• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Fru FruLLan

hejsan tjejer
    tillbaka vid datorn även denna gång med ett glas vitt
    tyvvär ingen äkta champagne här inte som vissa andra ju haft turen att få.
    Men jag får vel kompensera kvalitet med kvantitet istället
    ha ha ha

BS
    usch och fy vad tråkigt att avliva hunden beklagar verkligen gumman. Och jag tycker knappt att det hjälper att man vetat om det ett tag man blir så oerhört ledsen ändå. Även fast man ju vet att det också är för djurets bästa att få slippa lida. Usch. Min pappa tyckte att det var så oerhört jobbigt när de avlivade den då väldigt gamla hunden som varit hans följe slagare så långe att han aldrig velat skaffa en ny hund efter det. Det var för jobbigt när han försvann helt enkelt. Jobbigt helt enkelt när ens djur försvinner.

Lappis och telis:
    Usch förstår att det känns sjukt jobbigt med misslyckade försök och jag förstår att det inte är helt kul kanske att komma in i tråden. Minns ju själv att det inte var såkul bara under de månader som jag själv mensade stup i ett.

Nenne förresten hoppas verkligen att du får det där roliga jobbet.½!!!!

SWEEETAAAANNNNNN!
    Hejsan pussgurkan. Kul att se dig! Måste gå in i galleriet för att se om din lilla tjej finns där. Förstår också att vdu lider av värmen i NYC. Har ju varit där några somrar och fy faaaaan vad tryckande och kletigt det kan bli där. Såååååå jobbigt. Kan inte vara det roligaste för en liten bebis heller.

Mindre: Precis som piggis skriver så är välling ett super svenskt fenomen och inte alls nåt som man behöver i sin kost. I andra länder kör man ju inte välling. Borren får välling på morgonen och på kvällen innan han går och lägger sig. Orsaken att vi kör just välling är att jag vill ha mysstunden med att ha honom i famnen och ge flaskan ( jag har ju slutat amma). Därför valde vid et istället för gröt. Men självklart kan man ju ge nåt annat. Men dessutom så inbillar jag mig att vällingen mättar mer än ersättning så därför välling. Sen ser jag det ju som så att välling innehåller ju i stort sett mjölk och säd, så egentligen är det vel att likna vi smörgås och ett glas mjölk krasst sett.
    Nåja, vi kör iallafall välling vi dessa två tillfällen, till övriga mål är vatten drycken.

En annan anledning till välling är att jag ville introducera gluten på ett milt sätt då jag själv inte klarar gluten. Vet inte om det var smart tänkt alls. Men men så gör vi.

Känner mig lite elak kanske men på något sätt är det ändå skönt att läsa att fler har dålig sexlust och att det inte bara är jag. I mitt fall beror det ju dock inte på att jag får för lite sömn då borren sovit som en sten sen han kom. Utan... ja vad sjutton beror det på jag känner mig helt både fysiskt och psykiskt sexuellt död. Såååååå jobbigt. Funderar faktiskt på om jag borde söka nån slags hjälp.
    Jag kunde köpa att vara utan lust när jag var gravid. men nu? utan orsak som det känns.
    hmmmmmm
    inte bra.

Jag saknar min mage!!!!! Åhhhh vad jag älskade min mage! Jag sakknar bara att få klappa på den, bära runt på den, klia på den... ja allt.
    eller...
    att stå på huvet i soffan med 9 månaders mage kanske jag inte saknar i alla fall
    Men det kanske man inte ska göra

• Fru FruLLan

alltså
    bara ett förtydligande, det jag skrev lät så dumt.
    Jag jämför absolut inte mina misslyckade försök med det ni gått igenom lappis och telis.
    Absolut inte på nåt sätt. Förlåt om jag lät så. Eller om jag lät som jag inte fattar nåt.

• Fru FruLLan

nu måste jag bara pussa på maken lite men jag återkommer snart
    skål

• sweetstreet

Liten!
    har läst flyga drake fast på originalspråket - engleska versionen The Kite runner. och jag ÄLSKADE den!!!! Det är en helt fantastisk bok!!!!!!!!!!
    Jag gissar att den svenska översättningen är bra den med för en kompis till mig läste den i Sverige och gillade den jättemycket.
    Så Piggelin ifall du inte läst den än så GÖR DET!!!

• sweetstreet

FruLLis!!!! .-D
    Du är inne nu kanske?! Ser en grön plopp! Betyder väl att du är inloggad iallafall?!?!

Själv är jag inne en liten stund men snart är det matdags igen för lilla Skruttan.

Jo jag har skcikat Mugglan bilder på Lill-tjejen som hon lagt upp i galleriet.
    Jag har fler på min blogg. Vet inte ifall du läser den men Kokosen gör det ganska flitigt tror jag.

och till er som pratart välling så nej, välling finns inte här i USA heller. Om man inte har bröstmjölk ges "formula" vilket väl är detsamma som ersättning gissar jag?
    Själv sprutar mjölkne rätt friskt även om Lill-karamellen inte suger så bra än. Hon är fortfarande lite för liten och "svag" för att få till ett riktigt bra sug.
    haha, maken och jag brukar skämta om att när hon ibland ammar riktigt bra så kan jag ropa till honom "Å she really sucks now!!!!!!"

Jag hoppas att det ska bli bättre med tiden, men så länge jag kan pumpa känns det ändå rätt ok eftersom hon då iallafall får min mjölk!

• Fru FruLLan

ahaaaaaaaaaaaa
    ser at sweetan är inne lite där på andra sidan atlanten

hello cowboy

saknar att läsa böcker gör liksom inte det nuförtiden

• Fru FruLLan

ha ha ha
    där kom ditt inlägg sekunden efter jag skrivit... eller ja.

skönt att mjölk finns! fan jag saknar att amma. Ska amma så mycket längre med nästa barn ( om vi har tur att få ett till) än med borren. ha ha ha she really sucks
    shysst kommentar!

jag fick adressen till din blogg från kokosen för ett tag sedan och har varit inne några gånger men datorn och jag umgås ju inte så frekvent tyvvär. särskilt inte om solen skiner.

angående böcker ¨så är min senast lästa världens mått. Jäklarns bra tycker jag ska ta och läsa den på tyska nu för att den är tydligen ännu bättre då.

• sweetstreet

Oj jag skulle inte kunna läsa ngt på tyska!!!

• sweetstreet

Haha jag inboxade dig just. men vet inte ifalld et fungerade. Du kan ju kolla och se ifall du fått ngt meddelande från mig.

Förresten Pigggelin,
    tack för mailet! har inte hunnit svara än.
    Bilderna på Amanda var supergoa!

• Fru FruLLan

min tyska har ju inte använts så otroligt mycket de senaste åren så vi får vel se hur det går med boken. Men förr läste jag böcker på tyska.

Svar på tråden Barnkarusellen 2