Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
BS - Visst det blev Tällberg och Åkerblads. Ska även hälsa på min moster i Gagnef samt åka runt Siljan. Har printat ut massor med info men den får jag ta i bilen på väg upp till Dalarna. Lite svårt att smussla omkring med allt här hemma när maken är så himla nyfiken.
Lappis,
ha en supersemester nu!!
BS,
Självklart ska jag skicka salvan! jag ska kolla min mail.
Men det blir nog lite senare för nu ska jag gå o lägga mig några timmar till... Gäsp. Har just matat och här börjar det bli ljust nu. Men nu har jag någram timmars sömn att se fram emot! jippie! .-)
Bye, bye girls! Ska nog logga ut och packa ned det sista i väskan. Pust, vad varmt det är!
Men vad f-n, nu har Iris trampat en spik in i hälen. Jag börjar tröttna på semester nu och vill hem.
Liten
En sån kurs skulle vi har behövt gå med Max.
Vi provade alla sorters metoder på honom men gav sen upp när jag skulle börja jobba eftersom jag behövde sova på nätterna för att orka jobba så han fick sova i vår säng.
Med Malte har vi inga sådana stora problem, men är väl upp 2-3 gånger per natt för att ge honom nappen och sen vaknar han prick 6. Brukar ge honom en flaska välling och sen leker han i sin säng och slumrar fram tills 7-7.30 då Max vaknar. Passar bra just nu.
BS
Oj vilken dag!!!!
Där hände det mycket på en gång.
Förstår dock vad du menar med Iris och att du är trött. Max är också väldigt aktiv och nu när Malte finns är det ju lite mer att ta hand om. Men nu ÄNTLIGEN har maken semester i 2 veckor så då ska jag försöka vila lite och ladda batterierna inför hösten.
Det gick förresten super med Max och Malte vid havet igår.
Jag var i och badade med Max två gånger (hur kul som helst ) och det var ok i vattnet, runt 20 grader och runt 24 i luften.
Malte satt i vagnen lite, på en handduk lite, sov när morfar gick en runda med honom och åt lite fruktpuré. Provade att bada hans fötter men han bara gallskrek och sanden gillade han inte heller.
Halv två körde jag till min kompis och sen fick mina föräldrar ta hand om Max och det hade också gått bra.
Nu är maken och Max iväg och badar i en lite sjö. Maken tyckte det var alldeles för varmt idag för att vara hemma och Max säger ju inte nej till att bada.
Själv är jag nöjd med att sitta på balkongen just nu i skuggan och bara slappa. Håller på att packa, tvätta och städa inför veckan som vi kommer att vara på resande fot i en vecka.
Malte matstrejkar och bara skriker så jag gav honom en flaska välling som en sista utväg och den tog han men sen tog det ytterligare ett tag innan han somnade. Puh.....
Han gillar som sagt inte värmen alls.
Trevlig resa alla som är ute och far!!!!!!!!!!!!!
Vi sticker på måndag.
MrsB o Sweet - jo, det sitter inte fel att Mindre får lära sig sova på kurs (det är inte jag som ska kämpa med henne på nätterna, utan de som utbildar sig). Fast givetvis har lilltjejen ätit bättre än någonsin de sista dagarna, och i natt sov hon riktigt bra. Bra men pinsamt om det ordnar sig tills om 3 veckor...
Och biljetten är ju inte avboknignsbar. (Det hade bara kostat 400-500 kr mer...)
Och vad gäller Tällberg - svärfar bor där, promenadavstånd från vissa av hotellen. Tycker det verkar utmärkt att så småningom lämna Mindre hos honom och ta in på hotell med maken. (Avstod från att boka bröllopssvit där eftersom vi ändå inte hade hunnit njuta av den - så vi "har ju den innestående". )
Trevlig kväll alla!
Hej på er alla! Bara en kort rapport från Zozo i semestersverige och en hälsning till er alla.
Jag mår finemangs och åker tillbaka till maken och utlandet nästa fredag. Just nu njuter jag av sommarvädret och att kunna spendera tid med familjen.
Mitt blodtryck åkte berg och dalbana precis innan jag åkte men nu har jag kollats av mamma som är sjuksköterska och mitt tryck är helt normalt. Jag börjar undra om de inte bar sig lite klantigt åt på sjukhuset i Luxemburg när de testade mig sist... Nåväl, jag vilar duktigt ändå...
En liten aning börjar jag möjligen panika om jag ska klara det här med barn och var jag ska hitta tålamodet som alla ni som fått barn tycks ha...
Det var länge sedan jag var inne... Har någon möjhligen plussat senaste tiden????
Kram på er
Zozo
Hej Zozo, tyvärr, inga plus mer än Ciccis, du kanske har följt stackars Ciccis kamp mot tillvaron?
Här hoppas jag att eländet nu är slut för vår del för det kan nästan inte bli värre, eller det kan det säkert, men det började ju med att Iris trampade på en spik i förmiddags och fick in den i hälen, samma fot som hon har skärsåret på så klart.
Eftersom det tog så lång tid att pyssla med foten på en hysterisk Iris så blev det lite sent med lunchen och sedan skulle vi få besök klockan ett. Så jag var antagligen lite stressad när jag höll på med fikat precis när de kom i bilen och ställde tekannan för nära kanten på bänken, det är så låga bänkar här också, så Iris tog så klart tag i den och fick tevatten över armen. Jag hann fram och drog kannan åt ena hållet och Iris åt det andra och hade på kallvatten så hon klarade sig som tur var men hon illvrålade så hon bajsade och svettades så hon blev helt blöt och jag fick byta alla kläder under stor hysteri precis när vi fick besök!
Sedan tror jag att hon blev trött för de hade inte varit här en timme innan allt blev ledsamt men, men vi fick umgås en stund i alla fall och det började tydligen bli läggdags för deras kille också.
I eftermiddags ramlade hon sedan med ansiktet mot soffbordet och blev ledsen men efter allt annars kändes det lindrigt. Hon fick ett litet blåmärke på hakan faktiskt.
Det värsta var ändå maken som äntligen blivit aningens bättre från ryggskottet och skulle prova att följa med på promenad. Då springer han inte för att hämta något och slår huvudet i en dörrpost och slår upp värsta jacket i huvudet, vi har tvekat fram tills nu om vi ska åka till akuten eller inte men bestämt oss för att det nog inte behövs nu när det slutat blöda.
Jag känner att jag bara inte orkar mer nu.
BS,
men himmel vilken dag!!!!!
Hoppas verkligen att fortsättningen på semestern blir bättre!!!!!!
jag har läst ditt mail nu. Ska förhopnningsvis hinna inhandla salvan imorgon och skicka den kommande vecka.
Hur är det med Irirs fot nu efter spiken?? Måste hon ta stelkrampsspruta nu?
Eller kanske har hon redan en sådan vaccination nyligen?
Och blev hon bränd av tevattnet?? FY vad läskigt! Tror det är brännskador jag tycker verkar vara allra läskigast och otäckast. Att ens barn skulle få kokande vattne på sig eller hett kaffe/te. Hu!
Jag hoppas att Iris itne fick några allvarliga skador.
Och din man sedan, han som redan hade ryggskott. och nu även med ett jack i huvudet.
Alltså, om man inte visste bättre skulle man kunna tro att ni varit med i en film? Att SÅ mycket kan hända samma familj under loppet av en dag är ju ganska otroligt egentligen!
Men som sagt, nu KAN det ju itne hända mer. Statistiskt sett borde ni alla ha lyckats pricka in alla skador man kan tänka sig att få under ett par års tid. Så det borde vara lugnt ett tag fram över....
KRAM!