• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

Lapinette.. Jag gillar FORTFARANDE inte andras barn speciellt.. tycker mest de är skrikiga och jobbiga... Det var väl lite det som oroade mig mest med att bli med barn; att man skulle tycka samma sak opm sina egna.

Jag tyckte verkligen "Flyga drake" var bra.

Resetips.. hmmm kan du länka mig traden, Lappis? Jag lyckades deleta alla mina favoriter...

• MSW

Frullan; Zozo mfl: Jag har heller ingen lust.. Iofs är jag rätt dåligt på att vilja i vanliga fall också.. Men nu är det ännu sämre... Tråkigt!

Om "Flyga Drake" är den boken jag tror så har jag också läst den och tyckte den var jättebra!

Sitter här på jobbet och väntar på att börja.. Är inte så knäppt som det låter, då jag blev färdig tidigare än vad jag trodde med påfyllningen så tänkte jag att jag lika gärna kunde åka hit och ta lunchen här istället för att först åka hem och hinna vara hemma högst en halvtimme och sen åka till jobbet! Börjar egentligen inte förrän 12..

• MSW

Zozo: Inte många dagar kvar att jobba nu va? Vilken dag är sista?

• Zozo

MSW; nej tack och lov Jag skulle jobbat sista dagen i fredags men bestämde mig för halvdag i mandags och far da jobba halva nästa mandag med.

det börjar bli riktigt segt pa eftermiddagarna eftersom jag sover sa himla daligt (rastlôsa ben) om natterna och värmen blir hemsk pa eftermiddagarna.

• Piggelin1

Lappis - jag har inte heller haft ngn riktig "barnlängtan" (hur man nu definierar det, som sagt...), men det känns liksom för er att ni har kämpat & kämpat så jädra länge, så målinriktat & då borde det faktist finnas ett barn för er där borta i slutänden, biologiskt eller adopterat, strunt samma.

Jag har brukat leka lite med mina syskonbarn när vi ses, men efter en stund vill jag alltid fortsätta med vuxenpratet - mkt intressantare Ligga på golvet & kravla runt är liksom inte min grej riktigt. Ok, att jag gör det en del med Amanda nu, men iböland får jag en släng av dåligt samvet att "jag borde nog göra det mera..." Men samtidigt så tänker jag att så länge Amanda verkar må bra & trivas - då är det ingen ko på isen!

En annan sak som fascinerar mig är att en del mammalediga kompisar som jag umgås med, de undertecknar alltid mail & sms med både sitt & barnets namn Jag förstår inte riktigt det där - det är ju JAG som mailar & bestämmer att vi ska ses & Amanda hänger ju med av bara farten! Jag är ju fortfarande JAG liksom, med en egen identitet & vilja?! Jaja, jag kanske är väldigt ego, vad vet jag

• Zozo

Piggelin.. Ja jag far vykort av min vänina och hennes bebis.. öh?

• Lapinette

Piggelin - ändå värre med de som lägger in bilden på sitt barn istället för sig själva på typ FB. Que?

Vet ni att akupunktur kostar 500 kr/gång och vid en IVF-behandling rekommenderas 7-8 behandlingar. Mon dieu, vad kostar det inte att försöka bli gravid??!!!

- IVF 49 000, 3 pack inkl. hemortsläkare
    - IVF medicin ca 2 000 kr/år
    - örtmediciner ca 600 kr/år
    - akupunktur ca 4 000 kr
    - inseminationer 400 kr på vardagar/800 kr på helg (och självfallet var vi alltid där på helgerna)
    - ÄL-tester ca 250 kr/paket
    - Gravtester ca 100 kr/paket (fast där förbrukar jag inte många)
    - adoptionskö ca 2 500 kr och sedan 2 000 kr per kalenderår
    - adoption ca 150 000 kr

• Mrs  B

Vad är "Flyga drake" för någon bok????

Barnkär har jag alltid varit och det kanske hör ihop med att min mamma var dagmamma när jag växte upp. ???
    Fast under gymnasietiden var det inget roligt alltid.....

Däremot har jag alltid varit sådan att utbildning först, sen jobb och sen mamma. Skönt nu tycker jag!!!
    Har kompisar som skaffat barn först och nu utbildning och de sluter som djur för att få allt att gå ihop. Det hade jag aldrig orkat.

Får också som du Piggis lite dåligt samvet ibland för att jag inte leker mer med barnen, men känner att det är så mycket annat som också ska hinnas med när man har hus och familj och sen är jag verkligen ingen kvällsmänniska. Då vill jag mysa med familjen, äta och titta på tv.

• Mrs  B

Lappis

Då är jag knasig då som har mina barn här??????

Svar på tråden Barnkarusellen 2