit först i en massa tester. Vi valde dessutom en vagn som man kan sätta den direkt på (förutom liggdelen och sittdelen för lite större barn som hör till). Det känns praktiskt när man har en ganska liten bil, som vi (Audi A3 Sportback), och ska göra kortare turer.
Brudsommar: mjo men rastlösa ben (eller fötter i mitt fall) har jag alltid, även när jag inte är gravid. Tyvärr var det tydligen en av sakerna jag ärvde från mammas anlag... Suck! Nu är det däremot VARJE natt och DET är tungt.
AM - intressant.... då är vi i samma klubb nu då.... fast jag testade på dag 30 och stör mig något OTROLIGT över att jag har mensvärk men inget droppande rött i brallan. Beklagade mig för maken som påminnde om att min senaste mensomgång också startade med ont i flera dagar innan själva kladdet dök upp.... gaaaa svårt att uthärda...
.... men eftersom jag testat minus så har jag tillåtigt mig själv att dricka en bärs alldeles nyss....
AM, nej men ett minus på dag 43, det ska ju bara inte hända, vilket skräp!!! Fast hur var det, ni körde den avslappnade stilen den här gången och testade inte om du hade ÄL eller så? Kan du ha sådan otur att du inte hade ÄL på första försöket kanske? Jaja, skräp hursom.
Vickan, vad jobbigt med exemet, är det värmen eller något du inte tål?
Cicci, hur har det gått, har du fått någon läkarhjälp under dagen?
BS- det är nog en kombo av min matallergi och värmen... sov ju en vecka i sovsäck och det kanske inte min stackars kropp uppskattade.. fuktigt och varmt ELLER kallt..
Zozo, jag har det också jämt men när jag var gravid eskalerade det något alldeles överjäkligt rent ut sagt! Nu kommer det bara om jag ligger och vrider och vänder mig för länge och inte kan sova eller om det är för varmt.