Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Telis: kul att höra ifrån dig!
Har Lappis fullständigt gått under jorden? El tar hon bara en paus från tråden? Saknar henne...
BS: vad hemskt att ni var tvungna att avliva hunden!! Kom det så plötsligt på?
Nenne: förbannat att det inte blev ngt denna gång heller! Undrar om det var MF när det kom så sent, och var så smärtsamt??? El är det bara en återgång till dina gamla tantsmärtor?
Frejis: faen, jag som hoppades så denna gång!
Frullan: numera vet jag hur du känner dig ang sexlusten men för min egen del hoppas jag att det kommer igång igen efter att jag slutat med mina piller (och börjat med annat p-medel). Så pilsk som jag var under graviditeten vill jag gärna bli igen!!!
Vi hade det jättehärligt i Smögen - låg och sippade äkta champagne på solstolar i solen (i bikini faktiskt - det var så varmt) efter en avkopplande massage/ansiktsbehandling. Sedan god mat och gott vin i eminent sällskap med utsikt över västerhavet och solnedgången - vad kunde varit bättre??? Och SOVMORGON (till kl 09 HAHA).
muggles - är här inne typ var 5:e minut då jag har noll arbetsmotivation just nu. Har bara inget att tillföra känns det som. Ibland börjar jag skriva en rad men sen så raderar jag. Så jag läser och hänger med hyfsat men skriver nog mer på de andra trådarna just nu då barn känns ooooääändligt avlägset. Tror Telis håller med mig där.
Låter superhärligt med Smögen och champagne! Inväntar en utförlig redogörelse från Piggelin på restråden .
Om jag inte ska vara OT så tänkte jag imorgon knalla iväg och köpa den där mirakelpilleret Glandin. ALLA blir ju gravida av att äta den . Sen så kollar jag faktiskt upp akupunktur samt inväntar papper från AdoptionsCentrum. Just nu känns adoption som den enklaste och smidigast utvägen. Är så jäkla trött på allt annat!
Men BS, var hunden så illa därann av sina skakningar? Usch, det måste vara en tung dag.
Frullan, underbara vininfluerande vinlägg Hoppas så att sexlusten hittar dig, och att det blir en liten till så småningom.
Har också saknat dig Lapinette, men förstår att det kan kännas som du inte ahr något att skriva. Men vi vill ha dig här ändå, så tack för livstecken!
Akupunktur, adoption och glandin - låter väl bra alltihop! Är det stiltje med eventuella andra försök över sommaren?
Champagne har det faktiskt blivit en del här också. Lite smått dricker jag, ska ju vara mer ok enligt de nya rikttlinjerna vilket låter sunt. Men alla gör ju som de känner.
Så i helgen var det god middag med vänner och både Champagne och ett helt underbart Shiraz-vin!
September - de flesta (om inte alla) kliniker stänger över sommaren. Ganska så skönt tycker jag som gärna tar lite uppehåll mellan försöken.
Jag håller med Lappis. Jag har inget att bidra med här just nu. Det skulle bara bli upprepningar av samma gamla tjat och gnäll som vanligt.
Jo men en kul (men som vanligt OT) sak är att vi har bröllopsdag imorgon. Fast den får jag ju fira ensam eftersom maken är på tjänsteresa. Jag har iallafall skickat en frukt- och chokladkorg till hans hotell. Jag hoppas att han blir glad.
Mysigt med lite uppvaktning!
Pratar med maken som ringde upp för han undrade vad Glandin 25 var för något. Vet knappt själv men ska ändå pilla i mig lite tabletter i sommar så får vi se om mirakel sker. Sa till honom att detta + akupunktur + 1 IVF och förhoppningsvis 2-3 FET... sen lägger jag ned och koncentrera mig på något annat. Då undrade han om det blir en Porche. Ja, varför inte? eller en hund eller så köper vi ett barn . Hunden gick med en gång bort...så Porche eller adoption. Förstår ni hur knäpp man blir av det här?!
BS - beklagar sorgen!
Hej hej!
Vilken massa bladder... och åter till sexdiskussionerna, fast av lite jobbigare sort kanske...
Om det är till någon tröst FruLlis så är jag också måttligt sugen - eller snarare vill men orkar inte. Det känns inte rikgit "värt besväret". Det finns ju så mycket praktiskt som jag tycker jag borde få gjort när Mindre sover...
En sån USEL inställning!!! Läste i DN igår att man kan få igång sexlivet genom att ha sex (av något slag) varje dag - för att träna igång sig. Kan ju faktiskt vara sant. Undras om vi ska ordinera oss det under semestern???
Frejis - jag hade superhärligt i fredags. Leksaken har blivit en hit när Mindre får lite egen lektid i sängen. Musik är toppen!
För er som är svaga för franska kaféer så kan i alla fall jag rekommendera "Petit France" vid Norr Mälarstrand. Superfin mat och bakverk.
Matstriden - ja den kommer nog. I helgen har det blivt mjölk och lite gröt i bebismagen. Hon är så liten lilltjejen - vill att hon ska växa lite mer i alla fall... Men, vi låter den här veckan gå och sen blir det allt det jobbiga på semestern. Undrar ju även om min lilltjej sover för lite för hon gnuggar ögonen nästan jämt (o har gjort så länge). Det har ju varit lite si och så med nattsömnen och passen på dagarna. 30 min här o där förslår inte mycket, men inte ens vagning eller bilåka har hjälpt under helgen.
Nåja, går och väger henne i morgon så får vi se.
Nu är det dags att sätta sig in i lite finansiella termer och kanske plocka fram mer choklad för att orka en hel årsredovisning. Måste ju ta styrelseuppdraget på allvar - dumt att skriva under något jag inte läst. Kan bli dyrt...