Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
MrsB: ja om han inte vill ha täcke kanske det är blir för kallt. Moa har pyjamas och täcke för det är säkert bara ca 18-19 gr i hennes rum på nätterna.
MrsB - om det är till någon tröst så är Mindre också jättekinkig med mat just nu. Maj gick fint, sen har det varit kinkigt i juni, för att gallskrikas efter en sked denna vecka. Jag tänker göra en matpaus och börja om efter helgen.
Och några portioner att tala om har det ju aldrig blivit - max 2,5 istärningsstora grönsakskuber, eller som mest någon gång, 3 msk grötpulver.
Prövar paus nu och sen mugglans maktkamp. Det ska ju ligga någon uyvecklingsperiod nu runt v26.
Nu stundar besök i staden. Kram o trevlig helg!
BS - Vilka goda nyheter ang din pappa! Skönt!
Trist med poolen. Måste ju kännas rätt otacksamt när du jobbat så för att fylla den med lagom-vatten...
Vänner - Vad härligt att det funkar så bra för er! Verkligen kul att höra!
Piggelin - Ha så mysigt i Smögen (du med Mugglan, förstås ), det lät ju suveränt skönt...
Vickan - Grattis till det fasta jobbet!
Sept - Gud vad tidig hon är med att vända sig!!! Jag skulle som Muggles föreslå andningslarm (eller hade du redan skaffat det?) och låta henne sova så. Vi hade ju problem med det för ett tag sedan när Matilda vände sig och jag hittade henne med ansiktet i kudden, men nu har vi plockat bort kudden och jag låter henne sova på mage om hon vill det. Jag lägger henne alltid på rygg, men hon vänder sig själv. Jag avstod från andningslarmet, men Matilda är ju snart sex mån och kan vända sig åt båda håll numera.
Mrs B - Har läst att det ska vara ok att låta dem ligga på mage när de kan vända sig själva. Annars rekommenderas andningslarm fram till de är sex mån. Men hur sover han? Ligger han med huvudet ordentligt på sidan så han får luft? I så fall skulle jag nog tycka att det är ok. Problemet med M var att hon la huvudet rakt ner och vred inte upp så hon fick ordentligt med luft i början. Du kan väl kolla honom när han sover på dagen. Verkar han ligga bra med fria luftvägar och sover gott så, så funkar det nog på natten med.
Trist med Max ögoninflammation. Förr minns jag att man fick någon lite salva att behandla med, men nu verkar de bara rekommendera ljummet vatten?
Zozo - Ang boktipsen så skulle jag oxå rekommendera Barnaboken av Anna W (man kan ta till sig det man vill) samt "Växa och upptäcka världen" av van de Rijt/Plooij.
www.growingpeople.se har jag oxå hittat mycket bra. Dessutom gillar jag trådarna på familjeliv för att kolla hur andra gör med småsaker...
Har beställt lite grejer från Strawberry net och naturligtvis har paketet fastnat i tullen...
Någon som har haft erfarenhet av detta? Hur gjorde ni då?
Jag minns inte när Iris började vända sig över på mage i sömnen men det blev jättejobbigt eftersom hon vaknade och blev ledsen varje gång hon hamnade på mage. Så fort hon somnade rullade hon över av misstag och så vaknade hon och var ledsen, det var ett elände!
Izzie, vad trist med tullen! Vet inte hur man löser det, jag försökte beställa därifrån en gång men de saker jag ville ha kunde de inte skicka eftersom det inte gick att skicka flaskor med vätska längre, det var typ parfym och hudkräm jag hade beställt.
Mindre
Jag tänker också göra en matpaus. Men skönt att höra att det är fler barn som krånglar. Mindre och Malte är ju lika gamla...
BS
Skönt att ni fått positiva svar angående din pappa!
Vänner
Kommer till din stad imorgon med en kompis som också bott där...
Nostalgitripp kallar vi det,endast för tjejer.
Vickan
Grattis till det fasta jobbet!!!!!!!!
Izzie
Vad jag har sett så ligger Malte med huvudet åt sidan så han får luft när han ligger på mage.
Jag har nu varit och hämtat ut droppar till Max ögon som jag fick på recept av bvc så nu hoppas jag att det ska bli bättre. Men det är en kamp när vi ska ta dem och det ska göras var tredje timme, förrutom natten.
Mrs B, var tredje timme, vad jobbigt! Fast förhoppningsvis tar det skruv snabbt.
Iris har aldrig ätit speciellt bra men lyckats vara en knubbis ändå, inte förrän nu när hon är över ett och får äta precis vad som helst, nu tycker hon att "riktig" mat är rätt gott, skönt!
Iris vill inte heller ha täcke, sparkar det av sig direkt, fast det går inte att få henne att somna utan att vira in henne så att hon ligger still. Hon sover i egen säng, i eget rum, med fönstret öppet men sover ändå uselt. Nu när vi lägger henne vid nio så hon har somnat innan halv tio så vaknar hon vid halv sex ungefär och det är ju bättre än att gå upp fyra! Fast då har hon ju vaknat flera gånger under natten också.
BS
Ja, förhoppningsvis ska det värsta med Maxs ögon gå över snabbt med denna metod och hoppas bara nu maken sköter det imorgon när jag ska vara iväg hela dagen.
Max sover med en flisfilt året runt som han fått av sin farmor, inget annat passar tydligen, men oftast sparkar han av sig den under natten.
Malte vill inte ens ha det.....
De brås verkligen på sin pappa.......
Både Max och Malte är långa och "lagom" i vikt. Enligt bvc följer längdkurvan och viktkurvan varandra exemplariskt för båda två.
Konstigt ändå att vikten går upp fast de kladdar med maten...
Inatt fick Malte till en bra natt igen, mat först vid nästan 06.
Inte illa det!!!!
Tackar för alla grattis och önskar er en trevlig fredagskväll! Här blir det dubbel after work!
BS - jättskönt att det var godartat, men förstår en ändå om det blir en jobbig sommar.
Vickan - stort grattis till fast jobb!
Vänner - jättekul att höra att det flyter på så bra!
Izzie - hon vänder inte hela vägen på en gång, men från rygg till sida och därefter till mage. Redan på BB första gången och då fick vi nästan skäll för att vi inte passat bättre... Nacken var ganska stadig redan från start, hon var ju rätt stor så det beror väl på det. BVC sade att det inte var helt ovcanligt för lite större barn. Hon kan också ligga och pressa ansiktet mot spjälskyddet så att man också undrar över lufttillförslen. Andningslarmet hade vi bestämt oss för redan innan, så det åkte på första natten hemma vilket kändes jätteskönt.