Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
här har det ju hänt en hel del sen jag var inne sist.. själva har vi avklarat första delen av bröllopet, den borgerliga vigseln, så nu är jag faktiskt gift! (har inte fattat det ännu.. )
tack för välkomnanden och alla uppmuntrande kommentarer! jag antar att jag börjat läsa den här tråden som slags mental förberedelse. någon drog parallell till saker man inte vill ångra att man inte hade gjort. jag försöker väl ha samma inställning, men i de flesta fall kan man ju göra ogjort (eller nästan iaf) det man vågade prova. Tex. flyttar man utomlands inte trivs kan man alltid flytta hem igen. Men får man barn kan man ju inte ge tillbaka det till storken liksom Men men, jag fyller faktiskt 30 först nästa år.. Fast enligt min livsplan som jag gjorde när jag var 10-11 år nånting så skulle jag haft två barn nu...
Zozo, du träffade huvudet på spiken, jag bor i schweiz (zürich) men min hemstad är helsingborg. andra delen av bröllopet kommer vara där snart, därav nicket.
viktualia, du har ju gått om mig med stormsteg! grattis till modet! Det blir säkert bra!
Nenne, usch jag vet inte vad man ska säga. Jag tycker det är så otroligt orättvist att man ska behöva kämpa så. Kan tänka mig att man kan ramla ner på en botten som ligger väldigt långt ner. FAst jag gillar din gula gubbe, den blir man glad av
Här blir det 1,5 veckas semester med början den 28e juli. Fast hur mycket återhämtning det blir när man planerar bröllopsfest är väl tveksamt..
Lappis, jovisst hade jag det, men nojandet tänker ju inte särskilt logiskt...
Nu regnar det igen...
tack, hbgbrud, hahah ja den där livsplanen för mig var ju att vid 22 var man både gift och hade barn men man insåg ju rätt snart att det inte skule hända. Och trots att jag träffade maken för hundra år sen så var det inte aktuellt tidigare, trots att vi är bästis och bundis.
Nu måste jag vara assistent till den nakne kocken, idag endast iklädd en hatt. Nej då, skojar bara (pictures in your head?!?!?)
mmm.. var det inte din make som var en riktig pudding? ser brad pitt framför mig naken i köket endast iklädd hatt.. o boy i wanna cock. eeehh cook menar jag ju!!
Oj, det var länge sen det var lite "dirty" här inne på tråden!
Mer dirty behövs tycker jag!
Har inte jättemycket att bidra med själv dock...
Nenne - stövlar går fetav, man ska ha nåt mer foträt än så. Och inte har jag köpt några designstövlar sedan vi köpte hus, däremot två par träskor från den lokala trätoffelfabriken!
start september skrev 2008-07-15 12:27:38 följande:
Jag har inte varit in på länge men Oj vad det hänt saker här sedan sist!!! Har skummat nu.
Först
STÖRSTA FETEKRAMARNA till Cicci och Nenne!!!!!!
Av helt olika anledningar. Men så är ju livet.
Cicci, jag tycker du gör rätt som verkligen "tar tag i detta" nu innan det går ännu längre tid. Och vad ni än kommer fram till så hoppas jag att du kan känna att du fattat rätt beslut och att du kan hitta styrka och stöd hos folk runtomkring dig!
Nenne, jag förstår dig gumman!!!!! Helt och fullt faktiskt. Även om det kasnke itne kan verka så nu när jag sitter med liten bebis, men jag minns verkligen känslan av hopplöshet, frustration och maktlöshet. Men det är go i dig tjejen, och som flera redan skrivit tidigare så är det ju en enorm lycka att du och maken din har varandra och att ni trots alla motgångar kan ha roligt på vägen! och jag tror fortfarande helt och fullt på att ni kommer få er TV-puckhög!!!
Och förresten tycker jag itne du ska deppa alltför mycket över att Rangers inte spelar när ni är i NYC. Även om det ÄR j-gt KUL med hockey... Men ni får trösta er med... pfff inte Madonna inte!!!!!! *kastar med huvudet så att håret flyger lite coolt bakåt* utan med MIG!!!! För vi ska väl ändå ses?????!!!???!!! *blinkar med stora ögon*
Vilket datum är det??
Sedan Jippie Vickan! Du har hoppat! Kalas!!!! Fritt fall nu, coolt!!!!
September,
kul att höra hur det går för er!
När var det er lilla föddes nu igen? Har glömt, sorry.
Izzie,
jätteroligt att du hinner skriva så mycket nu! .-) Gissar att det går lite i perioder.
Lappis,
jag håller tummarna för att tanten inte är på ingång.
hbgbrud,
GRATTIS!!!! Lycka till med planeringen och fixandet av festen också!
Ska ni ha den i Helsingborg då??
Piggis,
wow att Amanda gör sådana framsteg!
Kul!
AM,
roligt att se dig i tråden också! Du har ju varit lite frånvarande på din blogg också, men nu har jag läst en del senare inlägg!
Victory,
jättekul att se dig också! Det är ju inte så ofta. Lycka till nu med sista veckorna fram till den stora dagen!
Och Nattssonn,
himmel vad spännande!!!!
Hoppas allt gick bra! Väntar med spänning på att få höra allt.
Junilejon,
jobbigt att Melvin har problem med magen.
Vår Lill-skrutta har också en del gasproblem. I stort sett nästan alltid efter varje matning. Men lite olika mycket. Hon sover dock rätt okej (oftast) vilket är otroligt skönt. Man blir tillräckligt trörr änåd bara av att mata var 3:e timme dygnet runt. Ibland ännu oftare vilket jag tror mest beror på törst (inte hunger så mycket) för det är ju så jäkla varmt här.
Hoppas att melvins magonda går över snart.
Tinga!
Underbart att ni snart får hem Piff och Puff!!!!!!
Har tänkt på er så mycket!!!!
Förresten - apropå nojjande... mitt hårda beslut om BT-förbud på arbetstid kvarstår.. men just nu är det tungt... och inte skulle det nog bli bättre om jag råkade plussa... gaaaa
Men jag MÅSTE låta bli, annars kommer jag snabbt spåra ur och inte få nåt vettigt gjort!
*suckar*