• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • sweetstreet

Å jag tror jag är lite datorberoende...
    Jag kollar mail och surfar lite varje dag faktiskt. Jag hinner inte svar på mail lika snabbt eller ofta som tidigare, men kollar och försöker uppdatera min blogg också.
    Och så försökre jag skumma här också för att ha koll på alla er små sötnosar!!
    men hinner inte alltid skriva.

• sweetstreet

Oj nu måste jag sluta.

Skål på dig fruLlan!
    och sexet kommer säkert komma igång så småningom tror jag!!!!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    tillbaka vid datorn även denna gång med ett glas vitt
    tyvvär ingen äkta champagne här inte som vissa andra ju haft turen att få.
    Men jag får vel kompensera kvalitet med kvantitet istället
    ha ha ha

BS
    usch och fy vad tråkigt att avliva hunden beklagar verkligen gumman. Och jag tycker knappt att det hjälper att man vetat om det ett tag man blir så oerhört ledsen ändå. Även fast man ju vet att det också är för djurets bästa att få slippa lida. Usch. Min pappa tyckte att det var så oerhört jobbigt när de avlivade den då väldigt gamla hunden som varit hans följe slagare så långe att han aldrig velat skaffa en ny hund efter det. Det var för jobbigt när han försvann helt enkelt. Jobbigt helt enkelt när ens djur försvinner.

Lappis och telis:
    Usch förstår att det känns sjukt jobbigt med misslyckade försök och jag förstår att det inte är helt kul kanske att komma in i tråden. Minns ju själv att det inte var såkul bara under de månader som jag själv mensade stup i ett.

Nenne förresten hoppas verkligen att du får det där roliga jobbet.½!!!!

SWEEETAAAANNNNNN!
    Hejsan pussgurkan. Kul att se dig! Måste gå in i galleriet för att se om din lilla tjej finns där. Förstår också att vdu lider av värmen i NYC. Har ju varit där några somrar och fy faaaaan vad tryckande och kletigt det kan bli där. Såååååå jobbigt. Kan inte vara det roligaste för en liten bebis heller.

Mindre: Precis som piggis skriver så är välling ett super svenskt fenomen och inte alls nåt som man behöver i sin kost. I andra länder kör man ju inte välling. Borren får välling på morgonen och på kvällen innan han går och lägger sig. Orsaken att vi kör just välling är att jag vill ha mysstunden med att ha honom i famnen och ge flaskan ( jag har ju slutat amma). Därför valde vid et istället för gröt. Men självklart kan man ju ge nåt annat. Men dessutom så inbillar jag mig att vällingen mättar mer än ersättning så därför välling. Sen ser jag det ju som så att välling innehåller ju i stort sett mjölk och säd, så egentligen är det vel att likna vi smörgås och ett glas mjölk krasst sett.
    Nåja, vi kör iallafall välling vi dessa två tillfällen, till övriga mål är vatten drycken.

En annan anledning till välling är att jag ville introducera gluten på ett milt sätt då jag själv inte klarar gluten. Vet inte om det var smart tänkt alls. Men men så gör vi.

Känner mig lite elak kanske men på något sätt är det ändå skönt att läsa att fler har dålig sexlust och att det inte bara är jag. I mitt fall beror det ju dock inte på att jag får för lite sömn då borren sovit som en sten sen han kom. Utan... ja vad sjutton beror det på jag känner mig helt både fysiskt och psykiskt sexuellt död. Såååååå jobbigt. Funderar faktiskt på om jag borde söka nån slags hjälp.
    Jag kunde köpa att vara utan lust när jag var gravid. men nu? utan orsak som det känns.
    hmmmmmm
    inte bra.

Jag saknar min mage!!!!! Åhhhh vad jag älskade min mage! Jag sakknar bara att få klappa på den, bära runt på den, klia på den... ja allt.
    eller...
    att stå på huvet i soffan med 9 månaders mage kanske jag inte saknar i alla fall

• Fru FruLLan

men åhhhhh vad fel det blev

här kome ett gammalt inlägg på nyytt

hur gick det till
    hmmm för mycket vin????

va????

• Fru FruLLan

hade skrivit ett helt annat inlägg som plötsligt byttes mot detta gamla.
    Hmmmm
    hur?????

iallafall

datorberoende har jag inte varit sen jag även bröt mitt jobb beroende när jag gick på mamma ledighet. Mitt jobbb beroende har förresten blivit bytt mot nåt helt tvärtom.
    Jag vill INTE börja jobba igen jag vill vara mammaledig resten av året. det har gått så pass långt att jag tackade nej till ett sjuuuuukt bra erbjudane om nytt jobb. Allt för jag vill vara mer mamma ledig....

har aldrig fått ett så bra erbjudande och får nästan nypa mig själv för att fatta att jag verkligen tackade nej till det. galning
    .
    Men men
    Jobba kan jag göra alltid men mamma ledig med borren är jag bara NU !!!!! gäller att ta till vara på

här sitter jag framför datorn på min ända
    med vinglaset i hand kan allt hända
    vill inte jobba eller tända flitens lampa
    utan trivs med att vara en mammaledig fylle-slampa

men inte dricker jag bara
    jag tar även hand om borren den rara
    borrens pappa får däremot jobba och slita
    drar hem stålars men får ändå ingen fitá (nödrim)

alltså inte världens bästa fruga
    men för borrens pappa får det duga
    inte blir det heller i sängen mycket stön
    och efter amningen har frugan inte stora brön

men så är livet när man har smått
    inte konstigt att glaset aldrig är torrt
    men det kunde faktiskt inte vara mer bra
    jag känner mig så oerhört gla

att få barn är det bästa som hänt
    och större kärlek har jag aldrig känt
    äm till den lille söte borren
    som kissar överallt med den lille snorren

nääääeeeee
    nu spårade det ut
    ber om ursäkt

går ut till maken nu puuuuuuuuuuuuuuuuussssssss

• muggles

Liten: du har ju redan fått svar av de andra. Vill bara tillägga att i välling finns alla näringsämnen (precis som i gröt och ersättning) så det är jättebra att ge. Men vi har också kört med ersättning tills vi såg att Moa inte längre blev mätt på det (precis som Piggelin gör). Ang Flyga drake så ha tålamod - den är lite seg i början men sedan blir den bra! Kul att se dig här inne igen förresten, det var ett tag sedan.

Sweet: vad skönt att du har mkt mjölk fast hon inte suger så bra (tur är väl det - att hon inte suger )!

BS: jo jag kommer ihåg att er hund fick kortison och hade skakningar men jag hade inte fattat att det skulle bli avlivning, just det kändes som att det kom plötsligt (här i tråden). Men nu när du beskriver hans symptom så tycker jag att ni gjorde rätt. Men jag förstår precis hur du känner för jag var tvungen att avliva en katt en gång och det var hemskt att sitta där i väntrummet och veta att hon inte fattade vad jag var på väg att göra.

Lappis/Telis: klart man fattar att ni känner att ni inte har så mkt att tillföra! Bara ni fattar att ni inte bara måste vara oT (on Topic ) utan kan hänga här ändå - om ni har lust...?

• muggles

Förresten, tack för tipset Piggelin ang nedladdningsbara böcker från DN!!! Jag lyssnar ju gärna på mp3-böcker i mobilen, ska genast ladda ner Lapidus senaste. Även om jag förstod på kritikerna att den inte var lika bra som den första men gratis är gott!!!

• muggles

frullan: fint rimmat förresten! Själv är jag värdelös på att rimma... Kul att du tycker att mammalivet är så toppen - ska din man inte vara hemma alls?

Själv känner jag att 9 mån var helt lagom för mig. Vi hade tänkt ansöka om jämställdhetsbonusen men den visade sig bara gälla för barn födda 1/7 i år.

• Mrs  B

Hej hej

Malte sover och Max sitter vid tv:n så då får man passa på att vara här. Annars brukar jag köra igång laptopen när jag äter och kolla lite, enda chansen numera att få lite tid här.

Just nu är Malte väldigt krånglig med både sömnen och maten, men det där går ju upp och ner hela tiden. Men smakisarna av luncher går iaf frammåt.

Välling
    Max fick välling morgon och kväll, precis som Borren, slutade sen när han var runt 1 1/2 år. Åt bara gröt fram tills han var 1 år sen blev det smörgås, fil och yoggi. Precis som det fortfarande är.
    Jag har börjat blanda i vällingen i ersättningen nu till Malte för att få en bra övergång för hans mage. Gjorde likadant med Max.

Sexlivet
    Ja, det där går upp och ner. Jag har aldrig haft lust när jag har varit gravid vilket har varit lite tråkigt. Men nu efter Malte äter jag inget preventivmedel (kör regnkappor) och sexlivet har börjat blomma upp. Enda man har emot sig just nu är att varken Max eller Malte sover bra på nätterna så nu kämpar man med sömnen. Lusten finns men orker tryter när man inte får sova.
    Har störst sexlust när jag inte anväder preventivmedel.

Med Max tog det ett halvår att bli gravida medan det gick direkt med nr 2 och med Malte, så i mitt fall stämmer det att det gick fortare med nr 2.

• Mrs  B

Vädret är fint idag också liksom igår!

Lukade faktiskt 2 rabatter igår tillsammans med Max, medan Malte låg i vagnen och lekte. Tryckte i mig en massa medicin och då brukar det gå vägen. Idag har jag träningsvärk i rumpan...

Idag blir det bakning för hela slanten, fast det är fint väder, för vi ska ha kaffe här efter begravningen imorgon.
    Men jag gillar och baka så det ska väl gå det också.

Svar på tråden Barnkarusellen 2