Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Freijs och Nenne, ser nu att mitt inlägg lät lite väl klämkäckt. Jag håller fortsatt hårda tummar för er tills ni vet säkert, det var egentligen det jag ville ha sagt.
Kram på er!
hahhaa september, inget jag tänkte på! Kram på dig själv!
Vad kul att det går så bra med bärselen!
Nehej, dags att äta lunch!
Sept: jag ville faktiskt ha spiral nu i höstas för jag ville eg inte mecka med kroppen och hormoner ifall vi vill satsa på en nr 2 så småningom. Men min BM övertygade mig om att piller var det bästa. Fick aldrig ngt svar varför spiral inte var så bra... Nu ångrar jag lite att jag lät mig övertalas. Ngn ond blödning har jag aldrig haft, har nästan aldrig menssmärtor överhuvud taget.
Lappis: jag tycker också det låter bra med en "barngaranti" på ca 2 år. Vår granne har en liten ursöt flicka som ser korensk ut; jag ser ofta mamman gå iväg med henne skuttandes vid sin sida. Ser mysigt ut. Både mamman och pappan ser ganska "gamla" ut (45+?).
Muggles,
det verkar finnas så mycket fördomar om spiral. Jag fick det redan när jag var 22 år då jag bad om det efter en helvetisk tid med massor av migränanfall som nog berodde på pillren. Det var inget problem att få, det var mest information om att säker sex är viktigt då man kan vara lite extra infektionskänslig. Redan då hade jag träffat min nuvarande make så det kändes ok. Detta var när jag pluggade, inte i Stockholm Efter fem år skulle den bytas, då ringde jag min lokala BM på BVC (dit man går för cellprov etc) och ville boka tid. Nej - det gick inte för sig. Hon och för den delen hennes kollegor tänkte INTE sätta in spiral på någon som inte fött barn. Jag försökte fråga om det fanns nya risker eller rön som kommit fram, men inget sånt. Var ska jag gå då frågade jag och blev hänvisad till gyn på Karolinska, jag ringde dit, inga problem. De var gulliga och bytet var ingen stor grej, de fattade inte varför BM sagt så. De såg till att jag var medveten om infektionsrisken men lät sig lugna med att jag hade fast förhållande. Varje gång jag sedan varit hos gyn har någon förfasat sig över att jag hade spiral, men ingen har kunnat svara på varför. Jag pratade med en kompis mamma som är BM (kompisen har också haft spiral) och hennes teori är att många BM tycker att det är "svårt" att sätta in den, och därför avråder, samt att dagens yngre (typ 18-25åringar) har så mångfa fler partners att sjukdomar är mycket vanligare och att det därför är olämpligt för "yngre".
Lång utläggning, men märkligt är det att så många är tveksamma. Jag tänker absolut välja spiral igen (vi får se om det blir redan på efterkontrollen eller om vi avvaktar lite).
Nenne - ser att jag inte är ensam om att få tantbesök. En stor kram till dig!
September - ingen fara, tanten börjar sjunga förr eller senare
Ska iväg på en kryssning till Helsingfors och trösta mig med för mycket mat och vin kommer därför inte kunna titta in på ett par dagar. Men status är nog ändå klart: tant röd anfaller!
Ha det bra till sjöss Frejis, kanske hon stannar i land?
Frejis - förlåt att jag tjatar men är du säker?
Muggles det försvann efter ett par dagar, men nu är det tillbaka igen. Jag ska till BM på torsdag och då får vi se om jag får en skena. Ang sex lusten så försvann den för mig också när jag åt p-piller. Jag åt inte samma sort som du men i allafall.
Freijs, hoppas att de inte är tanten som hintar sin ankomst!
Page, jag önskar din make lycka till!!
Jag funderar också på spiral efter detta, piller funkar inte alls för mig. Så spiral kanske kan vara något, får ta ett snack med BM när det är dags.