• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

gottelina - OM inte er IVF lyckas och du får embryon till frysen så gör man FET med hormonbehandling. Don't worry!

Borago Jamsrot utvinns på ett skonsamt sätt från Gurkörten (Borago officinalis). Oljan är mycket rik på de essentiella Omega-6-fettsyrona linolsyra och gammalinolensyra (GLA). GLA samverkar med prostaglandinera som i sin tur reglerar den hormonella balansen. GLA är ett celluppbyggande ämne som främjar hudens elacticitet och smidhet. Förstärkt med Jamsrot och E-vitamin ... står det på min burk.

• Lapinette

Ahhh Zozo, du menar att magen är i vägen?! Tänkte inte på det.

• _koko_

Har världens gnälligaste son (tand på g?), så jag kan inte läsa ikapp, men läste det du skrev om glandin, lappis och tyckte det lät bekant. Sprang genast in i badrummet och kollade en av mina pillerburkar - jag åt jättenattljusolja första halvåret i fjol för att det skulle vara bra mot endon - och tro det eller ej - det innehåller just omega-6 och 9% GLA! Så det var säkert därför vi lyckades med vår ivf.

Vinkar till alla och skickar arga svordomar åt nenne och frejis håll. Eller inte åt er förstås, men den där dumma dumma mensen...

Har haft en heeelt ljuvlig vecka i italien!! Men frejis akta er för skorpionerna! Enligt uppgift är de inte farliga utan sticks som getingar ungefär, men ändå! Lite speciellt att hitta dem i sovrummet.

• gosnosen

låter spännande med borago! kanske värt att testa då... det måste vara det jag har missat i två år!

• Lapinette

koko - skorpioner i Italien!!?? Annars så kan jag tänka mig hur underbart ni hade det där (avis som bara den).

• muggles

Ah, nu blev det lite liv i tråden igen! Kul, för jag trodde nästan den höll på att somna in... Det hade varit så tråkigt!

Frullan: jo men vem tror du att Borren vänder sig till sedan när han slår sig, är ledsen el behöver stöd. Jo, mamma naturligtvis... Visst, man kanske är lite tråkmorsa men man gör ju sitt bästa. Det viktigaste är ändå att de får kärlek och omvårdnad. Och sedan är ju ett stort nätverk runt barnet väldigt bra har jag läst så det är väl bara positivt att barnet kan leka/busa med andra i familjen. Det är väl lite det som är tex mor/farföräldrarnas privilegium; att ha kul med barnbarnen - uppfostran överlåter de åt andra

Lappis: ju mer jag läser om er kamp med ivf:er och annat så känner jag att jag skulle ha gått på adoption för att vara garanterad ett barn. Det är lustigt men jag har också läst om det som gottelina skrev om, att adopterade barn blir väldigt lika sina föräldrar för de tar efter miner och kroppsspråk vilket tydligen spelar stor roll. Så även att de kanske inte är fysiskt lika sina föräldrar så tycker många ändå att det finns likheter. Ganska häftigt att det fungerar så!

Zozo: låter jobbigt med vätskan och så har du såpass långt kvar också!

Jag är lite kluven till om det verkligen är mer osjälviskt att adoptera än att skaffa biologiska barn. Man adopterar ju ändå för att man vill ha ett barn i första hand, inte för att man vill rädda ett barn från svält och umbäranden. Så jag tycker det känns lite fel att utmåla en längtan efter ett biologiskt barn som mer själviskt. Det känns ibland som att man ska be om ursäkt för att man längtar efter ett biologiskt barn??? Varför är det så? Människans har ju en drift att reproducera sig och att man vill att ens egna gener ska leva vidare är ju det enda sättet att bli odödlig på?! *lägger pannan i djupa filosofiska veck*

Märks det att jag håller på och förbereder en kurs jag ska hålla 1 dag efter att jag kommit tillbaka från semestern?! Det är såå tråkigt att läsa på kurs-slider (nästan som att tentaplugga förutom att jag redan kan ämnet men behöver gå igenom vad jag ska säga). Hålla kurs är det tråkigaste biten med mitt jobb

• muggles

Förresten har jag glömt säga välkommen till gottelina!

Vart i Italien finns det skorpioner?!

• Lapinette

Har för mig att kokisen varit i Toscana.

• muggles

*försöker visualisera Frejis stränga röst när jag sliter mig själv i håret och släpar mig tillbaka till kurs-sliderna* (hon brukar ju prata strängt med sig själv när hon pluggar )

• gottelina

tack! Hela den här tråden känns välkomnande! Läser fortfarande på och försöker lära känna var och en. Jag är här även när jag inte skriver så mycket.

Svar på tråden Barnkarusellen 2