Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
gosnosen - byta kö menar du då från IVF-kön till ÄD-kön? OM ni inte skulle få barn på egen hand är då adoption ett alternativ? Sorry om jag går på lite väl...känner att jag är på stridshumör idag.
Vi har ju ställt oss i adoptionskö då väntetiden är 3-4 år. Kommer att fortsätta med IVF + FET i typ ett år till sen lägger jag nog ned. Sista IVF'n sker nog i september men kanske, kanske om läkarna tror på't så kör jag en gång till i vår. Har 4 ägg kvar i frysen och hoppas på ett par till vid nästa försök vilket skulle innebära en 2-3 FET.
Summa summarum - så skulle det innebära 3-4 IVF'er och 3-4 FET.
Förresten glömde i min kostnadstabell ange att varje FET kostar 8 500 kronor (shit, upptäckte att de har höjt priset ).
Mrs B - här inne där tråden handlar om barn eller som på FL tycker jag det känns mer naturligt med en bild på sina barn. Har inte alls reagerat över det. Men som på FB där man är inloggad som person och inte i ett ämne som handlar om barn förstår jag inte varför man lägger in en bild på sitt barn som bild. Har man ingen egen identitet?
Eftersom jag inte kommit så långt ännu så undrar jag, vad är FET? (mer än jag då enl läkaren )
gå på du Lappis! japp, byta kö från ivf till ÄD. misstänker att man inte får stå i samma... har mailat och frågat för ca en vecka sedan, men inte fått något svar. de kanske har stängt för semester... och svaret för närvarande är nej. vi kan inte tänka oss att adoptera även om inte ÄD skulle funka för oss. men som sagt, det är just nu! fråga om fem år igen om jag fortfarande hänger här. . det känns som att vårt ivf-försök i höst kommer att bli väldigt avgörande för ev. fortsättningar. i och med att jag fick maxdos av menopur utan särskilt bra resultat finns inte så mycket ätt ändra heller. men det lät på läkaren som att de vill gå tillbaka till gonal-f, men maxdos istället och sen att jag ska sluta med nässprayen när jag börjar med sprutorna. de tycker inte att jag ska köra på korta metoden. i journalutskriften står som sista kommentar efter vårt förra försök: "ett befruktat ägg och patientens förhållandevis låga ålder talar för ytterligare försök." men läget är ju faktiskt så att vi bara, på två försök, fått ut sju ägg och ett har befruktats. men det skulle ju också ha varit ett fint embryo enligt SH.
FET = Frosen Embryo Transfer.
Om man har fått befruktade ägg av bra kvalitet, som inte används direkt kan de frysas in för att användas senare.
hejom svejom tjejer
mycket att läsa ikapp
Lappis: jag tycker visst att det låter som att ni har barnlängtan iallafall i min värld. Jag menar ni vill ha barn i ert liv och framtid det är vad jag kallar barnlängtan. Sen finns det människor som inte kan se en unge utan att ge upp ett illtjut, kasta sig ner på knä, gulla och prata barnspråk. Inte heller har vde sen de fyllde 11 funderat på annat än att skaffa egna ungar och byta blöjor hela dagarna.
Detta kallar jag inte barnlängtan utan barnbesatthet....
Jag har aldrig varit särskilt intresserad av barn tidigare och precis som zozo så är jag inte förtjust i andras ungar än de jag har nån slags relation till dvs syskonbarn eller kompisars barn. andra ungar är mest överallt och låter
Inte heller kände jag nån bråska att skaffa barn själv utan jag älskade mitt singelliv och sedan mitt ego liv med bara maken. MEN jag har alltid vetat att jag vill ha egna barn nån gång av precis de anledningar som mugglan skrev. Mugglis beskrev nog precis vad jag känner agående framtiden och barnbarn osv.
Och till sist så var det bara dags, utbildning, bra jobb, bra bostad, inte purung och haft så satans mycket kul, festat, rest osv så tillslut var det liksom dags om jag inte skuylle behöva dra barnvagn och rollator samtidigt Om det inte hade varit för åldern ( och makens super barn längtan) så hade jag nog kunnat levt eget paty liv ett tag till. Men inte så här i efterhand.
Så efter mycket svammel. KLART ni ska ha barn lappis för längtan efetr barn det har ni!
Men jäklarns vad allt kostar
hade verkligen ingen aning om att det var sååååå dyrt med allt. Varför är adoption så attans dyrt?
mugglis förresten: jo maken ska vara pappaledig ett par-tre månader när jag väl börjar jobba. När det nu kan bli.... beror på vad som dyker upp.
zozo: jobbigt med svullnad, stickningar osv. Hur långt är det kvar?
telis: låter som ett fint julkort
jag skulle nog också uppskatta ett ha ha ha
älskar ju allt naket
hmmmm
hade sååååå mycket att kommentera men allt är som bortsprunget ur kolan....
måste nog gå tillbaka och kolla vad jag hade tänkt skriva om....
hmmmmmm
ahhhhh just det angående att leka med sina barn. Jag är inte heller nån som kan sitta i timmar och bara leka med borren, jag tycker det inte är särskilt kul. Precis som mugglis busar jag nog hellre. Men framförallt så hinner man ju inte leka så himla mycket heller. Jag menar oftast är jag ju ute och flänger och träffar folk och då leker jag ju inte och när man är hemma så finns det ju alltid tusen saker att göra.
Jag är helt klart tråk morsan. Bäst när det kommer till trygghet och allt matning, bada, sova äta osv. men alla andra som bara leker med borren så fort de ser honom är sååååå mycket roligare. Kan bli lite sur på det ibland. Borren blir så otroligt glad när pappa och andra kommer för det är så himla kul och leker hela tiden. Jag skulle också vilja vara den roliga ibland. men å andra sidan så orkar jag ju inte heller.
hmmmmm
vill ha kakan men äta den
ärsh nu svam´lar jag igen.
om ni känner att ni kan tänka er att adoptera (även om ni inte är helt säkra) så är det väl ett jättebra steg att ställa sig i adoptionskön. vi har vänner, som förvisso är lite äldre och därför kanske har ännu mer "bråttom", men de har gått adoptionskurs och håller nu på att utredas av kommunen, samtidigt som de gör IVF-er. allt för att vara förberedda, trots att de inte är säkra på att de faktiskt vill adoptera.
flyga drake verkar gillas av alla... måste nog kolla upp vad det är för nåt
näe nu ska jag gå och kolla tempen på badvattnet
vi hörs
puss