• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • junilejon

Hej tjejer...

Tänkte berätta hur kotten (melvin) kom till världen!!

Jag vaknade kl 01:30 på natten av att jag hade ont i magen,jag trodde då att det var sammandragningar och att dem skulle försvinna efter ett tag.
    Vid 03:30 så hade dem inte försvinnit utan tilltagit ännu mer,jag väckte min man och sa att jag trodde att det var på gång nu men att jag inte var säker.
    Vi betämde oss för att ringa in till sjukhuset i Helsingborg iallafall,dem undrade om vattnet gått,om slemproppen gått och om jag haft någon blödning? Nej svarade jag det har det inte.
    Hon sa då:jag ser att det är ditt första barn och det kan ju ta lite tid,så vänta du ett par timmar innan ni åker.

Vi gick ner och duchade för att lindra smärtan,det hjälpte lite! Sen tänkte vi äta lite,men det gick inte!!! Jag sa till min man att vi åker in nu (en timme efter att vi ringt) för det här är inte som det ska.
    Vi åkte in och när vi kom in så var jag öppen 5 centermeter...jag fick lustgas för att lindra smärtan lite.

Efter ca 2 timmar så sa jag att jag ville ha rygg bedövning och läkarn kom efter ca 45 min och det gjorde skit ont att ta den sprutan och så hjälpte den bara i 2 värkar!
    BM sa att det är inte alltid den ta...
    Så jag hade bara lustgas...så vid 11:25 kom han ut!
    Vi födde på en pall, jag satt på en pall och hölli 2 handtag och min man satt bakom och trykte lustgasen mot munnen.

Allt gick snabbt och smidigt,synd bara att bedövningen inte tog för jag hade otroligt ont...

Han är verkligen världens snällaste med,han skriker ingenting knappt utan bara gny...han äter som bara den med och växer bra!!!

Nej nu vill lill killen ha mat...

kram

• Frejis

Hej tjejer!
    Inga nyheter här. Testade inte i lördags eftersom jag tog en tjuvtest i torsdags som då var negativt. Med tanke på den blödningen som kom efter att jag slutat med progesteronet finns det inget embryo kvar i mitt livmoder, det skulle nog vara fysiskt omöjligt

Nenne - såg att du också bidrog med minus den här gången, trist hoppas att Pergotime gör nytta vid nästa tillfälle.

Juni - tack för förlossningsberättelsen, intressant läsning.

Brudsommar - vilket bra besked när det gäller din pappa. Hoppas att han blir bra så småningom!

Träffade Liten och Mindre i fredags och det var riktigt skoj. Supersöt bebis, trevligt sällskap, bra väder och god lunch ute, vad mer kan man önska sig? Vi får göra om det inom snar framtid!

Följde Lappis goda exempel och läste mer om adoption. Tror nämligen inte att vi kommer att få några barn, vare sig med hjälp av ivf, borago eller naturligt. Har beställt lite med info från en adoptionsbyrå, men känner mig rätt tveksam när det gäller adoption. I alla fall just nu. Tror nog att vi får ägna oss åt vår egotrippade livsstil tills det är dags för hemmet. Typ...

Även om jag inte tror på ivf har jag ändå bokat tid hos min doktor. Får köra igång nästa ivf i september oktober. Synd att kasta bort skattepengar i sjön annars

Är det någon som vet hur det är med Telis?

• Frejis

Glömde att gratta Izzie till att ha blivit faster!

• Nattson

Junilejon, ibland går det snabbt! Hur gick det med dig, när det gick så snabbt? Gick du sönder mycket? Du behöver inte svara om du inte vill så klart. Härligt att Melvin mår bra och äter mycket

• Vännerfan

Hej!

Vad sur jag blev härom kvällen när jag blev utslängd från bt flera ggr, när jag ville in och skriva mer. Så är det med instabilt nät.

Iaf, tack för alla hälsningar från BS, Vickan, MSW, Sept och Izzie! Hoppas jag inte glömde nån nu.

Det fanns ju orsaker till att vi flyttade (färre bilköer, billigare hus, mer barnvakt osv) och det vi trodde att vi skulle kunna uppnå med att bege oss hit verkar ju hittills fullt möjligt, men ärligt talat hade jag inte trott att allt skulle falla på plats så snabbt. Jag hade varit böjd om 2 av 4 grejer ordnat sig bra (våra resp. jobb, dagis och hus), men nu verkar minst 3 av 4 jättebra. (Maken har ju inte börjat sitt jobb än.)

Jag har HELT missat att Junilejon fått en liten kille, GRATTIS, vad kul!!!!

Oj nu börjar det lukta väl skumt här inne, dags att byta en blöja tror jag...

Gruppkram till tråden!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Nu har jag ägnat en avsevärd låååång stund till att läsa ikapp. Jag har varit inne ett par gånger och skummat men inte hunnit skriva, men nu har jag läst noggrannt och har all tid i världen att svara.

Faaaaaaaaaaan vad trist att läsa om tantbesök det gör mig så attan-satans-jävlarns-skitledsen att läsa att tanten åteigen har sökt upp några underbart tappra trådisar.
    faaaan
    Jag vet inte hur jag ska uttrycka min "medsorg" med er frejan, lappis och nenne. Jag beundrar er för ert tappra kämpande måste jag säga.
    Finns det inget gammal klyshigt talesätt som heter "trägen vinner" eller "ihärdig vinner" eller nåt annat klämkäckt?
    Näääär faen ska det talesätte bli verkligt ?
    HÖG tid minst sagt.

Adoptionskö låter som ett starkt steg lappis, man kan ju dock hoppas att det blir för er som för många man hört om att när man väl bestämt sig för att adioptera så blir man gravid. Annars så tycker jag att adoption är super. Det finns så mycket barn som nehöver få ett bra hem och få barn blir vel så älskade som just adopterade barn. Snacka om att vara önskad!

Säger som andra nenne: se till att få insemination tidigare. Varför vänta?

usch frejan du låter väldigt uppgiven men åhhhh vad jag förstår dig! Skickar en bamsekram och hoppas att detta var som zozo skriver. den stora mensen presis innan plusset.

Återigen tusen kramar till er som fått mens och som kämpar.

Annars låter det toppen att höra att sweetan och lill karamellen är hemma. Härligt!

Har inte hittat någon rapport från Tinga på ett tag förutom att de behöver syrgas men allt är annars bra. Vet någon mer bestämt hur läget ligger till?

BS: ammar du fortfarande? oj hur gammal är Iris nu? Själv fick jag ju lov att sluta amma för att få tillbaka mensen. Hade nog ammat längre om vi ju inte hade velat börja försöka igen nu i sommar. Men men.

Någon ( minns ej vem sorry) undrade om amnings-bh.
    Jag hade ju mjölkproduktion som ett mejeri men jag tyckte inte att brösten ändrades nmnvärt efter mjölken stabiliserats. Så att tro att brösten kommer behålla sinstorlek efter en månads ammande tror jag är lugnt. Iallfall var det så för mig och för andra jag pratat med.
    Visst under tillväxtperioder osv ökar ju produktionen och brösten spänner lite mer. Men för mig blev ändå inte BHn för liten under dessa perioder. Så jag tror nog lugnt att du kan köpa fler BHar.

Angående matvägran osv som MRS B skriver om så håller jag med mugglan om att man får ta striden. Jag tror att även relativt små bebisar tetsar gränser och kan behöva lite styrning. Men det gäller nog att pejla av läget.

Borren var ju totalt ointresserad av mat när vi började med smakisar vilket resulterade i att vi efter några dagar avbröt tog en paus och började på nytt igen efter en vecka. Han t5og även väldigt lång tid på sig att gå från en liten smakis till att äta mer. Han behövde den här tiden. MEN när de väl börjat äta så får man nog ta striden att inte erbjuda annan mat än den som bjuds. Sen visst precis som vi så gillar kanske inte barn precis all mat. Borren gillar inte broccoli... men det behöver han ju faktiskt inte få han äter ju precis alla andra grönsaker. Man får nog vara lite flexibel. MEN om barnen inte vill ha nån mat utan tex barea välling osv ja... då handlar det nog om att ta striden och visa vem som bestämmer. Ät eller var hungrig. Håller helt emd mugglan. Jag gjorde på precis samma sätt som hon beskrev när vi skulle lära borren äta välling vilket han vägrade till en början. Jag kan säga att nu ÄLSKAR han välling....

• Fru FruLLan

shit vilket mastodont inlä'gg...
    men jag fortsätter svadan att ha druckit en större mängd vin får en jun liksom inte mindre pratsjuk

junilejon: ¨låter som en ganska så bra förlossning men faaen att bedövningen inte tog. Anser ju fortfarande att epidural var guds gåva till mänskligheten

vickan: grattis till fast jobb! skönt! och nytt hus... bara barn som fattas eller ?????
    hmmmmm
    längesedan man var i hålan..... kanske borde åka dit.... jag och maken pratade om att göra en kul grej av nästa barnproducerande. Borren blev ju högst sannorlikt till i hålan eller när jag åkte hem i ilfart därifrån, så vi pratade om att att ¨åka dit och bo på hotellet jag alltid bodde på, dricka massor av vin swom vi gjorde och försöka få till ett syskon. Kunde vara en kul grej. Det blir ju bra barn gjorda där

• Fru FruLLan

tredje gången gillt va

kom att tänka på att jag nu sitter vid samma dator hos mina svårföräldrar som jag gjorde den kvällen för snart två år sedan då jag startade den allra första tråden som den här tråden bygger på.
    TVÅ ÅR!!!!!

shitt vilken resa det har vait det är inte utan att man blir lite sentimental.

Jag hade aldrig kunnat tro då när jag bara skrev en desperat fråga ut i etern om när man märker av att man är gravid, att jag två år senare skulle sitta och skriva till i stort sett samma människor som svarade då.
    Ganska häftigt faktiskt.

och vilket utbyte jag har haft av er tjejer, vad toppen ni har varit!!!! och vad mycket ni har betytt!

sååååååååååååå mycket vin har jag inte???? eller???? druckit så att jag ska bli SÅ sentimental....
    men

ni fattar va????

• junilejon

Nattson, jag mår bara bra men jag tyckte att det var jobbigt att bedövningen inte tog.Men som tur var så gick ju allt snabbt så jag slapp ju ligga i flera timmar med smärta.
    Jag sprack bara lite lite och behövde bara sy 3 stygn,men däremot fick jag ett stort blåmärke som svullnade upp och fylldes av blod och den gjorde skit ont...

Ammningen har också gått bra,jag fick bara lite sår dem första dagarna men dem är borta nu. Har verkligen jätte mycket möjlk och har fått dolly parton tuttar så mannnen han trivs och njuter av dem han med

• Nattson

junilejon, Bra att du mår bra och inte sprack så mycket trots att det gick snabbt! Blåmärket låter inte skönt alls, hua. Ja det där med bedövningen verkar vara lite av ett lotteri, eller ja ok, det tar på de flesta kanske men några tar det ju inte på. Japp tur att du slapp våndas så länge!

Frullan, nu har jag ju inte fött än men jag är impad över att ni vill ha en liten till så tätt inpå! Själv känner jag att jag är tveksam till syskon just nu men det kanske ändras.

Svar på tråden Barnkarusellen 2