Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Liten igen - kollade länken jag med, två ytterligare tips:
Fågelbovägen och Flyga Drake. Har iofs inte läst Flyga drake ännu, men många har sagt att den verkligen är bra!
Sitter förresten precis & laddar ner Jens Lapidus nya bok - man kan göra det gratis via DN. Tänkte att det kunde vara kul att lyssna på när vi ska bila ner till Italien så småningom!
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
Telis - grattis på bröllopsdagen! På tal om semester, du glömmer väl inte att vi ska försöka sammanstråla i Italien den 2 augusti
På tal om nummer två, så har jag inte mindre än tre par i min omgivning som fick till barn nummer ett "bara sådär", men nummer två har visat sig vara stört omöjligt för två av paren (trots flera ivf'er) & det tredje paret tog det fem-sex år för. Så om vi ev satsar på en nummer två, så tar jag inget för givet...
Start Sept - vad gott med champagne & bra Shiraz! Visst är det härligt & gott att få dricka lite igen?! Behövs inga mängder, tycker jag, men just bara att dricka lite tillsammans med en god middag - yummie!
Lappis - återkommer i resetråden om Smögen
BS, vad trist med hunden! Kommer ihåg hur det var när vi fick avliva min kanin. Usch, kramar till dig!
Piggelin, vilka söta skor!
Mamma kommer imorgon, det ska bli kul att få lite besök. Vi ska till centrum och handla lite samt baka paj som jag kan ha till lunch några dagar nu när jag är hemma. Det ska bli kul!
Min halvsyster ringde förra veckan och berättade att hon lyckats ha av alla ledband i foten samt att hennes son brutit käken. Så jag sa att jag skulle ringa upp och kolla hur det var med dem. ringde för en stund sedan och hon var precis lika otrevlig som hon brukar vara när hon inte vill prata. Svarade i princip bara ja eller nej på mina frågor och sedan avslutade hon med: Ja och du har förståss inte fått barn än. Eh nej det har jag inte. Nähä ok, svarar hon. Suck, jag förstår inte varför jag försöker gång efter gång! Hon är precis som vår pappa när hon vill ha något så kan hon prata hur mycket som helst annars kan det vara.
Haha, Nattson, det där skulle antingen kunna vara min mamma eller min lillebror. När mamma berättat om allt sitt när hon ringer, då kan hon säga ngt i stil med "Nähä, nu ska jag sätta på potatisen" & avsluta samtalet. Fast jag har börjat säga att "men jag hade också tänkt berätta lite" & då brukar jag få ett "ojdå, javisst". Med andra ord, påminner man bara henne, så brukar det vara lugnt
Min lillebror brukar vara sådär oengagerad i perioder, då hör man så himla tydligt att han inte lyssnar & bara säger Ja, Nej, Jaha osv lagom oengagerat. Plus att han kan fråga samma sak flera ggr, vilket bevisar ännu mer att han inte lyssnat alls... Just nu är han inne i en sådan period - beror förmodligen på att de håller på att bygga hus & snart ska flytta... För annars är han verligen kanon - så jag försöker att ha överseende & tar inte åt mig...
Oj Piggelin, jag undrar vad hon skulle säga om jag sa något om hennes sätt. Vi känner inte varandra så bra egentligen så det känns mest som om vi ska vara glada och trevliga när vi ses eller pratar... Kanske skulle testa och kolla vad reaktionen blir he he
Bs: Usch vad tråkigt med hunden! Även om det varit "på gång" en tid..
Annars var det roligt att läsa lite inlägg från er som inte är inne så ofta! (ingen nämnd ingen glömd)
Den mamma som jag umgåtts mest med i min gamla föräldragrupp i Solna är gravid med nr två nu, de fick till ettan med ivf och hon trodde inte att hon kunde bli gravid utan ivf med sina usla ägg så de skyddade sig inte, hon visste inte ens att hon hade ÄL. Medan en annan mamma också är gravid med tvåan men det var planerat eftersom de ska flytta och hon vill ha lite tid på sig att vara hemma i samband med flytten och leta nytt jobb, de lyckades på första försöket med ÄL-tester. Tror inte att någon i min nya föräldragrupp här i Täby är gravid med tvåan än.
Piggelin, vilka jättesöta skor! Iris har storlek 23 nu!
hrmpf...när jag väl bestämt mig för att beställa "Ninas resa", så visade det sig att just den boken inte fanns på mitt företags specifika sida. Hur korkat som helst.
Så nu prövar jag "Flyga drake". Hoppas den passar en rostig läsare som mig. Har gett mig den på att läsa lite "normala" böcker under semestern. Plus alla tidningar som ligger på hög.
Ikväll är nya våffeljärnet invigt med bravur. Vårt som vi fick i bröllopspresent gräddade usla våfflor - så maken fick ett nytt i födelsedagspresent. Och vips är våfflorna riktigt frasiga och goda! Inte riktigt hälsosamt att enbart äta våfflor kanske (hann inte göra soppa) - så vi knaprade morötter till efterrätt som botgöring.
Bäst att passa på innan Mindre blir stor nog att förstå vad vi häver i oss. Då blir det sopptvång om man vill ha godsaker...
Ska hämta tvätt o krypa till kojs. kramisar!
Liten, brukar ni äta soppa ihop med våfflorna? Tanken har aldrig slagit mig att man borde äta något annat också. Imorgon, tidigt som attan, åker maken till London och kommer inte hem förrän i slutet på veckan, maken borta, hunden borta... Jaja, det blir väl Iris och jag då. Och så kissen förstås men han går ju ut direkt på morgonen efter frukost och kommer inte in igen förrän läggdags. Kommer att kännas konstigt. Jag har i alla fall blivit lovad middag ute hos mina föräldrar.