Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Muggles
Malte blir 6 mån den 5 juli, så det är någon vecka till.
Man kanske ska försöka "tvinga" i honom en hel lunch som finns för 5 mån. ????
Jag har provat de olika grönsakspuréerna och två luncher från 5 mån, men han köper inget av de.
Han har en känslig mage så det kanske blir för mycket med kryddor, men extra smör/äppel osv kanske funkar. Hmmm
Muggles
Kan säkert vara en utv.per också. Mycket händer ju nu. Han har börjat säga bababa, mamama, snurrar runt hela tiden och är mer och mer aktiv.
Max blev jättedålig i samband med att han fick tänder, så det är det jag går på nu, men det behöver ju inte betyda att det är så i Maltes fall.
MrsB: ja det är säkert olika för olika barn - med Moa märktes det inget. Jag tror det är from 6 och 8 mån som det blir lite mer smak på maten i burkarna. Men om man inte vill göra mat själv kan man ju bara addera kryddor/äpple till burkmaten.
Mugglan mfl ang cerazette- min gynekolog är så förbannad på alla dessa Barnmorskor som skriver ut cerazett på löpande band. just cerazette är tydligen mkt starka minipiller som oftast ger otroliga humörsvängningar, mellanblödningar sk spottings och kan göra att även hela ägglossningsbiten påverkas. min gynekolog - som är både docent o expert inom just preventivmedelområdet framförallt förutom att hon jobbar m kvinnor som lider av infertilitet pga sjukdomar- säger att hon skriver inte ut cerazette ens om de begär det och att hon har försökt få ordning på flera kvinnors menscyklar efter att de har ätit cerazette.
jag åt det oxå, fick det av min BM men kände förutom mellanblödningar att fan vad grinig jag är så efter lite diskussion m maken så beställde jag en tid hos min gynekolog istället o kom därifrån m en kopparspiral nu 4 maj. trivs super m den änsålänge, blödde rätt så länge efter insättandet men mår så mkt bättre nu! har fått bättre hud o humör och känner att nej tack inga fler hormoner, iaf inte på ett tag. jag åt ju desolett i ca 11 år innan dess har jag ätit trinodiol o trionetta eller vad det nu heter.
så undvik cerazette är mitt råd!
Inte för att jag direkt är i den sitsen - men finns det nåt som hindrar att man går tillbaka till samma piller som innan?!?! Jag hade aldrig några problem med den varianten jag hade, åt samma i runt 8 år.
Vickan, det finns absolut inget som hindrar att man går tillbaka till samma som innan, bara det att man måste vänta tills man slutat amma. Problemet här verkar vara att hitta något man kan använda medan man ammar har jag förstått.
Själv hade jag en fantastisk p-pillersort när jag bodde i Skottland och när jag flyttade tillbaka hit så fanns så klart inte den i Sverige. Sedan har jag provat flera olika sorter och inte hittat någon än som jag inte haft problem med, en blev jag deprimerad av, en fick jag migrän av osv. Vet inte hur vi ska lösa det långsiktigt, det här med regnkappor är meckigt tycker jag. Det jag gillar med p-piller är att får man problem så är det bara att sluta bums. Sätter man in en spiral måste man beställa tid för att gå och få ut den igen.
Sweet, skönt att det verkar lösa sig med identitetsstölden!
Vad det gäller pappa så vet jag inte, han verkar ju inte vilja ta reda på vad som gäller så mamma har bett att få prata med läkaren men har inte lyckats få kontakt än. Han har hittills fått åtta påsar blod för att hans hb är lite lågt men det har hänt mig också och jag fick järntabletter! Det känns inte som att det är lite lågt när de trycker i honom så mycket men han har inte frågat varför han får så mycket. Sedan verkar det inte vara någon som håller koll på om hans proppar i lungorna löser upp sig som de ska eller inte men han frågar inte om det heller. De första provsvaren sade de visade att vävnaden i tumören såg fin ut men pappa frågade inte vad det betydde. Idag gjorde de i alla fall en till gastroskopi för att ta fler prover, vi vet inte varför eller vad de kan visa, och då upptäckte de tre liter vätska/blod i magen som de fick tappa ut, vet inte om det är en skada som uppkom av förra gastroskopin eller vad det kom sig av. Sedan får han ingen hjälp mer än lite slemlösande mot sin hosta, han hostar ju så han inte kan prata och nästan svimmar men han har inte frågat något om det heller och blir arg när mamma frågar honom! Så innan mamma lyckas få prata med en läkare så lär vi inte få veta något för pappa bara sitter där i sängen och tar inte reda på hur det ligger till.
BS - men ååå så jobbigt m pappa - vet du han låter precis som min pappa - bara vägrar att ta reda på vad som felas för tänk om det är ngt farligt o man måste göra mer prover o så ska man inte vara ngn till lags heller - inte mår jag så dåligt osv... hoppas nu att mamma din får reda på lite mer det kan inte vara lätt för henne det här! inte för dig heller så skickar en styrkekram!
Oms: oj då lät inget bra alls med Cerazette. Jag hade redan innan bestämt mig för att helst få spiral men om de vägrar sätta in en så tar jag tillbaka Desolette som jag hade innan. Men jag skulle nog gärna testa spiral så att jag slipper tänka på att komma ihåg mina tabletter. Och eftersom jag aldrig haft ont av mensen och inte särskilt mkt blödning så är jag villig att testa. Man vill ju ha lika roligt i sänghalmen som Nenne!
OT: igår shoppade vi loss en månads föräldrapenning - köpte nytt soffbord och tv-bänk. Om ngn är intresserad så syns de här: cohome.avokado.se/sortiment/bord/, Level Ellipse och Slope.
Muggles vad snyggt!