• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Hej Zozo! Kommer jag någon gång in här i tråden och börjar babbla om en tvåa så påminn mig om det där med fötterna för det var banne mig inte roligt! Kul med shopping i alla fall!

• viktualia

Nojningsattack: Har som sagt mensvärk men fortfarande inga röda spår. Vill VÄLDIGT gärna klämma i mig lite ipren, men det är väl dåligt OM jag skulle råka vara på smällen... eller hur är det med det där?!? hm.... ont har jag i alla fall... precis som vanligt dagarna innan mens

BS - skoj att välja ny bil?!? ujuj.... dit har jag en bra bit skulle jag tro...

Jag vill ha en:
    kombi, många hästkrafter, krocksäker, miljövänlig, med krok, med elstol inkl minne, stort bagage, parkeringssensor, mellanblå eller ljusblå och helst ska pinalen gå lös på runt 150 tusen... ehum....

• Piggelin1

Vickan - jag hör ju lång väg att det är en Volvo V70 eller V50 du ska ha Fast 150' kan bli svårt att hålla sig till då...

• Piggelin1

Håller på här & packar grejor inför Italien-resan - jeeesus vad grejor det blir till Amanda när man ska vara borta i ca två veckor! Men KUL ska det bli!
    ...och om allt går vägen så träffar vi Telis med make på lördag fm i Verona!

Nenne, glömde innan - skickar en superduperjättebamsekram Fasen vad ni kämpar & kämpar & kämpar & inte får ngn utdelning
    Men låter som en mysig semester!

• Piggelin1

Håll tummarna för att vi inte fastnar i timslånga stau-köer i Deutschland tors-fre!!

• viktualia

Piggelin.... gissa om just V50 och 9-3 var skådningsobjekt idag... men som sagt... priset var en svåris.... *fnissar*

• Piggelin1

Vi kör V50 flexifuel - kanon att tanka etanol nu när bensinpriset är så högt. ca 9, 25 per liter att jämföra med drygt 14 kr eller vad det nu ligger på. Sen drar den iofs mer med etanol, men inte så mkt, det blir fortfarande billigare med etanolen i slutänden.
    Fast lite trist är den allt att köra, saknar en extra växel när man kör på motorväg. Speciellt om jag jämför med vår MiniCooper... Fast det är väl iofs inte riktigt rättvist!

• Piggelin1

Bagageutrymmet är ju inte gigantiskt, det blir intressant imorgon när vi ska packa semesterbilen - vagnen lär hamna överst, isärplockad så gott det går! Men med lite god vilja & pusslande så ska det gå!

• Piggelin1

Köpte förresten ny bilbarnstol i förra veckan, tyckte det var lagom att pensionera babyskyddet nu innan vi ger oss ut på autobahn. Det bidde en MaxiCosi "ngnting", läste att den nyligen fått bra betyg, så det fick bli den (plus att vi hade MaxiCosi babyskydd innan). Gott att det finns flera olika ställbara lägen på stolen, Amanda kan både sitta upp & halvligga.

• viktualia

Piggelin - bra med info! heja heja! jag blir matt bara vid tanken..... att välja alltså.

Just nu racear vi omkring i en pigg S40 med många hästkrafter under huven men med kass lastutrymme och med lite för många år på nacken!

Svar på tråden Barnkarusellen 2