Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Nu har vi haft besök av min guddotter som är fem och ett halvt år. Hon har verkligen önskat sig småsyskon men inte fått några så hon har bestämt sig för att vara storasyster till vår lilla tjej. Tänk vilken bra hjälp man fick av henne! Hon är annars ganska aktivitetskrävande men var alldeles lycklig för att titta på när jag ammade, vara med när jag bytte blöja och så. Hon gungade lilla tjejens sitter så guddotterns mamma och jag fick en osannolikt lång och lugn fika och både stor och liten såg alldeles lyckliga ut. Jag har som plan att unde min mammaledighet försöka hämta min gudotter i skolan ngn eftermiddag då och då för att låta henne vara med mig och lillan några timmar regelbundet, tror att det är ett jättebra sätt för mig att avlasta hennes föräldrar och för oss alla att komma närmare varann, det är så svårt att hinna med vardagssaker annars när man jobbar. Och stora tjejen börjar skolan i augusti - tänk vad tiden går fort! Det var ju alldeles nyss hon var nyfödd och jag andäktigt tittade och trodde att gudmor var ett för stort ansvar Som sagt, många av oss har ju inte haft den den starka barnlängtan förrän vi en dag insåg att det var dags att börja försöka...
Svårt det här med skydd. Klart man behöver ha något man känner sig säker med, men att tappa sexlusten känns inget kul alls.
Muggles, om Desolett har funkat för dig tidigare, varför skulle du ha Cerazette nu? Fast kroppen kanske ändras så mycket efter en graviditet att det är ett lika osäkert kort nu?
Filmtips,
jag skulle lite fräckt vilja tipsa om Sweets blogg. I kanten har hon filmtips/kort om de filmer hon nyligen sett som jag har haft mycket nytta av! Finns även boktips!
Sedan kan man ju titta på en söt film av katten och lill-karamellen om man går in där också!
Muggles, jag frågar också varför du inte bara tog samma sort som fungerat bra förut? Fast om enda problemet är att mensen inte kommer ibland så är väl det snarast en fördel! Nya pilleromgången är det väl bara att starta med sju dagar senare i alla fall?
Nenne, jag tänkte bara att ni kanske ville slå till på ett par privata inseminationer på en gång i stället för att vänta ett halvår till?
Telis, satt just och läste bloggen Helgas dagbok, läser du den? Där tipsade i alla fall en tjej med endo om hormonspiral som gjort att hon i det närmaste inte haft mens alls sedan hon satte in den. Kanske kunde vara något i framtiden efter nedregleringar och ivf:er?
Å jag hinner inte alls in här så ofta som jag vill nuförtiden!!!!
Men försöker skumma med jämna mellanrum.
Vill börja med varma kramar till både BS för din pappa och till Mrs B för din svärfar!!!!!
Jag tänker på¨er!
Mrs B jag tycker att det var bra att din man fick se sin pappa ändå. Även om det är otroligt tungt. Men jag minns att när min pappa gick bort så såg jag honom på sjukhuset och det hjälpte mig faktiskt att inse att han verkligen var borta. Jag vet att det är väldigt individuellt ifall man vill göra detta, men för min del var det bra. Även min man såg sin pappa efter hans bortgång medan makens syster (min svägerska) inte alls ville det. Det kommer bli tungt för er en tid framöver men jag lovar att det blir bättre med tiden.
BS, jag hoppas verkligen att din pappa kommer bli bättre. Ofta är oovissheten väldigt svår och jag förstår ifall det är tungt för er anhöriga nu innan ni vet mer.
Sedan undrar även jag över Frejis och Nenne. Är ni verkligen säkra?!?!?!!?!????
Haha Septemeber!
Kul att du gillar mina film- och bokstips på bloggen. Har inte uppdaterat dem så mycket på sistone dock...
Men vill gärna tipsa om "The Orphanage" som är superbra!!!!!!! En spansk fil,m som jag tycker var en av de bästa filmer jag sett på länge! MEN det är en skräckis så om man inte alls kan se den typen av filmer så kanske man inte ska se denna. MEN den är så oerhört bra (storyn och skådespelarna) att jag verkligen rekommenderar den trots att den också är en rysare!
En otroligt bra välberättad story som håller hela vägen från början till slut! Inte som de flesta skrcäkisar där det är e massa lösa ändar i slutet och mest "bara effekter". Här är det mer subtila saker, och ja historien är oerhört gripande och skådespelarna fantastisk bra!!
Jag skrev om den i ett eget inlägg på bloggen också ifall någon vill läsa mer om den.
Om ni sett Pan's Labyrinth (som också är en strålande bra film!!) så var det samma producent eller regissör som gjorde denna och The Orphanage.
Izzie,
kul att du läser och gillar min blogg.
Är det någon som hört mer från Tinga?????
Nenne-gumman!
Jag tycker du ska trycka hårt på att få göra inseminationer snart!!! Inte om ett halvår! Jag menar vad väntar ni på?!?!?!?! Om läkaren tycker ni kan vänta ett halvår så tycker jag att ni ska säga att ni försökt läääänge nu och inte alls vill vänta ytterligare ett halvår på att få¨böraj med inseminationer. Det är ju inte ens säkert att det "tar" på första inseminationsförsöket heller så det skulle ju kunna handla om att det inte blir något förrän om ca ett år eller så. Och det känns som bortkastad väntetid tycker jag!!!
Så stå på er!!!!!
Säger som Mugglan:
Inseminera Mera!!!!!!
Vi fick ju vår lilla Supergosegumma med hjälp av insemination och jag är sååå glad över att läkaren föreslog det såpass snart efter att jag gjorde min livmoderoperation. Vi försäkte ju "själva" tre gånger (med pergo) utan resultat. Sedan blev det insemination (också med pergo samt med en extra shot av hormon som skulle se till att ägget verkligen lossnade!) och då gick det ju vägen!!!! Tänk på att det tar ytterligare ca 9 månader innan ni har ert barn också från det att du plussar. S att vänta ett halvår och sedan kanske testa mer än en insemination kan göra att det tar mer än ett år innan ni faktiskt är föräldrar på riktigt.
Och OM inseminationerna inte skulle lyckas och ni vill gå vidare med t ex IVF så har ni ju slösat det där halvåret helt i onödan också!!!!!! Plus den tid ni lägger ner på inseminationer.
Så NÄE säg att ni vill inseminera NUUUUUUUUUU!!!!!!!!
Fast jag hoppas ju såklart att brunspråen i brallan bara är liten blödning som visar på ett fett plus...
Jag håller helt med Sweetan ang inseminationer och väntetid!
BS: jag fick Cerazette ist f Desolett pga att jag ammade. I Desolett är det östrogen men inte i Cerazette och östrogen ska man inte tillföra när man ammar av ngn anledning (inte bra för barnet?).
Iaf, antingen går jag tillbaka till Desolett, väljer spiral el ngt annat. Får se vad hon föreslår när jag går dit. Jag hade ingen aning om att vissa BM var emot spiral men skulle inte förvåna mig om min förra BM var det, när jag tänker efter. Visste ni att kopparspiral funkar så att kopparen som utsöndras får spermierna att röra sig sämre. Att det funkar?! Och hur kom de på det som min man sa. Jag föreslog att ngn kanske glömde kvar ngt ngn gång fniss
Sept: det låter ju super att få två flugor på smällen samtidigt! Både hjälp med lilltjejen komma närmare stortjejen. Bra idé!
MrsB: Jag tycker också att det ändå lät bra att ni var och tittade på svärfar. Även om det såklart inte känns som något kul!
Skönt att Malte klarade natten, har det fortsatt lika bra eller?
Bs: Hur går det med pappa? När var det han skulle få svar på proverna?
Frejis och Nenne: Håller tummarna tills motsattsen är bevisad (100%, inte bara spår)!!
Angående p-medel diskussion: Jag hade p-stav en period, vilket inte funkade alls på mig, ja alltså, jag blev juh inte gravid, men var aldrig sugen på sex (klarade ibland knappt av att kramas ens)dessutom småblödde jag nästan hela tiden. (men alla reagerar olika på olika pmedel såklart) Så efter det har jag och maken kört med regnkappa.. Och jag vill inte ta några andra hormoner heller helst.
Jag har funderat på kopparspiral, men ökade blödningar är juh ingenting som lockar för mig som pga av min brist på blodplättar blöder rejält som det är.. Så jag har absolut ingen aning om hur jag ska göra efter bebis har kommit ut!