• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Liten med Mindre

hej hej alla semesterfirare. ser att några fler hittat in i tråden sen igår. Lagom när vi pyser till landet igen. Den skadade bilen fick klartecken att rulla dit före lagning, så vi åker. Hoppas på lite barnpassning och bad.

koko - Mindre är inte heller någon tungviktare. 6,5 kg och har vägt så sen i maj. Jag hoppas på mer aptit när hon lär sig sova bättre. Och så tänker jag "ge efter" och göda henne med Hipp-burkar. De verkar populärare än hemlagat i alla fall.

Grattis till bebisarna hemma Tinga! Så superskönt att få rå om varandra i egen vrå!

BS - låter nästan lockande att lämna maken hemma... Fast då får du ingen avlösning alls.

Nu gnäller lillfia igen - dålig dag idag.
    Got to go!

• muggles

Hej på er! Kul att se koko och Liten i tråden igen, det var ett tag sedan. Rapsolja och osaltat smör är bra för både aptit och viktuppgång. Lycka till med kursen Liten, det låter spännande!

Cicci: jag hoppas att barnet klarar sig och att det inte fått några skador. Varför hoppas du på att livmodern öppnar sig? Blir det inte MF/abort då? *förvirrad*

BS: uj vilken semester. Men ni hade iaf tur med vädret??!!!

Nenne: jäkla skittant, förstår att du lackar ur!!! Dags att ringa och jäkta på läkaren nu tycker jag...

Vickan: hoppas du får minus. Det är nog första ggn jag har skrivit det i den här tråden...

Vi har haft det fullkomligt underbart i stugan. Badat (31 grader i skuggan och 26 i vattnet), solat, fikat, badat igen. Ja ni fattar konceptet... Stugan har egen strand och egen brygga så det kan inte vara bättre. Moa fick en badring av farmor och höll i sig själv, även på det djupa vattnet. Farmor var såklart nervös men Moa blev bara förbannad om man försökte hålla i henne. Cool tjej Känns som att babysimmet har gjort en hel del nytta, hon har en massa vattenvana.

Har precis fått reda på att min svågers granne/jobbarkompis har avlidit i en motorcykelolycka idag - det sätter saker och ting i perspektiv. De pratade med honom så sent som igår kväll, i morse åkte de. Ingen jag känner men man berörs ändå. Usch.

• viktualia

Nenne - du får ABSOLUT skriva så, jag kan inte säga att jag förstår hur du känner men det är HELT LUGNT att du tar ut en del av din frustration på så vis.

Själv har jag mensvärk av bekant variant. Tanten har inte börjat hoppa ner i brallorna men jag är rätt säker. Har beslutat mig för att vänta ut mensskrället till dag 32 innan jag testar, om inget annat hänt innan dess alltså. Och det borde innebära att jag ska testa mig på lördag 1 augusti. Inte för att jag vet om jag klarar av att hålla mig tills dess.. men men... bli inte chockade om jag snart meddelar att tanten är här...

Känner mig så GRYMT ambivalent inför det här så jag blir alldeles prillig. Himlens tur att jag kan sitta vid datorn och hålla kontakten med tråden just nu. Måste säga att mitt sug efter barn faktiskt ökat pyttepyttelite och att även om en ev graviditet just nu skulle sätta käppar i några hjul så känns det rätt ok. Maken håller sig på sin kant och jag säger inte många knyst, grubblar desto mer och tackar särskilt för att ni finns och på olika sätt sätter frågan i ett vettigare perspektiv!

• BrudSommar2006

Cicci, släng nu de där pillrena och avbeställ tiden, du vill ju ha barnet! Det måste väl gå att be att få tätare kontroller framöver och det är ju troligt att du fick upp i alla fall en del av medicinen vilket ju måste minska risken ytterligare. Mensvärk hade jag också i början, det är säkert livmodern som töjer sig som du skriver. Den här veckan ska vi vara med pappa på sjukhuset och sedan åker vi till Åland med vi kanske kan försöka ses någonting sedan, vore kul att få se hur stor Victor hunnit bli!

Iris hör definitivt inte till dem man måste försöka få upp vikten på, vi har ställt henne på vår våg, fast vi är ju iofs inte säkra på att den går så exakt men hon verkar väga över 16 kg! Det syns förresten på henne att hon gått upp mycket, hon är jordens knubbis, det är ju tom svårt att hitta kläder till henne för hon är så knubbig. Tycker inte att hon äter för mycket men hon kanske får för mycket välling möjligen, hon dricker ju ett par flaskor på nätterna. Har inte märkt att hon sprungit av sig något än men å andra sidan springer hon ju inte nämnvärt än heller.

• BrudSommar2006

Nenne, det känns absolut dags att dra igång inseminationerna!

Tinga, vad roligt, välkomna hem!!!

Liten, har missat vad som hänt med bilen, får bläddra tillbaka och titta. Skönt att det verkar gå att åka med den i alla fall.

Vickan, jag fortsätter hålla en av varje!

Muggles, jag tror absolut att det är skillnad på barn som gått på babysim för Iris är jordens badkruka och tycker inte vatten är särskilt skoj om det inte är i badbaljan med varmt och skönt vatten, idag var vi och plaskade i strandkanten bakom sjukhuset när vi var och hälsade på pappa, hon satte i en fot, tyckte att det var kallt och drog upp den igen! Sedan fick vi i henne till fotknölarna i alla fall och så kände hon lite på vattnet med ena handen, sedan vände hon och gick upp igen!

• BrudSommar2006

HJÄÄÄÄÄLP!!! Är det så att den här tråden stängs i helgen medan vi är på Åland??? Lapinette är ute och reser väl och Tinga verkar upptagen, här är det kris!!! Vem startar ny tråd, vi kan ju inte vara utan tråd!!! Kommer Lapinette att titta in här under semestern tror ni? Antagligen inte va?

• fru AM

Hej allihop! Det blir inte mycket datortid i hettan ... Är hemma för att packa om mellan landet och Frankrike (utanför Paris).

Kul att Tinga och Tingaman fått hem killarna!

BS: Vilken otur Iris har! Hon verkar koncentrera all otur till samma period. Kommer förmodligen glida på en räkmacka genom livet sedan!

Cicci: Vilken vånda! Som om du inte hade beslutsångest innan pillersväljningen liksom. Kram!

Vickan: Jag känner så väl igen mig i ditt grubblande ...

Nenne: Kram. Att tanten hittade er på semestern!

ALLA: Stora sommarkramen

Klart slut tills nästa gång!

• viktualia

AM - skoj att se dig här!

En annan vånda som pågår i min värld är projekt BILBYTE. Maken har en Volvo från 98 som är dags att byta ut. Jag vill INTE äga nån bil alls egentligen.. men har gett upp hoppet om det...

Idag var jag för första gången i mitt liv i bilaffärer (heter det så?!?) och konstaterade att det där med bilar är svårt, dyrt och krångligt... som om jag inte visste det innan.. jaja... lär väl återkomma i den frågan också...

... det var roligare att välja glasplattor istället för kakel till köket och att välja halltapet...

• Zozo

Vickan; för oss blev nojandet bättre efter att det inte funkat första månaden, då släppte vi liksom tanken... även om just vi inte fick så långt andrum och tid att vänja oss som vi sedan trott...

En glad hälsning till Tinga m familj!

En megakram med tillhörande champagneflaska till Nenne (För övrigt anser jag att man bör ge mer champagne till folket!)

Cicci, jag avundas dig inte situationen men inte kan man väl välja abort för att fostret KAN vara skadat, när man inget vet?? Det kan det ju teoretiskt vara i varje graviditet.. Jag som bara har knappa två månader kvar kan ju inte heller vara säker, menar jag. Stor sympatikram på dig!

Ja och medans jag ändå delar ut - megakramar på er allihopa. Jag mår själv ganska fint, trots att jag sover urkasst; mina rastlösa fötter håller mig vaken till 3-tiden och sedan när jag väl sommnar vaknar jag en gång i timmen. Inte världens bästa sömn direkt... Just därför är det sååå skönt att inte behöva gå tillbaka till jobbet efter semestern! Nu kan jag i alla fall vila under dagen, när det behövs.

Jag har passat på att shoppa lite kläder under rean här hemma och jag är rädd att syster och mamma löpte lite amok... Nåja, det är väl alltid bra att ha.. Jag hoppas bara att hon inte föds storl 62 direkt

• BrudSommar2006

AM, hej! När bär det av eller tittar du inte in här igen förrän efter hemkomst kanske? Hoppas att du har rätt om Iris otur, nu får det vara slut med den!

Vickan, lycka till med bilbytet, själv tycker jag att det är rätt kul att välja ny bil... Lite nervöst, men kul!

Svar på tråden Barnkarusellen 2