Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Liten, jag tyckte mycket om både Ninas resa och Jakten på en pappa. Finns på samma sida på den där sajten under Fakta.
Tack tack, Sweet!!
Okej bara för att jag hann in så hann visst alla andra ut...
jaja...
Vill även passa på att säga grattis igen till Junilejon! Kul att läsa din förlossningsberättelse!
Jobbigt att du hade så ont, men det var ju tur att det inte pågick längre iallafall.
Själv hade jag j-gt ont också men det gick ju över snabbt när de väl skulle ge mig ryggbedövningen för snittet. Men innan dess var det inte så skoj. Och då fanns ju ingen smärtlindring att få heller, typ lustgas eller så som finns i Sverige... Så det var som det var. Men såhär i efterhand så känns det på sätt och vis bra att ha "känt av" hur värkarbete känns och det känns samtdigt skönt att det inte pågick i timtal.....
Å Telis! DU är hrä inne gumman!!
KUL!!!!
ja jag älskade också Ninas resa!
Fanns den på Litens pocketsida? Jag såg den inte men jag gjorde bara en mycket snabb koll..
Hm, känns som om det var ett tag sedan jag läste något också...?
Tack för boktipsen - ska leta upp dem och läsa lite.
Inte går det så bra med årsredovisningen här inte ... fast bebisen somnade om i alla fall...
Och så till en fråga till er med barn - när de får välling - är det till maten, som dricka, eller är välling ett mål i sig?
Funderar på om och när lilltjejen ska få pröva välling. Men det känns som att hon kanske borde äta mat först? Eller kan välling ersätta bröstmjölken och sen introducerar vi mat vid sidan av?
Förvirrad
Hej tjejer!!
Riktigt MYCKET att läsa ikapp - kul!!
Junilejon, tack för att du delade med dig av din berättelse! Usch, den där smärtan jag kände känns fortfarande gräslig när jag tänker på den (dock inte så ofta numera!! Skönt!) - det var ju så himla många timmar det blev utan ngn lindring alls. Hade det varit över på några timmar, då hade det ju varit lite mer baggis, men nu när det blev så långdraget. OM det blir en nummer två så småningom, då blir det helt klart epidural, även om det skulle sakta ner förlossningen. Ger det lite andrum, då är det ju värt hur mkt som helst
Jaja, nog om detta!
Ang sexlusten - jag var som Muggles när jag var gravid, dvs pilskare än ngnsin Efteråt har det däremot varit lite si & så, men nu bara den senaste tiden, så har jag märkt att lusten verkat börja hitta tillbaka lite mera - inbillar mig att det har att göra med att jag håller på att avveckla amningen & då kommer den "vanliga lusten" tillbaka lite mer. Fast jag vet ju inte om det blir som när jag var gravid... Hmmm, kanske ska sluta med Cerazette & se om jag blir mer pislk då
BS - vad tråkigt med hunden, skickar en kram
Muggles, njae, det kom inte så plötsligt på med vovven faktiskt, han har ätit kortison för sina skakningar i nästan ett år och biverkningarna började komma som dåliga lever- och njurvärden och cushings syndrom som gjorde att pälsen föll av fläckvis. De sista månaderna har buken fyllts med vätska som till sist började trycka ihop alla andra organ så han började andas lite ansträngt, bli kissnödig ofta och hade det allmänt jobbigt. Han var kanske inte sämre än att vi hade kunnat prova i ett par månader till men det märktes ju att han hade det jobbigt så det var lika bra. Han vägde faktiskt nästan ett och ett halvt kg mer än normalt så det var nog ganska mycket vätska i buken. Det känns trist nu i alla fall och det var inte roligt att sitta där medan han somnade in efter första dosen sömnmedel och tänka att jag kan fortfarande ändra mig, jag kan fortfarande ändra mig...
Sex under graviditeten, blä, allt var ju obekvämt och så alla flytningar, bläh.
Sex nu, visst, om man hinner innan Iris vaknar nästa gång, hon vaknar ju rätt ofta på nätterna.
Liten, välling får hon innan hon ska somna förmiddag, eftermiddag och kväll och ibland som muta om vi är borta eller ute och hon blir svårhanterlig...
En tvåa, inte innan vi får sova lite mer än vi gör nu och jag har lyckats gå ner i vikt igen och min kassa rygg har fått läka efter att ha burit runt på 15 kg Iris!
Piskl - det var ett nytt ord?! Freudiansk felsägning?!
Köpte första skorna till Amanda idag:
www.vincentshoestore.com/produkter.aspx&id=1&productId=MINIMAJA1
Det var rea, så jag slank in i butiken & kom därifrån med ett par röda.
Jättefina skor i den butiken & nu när Amanda börjat gå en massa när man håller henne i händerna, så kändes det som om det var dags
Liten - vi har fortfarande inte intoducerat välling - vi nöjer oss än så länge med gröt respektive ersättning. Tydligen kan man ge ersättning upp till ett års ålder & så länge hon blir mätt på det, så kör vi vidare så länge det funkar, tror jag. Välling är ju en typisk svensk företeelse, så man måste ju inte ge dem det om man inte känner för det. Tror iaf att man kan säga att välling kan ersätta en måltid, eller tex om man ger mat & barnet inte äter så mkt, så kan man komplettera med välling tills dess att barnet blir mätt.