• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • sweetstreet

Tinga,
    UNDERBART att ni ÄNTLIGEN fått KOMMA HEM!!!!!
    Å jag måste maila dig!!!!
    dt är en sådan speciiell känsla när man äntligen får komma hem med det/de barn man har haft på sjukhus. Och för er var det ju läääääänge! Herregud jag tyckte det kändes långt med endast 2 veckor! Och det är ju INGET!

Stor Kram till er alla och hoppas nu att ni kan njuta av Piff och Puff där hemma. Och hoppas även ni får sova en del. För det var ju enda "fördelen" med sjukhusvistelsen - att man faktiskt fick sova på nätterna.

Kram!

• sweetstreet

BS,
    jag har köpt salvan nu. Men inte skickat den än. Men den kommer jag lovar!
    Blev lite småstressad inne på "apoteket" bara för Lill-Karamellen började gråta hejdlöst. Vi var på väg hem efter att hon fått 3 vaccinationer så därav den hjärtskärane gråten. Därför hade jag itne tid att botanisera så mycket bland hyllorna men jag hoppas det blir bra ändå. Hade egentlgien tänkt köpa plåster av samma märke också, men om du gillar salvan så kasnke jag kan göra det senare och skicka då.

Vaccinationen gick annars bra. Även om det verkligen kändes hemskt att höra hennes helt otroligt hjärtskärande gråt när hon fick sprutorna.
    Nu eferåt har hon varit väldigt ledsen stora delar av dagen. Även i sömnen så gråter hon till och från. Jag vet inte men det känns som om hon bearbetar den här smärtupplevelsen i sömnen och drömmer om den. Men jag vet inte? Fast normalt så brukar hon aldrig gråta i sömnen såhär.
    Hon har iallafall inte fått feber, vilket man tydligen kan få efter vaccineringen. Men jag hoppas att hon slipper det.
    Däremot hade hon vuxit som jag vet inte vad!!!! Jag udnrar om jag har dopingmedel i bröstmjölken?!?!?!
    Hon väger nu 9,8 pund!!!!!! Shit! Det är ca 4,4 kg!!!!!
    Och nästan 53 cm!!!
    Så STOR tjej nu!!!!

• sweetstreet

Vickan och AM!
    Oj så ni är i testträsket och vandrar nu!?! Ja usch, det hoppas jag dröjer ett tag innan jag återkommer dit. Men för er del så hoppas jag självklart att det snart visar exakt vad ni vill att det ska visa!

• sweetstreet

Zozo!
    Visst är det smidigt och smart att man kan sätta bilbarnstolen på vagnen!!
    Här i USA är det supervanligt! Inte så konstigt kanske med tanke på att de flesta kör så mycket bil.
    Det enda jag hört att man bör tänka på (en sköterska som sa det när jag var på "child care class") är att barnet inte ska sitta mer än max 2 timmar i sträck i bilbarnstolen. Så folk som drar runt med sina barn i en sådan vagn en hel dag är inte så bra för barnets rytt. Helst ska man ta ur barnet efter 2 timmar och låta det sträcka ut rygggen i minst 30 minuter innan man sätter tillbaka det i stolen igen. Men detta gäller även när man åker bil såklart och barnet sitter i barnstolen.

Jag tror att detta är en av anledningarna till att man i Sverige inte rekommenderar sådana här vagnar med adapter för bilbarnstoeln. Just för att man tror att många skulle ha barnen i vagnen mycket längre än 2 timmar åt gången vilket då inte skulle vara bra för deras rygg.

Vi har ju lånat en bilbarnstol av en kompis eftersom man här inte tillåter att föräldrar tar med sig barnet från BB om de inte har med sig en bilbarnstol! Det är lag på detta. För vår del var det lite lustigt eftersom vi bor på gångavstånd till sjukhuset. men vi lånade bilbarnstol och monterade den på vår vagn och gick med vagnen till sjukhuset och hämtade Lill-Karamellen när det var dags att gå hem med henne.
    Men efter detta har vi faktsitk enbart använt bassinetten (alltså liggdelen). Vi är supernöjda med vagnen såhär långt också vilket känns bra med tanke på hur mycket man betalade för den.

• sweetstreet

Nu ska det bli midag här.

Och imorgon ska jag ut med en tjejkompis och dricka drinkar!!!!
    Ska bli såååå kul!!!!!!!!
    Maken får ta hand om Lill-Skruttan då.

• viktualia

Pip!

Ingen mens i sikte men fortfarande lite lagom mycket mensvärk. När ska detta ge med sig?!?! *gurgel och stånk*

Känner mig SJUUUKT ego som inte kommenterat er andra... har väl traskat in i min lilla egna värld...

Sweetan - din blogg erbjuder verkligen skön läsning!!

Tinga - välkomna hem och hoppas att allt utvecklar sig till det bästa!

kram till alla!

• start september

Hej alla! Nu är vi åter efter en två veckors tur till släkt och vänner. Allt har gått jättebra med lilla tjejen och sista veckan har ju dessutom haft toppenväder, nästan för bra för henne. Lite skönt att vara hemma såklart, men på sätt och vi hade jag kunnat fortsätta resa runt ett bra tag till eftersom det funkade så bra, både nattsömn och bilåkning. Dessutom har hon lärt sig skratta vilket vanna många stilpoäng av alla vi träffade

Jag har läst igenom och vill skicka kramar till alla som behöver och ni är många.

Cicci, hoppas så att du mår hyfsat ok.

Tinga - underbart att ni är hemma!

BS, du verkar ha haft det tungt. Låter bra att din pappa snart får komma hem. Visst ska du börja jobba efter sommaren? Kanske är det bra för alla inblandade - Iris får ju helt enkelt anpassa sig till den nya tillvaron även om det blir tuff omställning. Och jag tycker att du ska se till att få hjälp av en naprapat eller annan för att få en kickstart i att må bättre. Det förtjänar du! Ha det bra på Åland sålänge!

Vickan, det ÄR jobbigt att vänta. Och jätteläskigt första månaden.

• viktualia

Start september - japp sjukt jobbigt... nu har jag så mycket mensvärk att jag tagit en värktablett för att kunna existera.. men några röda spår har inte synts till... och testa mig igen ids jag inte än på någon dag...

• junilejon

Nenne det låter ju super härligt och häftigt! Den utsikten hade jag gärna viljat se...

Cicci..skickar fler styrke kramar i från oss...

Tinga vad skönt att ni ÄNTLIGEN har fått komma hem!!! Du måste vara jätte lycklig nu...

Här är allt bra,lilla kotten han växer och myser av livet,fast han tycker att det är lite jobbigt nu när det är så varmt. Just nu ligger han och sover på pappas bröst i soffan brevid mig och hans pappa har med slocknat...när han är så söt som nu så glömer man alla sömnlösa nätter och nattpromenader i skogen...

Sweet...oj vad lill-karamellen växer!! Hon är ju sååååå söt
    Kotten han är nu 54 cm och väger 5 kilo...han är stark i nacken med nu och lyfter det hela tiden när han ligger på magen eller när man har honom i famnen...

Nattson..hur går det för dig och lill tjejen? Mår du bättre nu när du pratat om din jobbiga förlossning??

Kramar till alla...

Svar på tråden Barnkarusellen 2