Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Usch MSW, hoppas att det blir bättre! Själv har jag nog ätit lite för mycket, känns som om magen ska spricka. Men det går ganska snart över.
Nattson, ja man har ju inte så mycket plats över för mat på slutet minns jag, inte utan rejäl halsbränna i alla fall, det var trist. Så fort man lade sig för att sova kom den.
Sweet, pappa är inlagd på Danderyd, han har fått vara hemma över helgen men ska tillbaka igen i morgon, han har en 15 cm stor tumör i magen och har proppar i lungorna, fast de är det visst ingen fara med. Provsvaren har inte kommit än så vi vet inte vad det är. Han hostar så det går knappt inte att prata med honom, är trött och deppig stackarn. Han fick fyra påsar blod för att bättra på blodvärdena dagarna innan han fick komma hem nu, och så har han fått ge sig själv sprutor med blodförtunnande över helgen. Annars har han fått syrgas men har klarat sig utan hemma, han har ju astma också sedan länge. Hoppas att han klarar det här nu bara men det är ju ingen idé att fundera över innan provsvaren kommit egentligen.
Hoppas att alla trådisar har haft en riktigt trevlig midsommar, med mycket sol och lagom lite regn!
Vi skulle till Gripsholms slott idag, men maken och jag började diskutera någonting och vägen var så bra att jag plötsligt upptäckte att vi körde förbi en skylt med "Kolmårdens zoopark" på. Efter blixtsnabba överläggningar åkte vi dit kan säga att jag aldrig kört så långt utan att märka vart jag var på väg. Riktigt fin fart på bilen var det också
Hade mensvärk som kom och gick hela dagen idag och fick en liten blödning som nu tycks ha försvunnit. Vi får väl se om tanten dyker upp här så småningom.
Grattis till Victor på födelsedagen!
Nattson, det låter som om du har fått nästan alla graviditetskrämpor. Jobbigt
MSW, när har du BF? Inte så lätt att låta bli fet och god mat när det är midsommar.
Brudsommar, har katten kommit tillbaka eller inte? Vilken vildkille!
Sweet, underbart att Lill-Skruttan äntligen är hemma.
MSW, vilket skräp, hoppas att du lyckas hålla det i schack nu genom att äta rätt för det där lät ju verkligen inte roligt. Kräkas och må illa är det värsta jag vet, usch.
Frejis, så de hade öppet i alla fall? Annars tycker jag att allt varit stängt idag. Hoppas inte att tanten kommer, trodde att det var en vecka kvar till BIM för din del men det är kanske dags redan? Tiden går ju så fort jämt så jag hänger inte med! Kissen har så klart kommit tillbaka, han kommer så fort man kliver ur bilen på eftermiddagen om Iris och jag varit ute och åkt.
Nattson: Jag trodde också att jag bara hade ätit för mycket.. Men sen började det juh göra ont, och då börjar man juh fundera..
Frejis: sista augsuti är det BF.. Så det är ett tag kvar att "äta rätt"...
Bs: Känner av halsbränna också, men inte riktigt varje dag.. Men kul är det inte..
Funderar lite på om gallan har varit känslig "länge" och om det är därför jag har kräkts i mellan åt (gör juh det fortfarande någon gång i veckan eller så).. Men vad vet jag egentligen..
Well, tog alvedon igen (som jag inte kräktes upp) men har fortfarande ont.. Men nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att det är bättre i morgon.. Maken tyckte att "har du ont i morgon kör vi till akuten, så det så"..
Och förresten: Grattis till Victor på 1:års dagen!!!!!!
Nattson; jag försökte hitta ett par vettiga skor igar men fick ta strl 43 och det var bara ett par som funkade - faaaan vad fula! Jag har 41or i vanliga fall sa nu blir det ett riktigt gissel att hitta ngt att ha pa fötterna. Kryckor? Det hade jag missat.. varför har du det?
Här har sommarvärmen kommit tillbaka och det gör ju varken fötter eller sovandet bättre ( i synnerhet som jag sedan liten har sk rastlösa ben, eller fötter i mitt fall, som blir värre i värmen) men jag maste väl ända säga att jag hittills mar väldigt bra. Jag har bara lite svart att vänja mig vid att ta det lugnare, att ga langsammare (jag brukar marschera fram som ett annat anglok) etc. Men man blir ju sa illa tvungen.
lappis - vad jag känner med er! jäkla jäkla skit!!! klokt att ställa er i adoptionskö och börja tänka på annat. den stora fördelen med adotption är ju att det med absolut största sannolikhet leder till ett barn, till skillnad mot ivf... önskar så att det skulle få fungera för er! låter klokt att planera in en ny ivf först och vänta med eskimåerna. de har det bra i frysen! kanske kan korta metoden vara något för er. någon slags förändring borde de ju göra tycker man. kan du inte få göra de här blodproven vi talade om tidigare som kan visa på om embryon kan ha svårare att fästa?? stor kram till dig och din man!
freijs - håller tummarna!!!
sweet - ella är supersöt och det låter så mysigt när du beskriver er tillvaro tillsammans på bloggen!
bs - tråkigt att höra om din pappa! kram!
sitter och funderar på om man ska våga sig ut eller om det är regn på g. vi hade iallafall tur med vädret ( ) på midsommarafton med bara en kort skur. det blev både sillunch och middag utomhus.
hoppas att ni alla har haft en skön midsommarhelg!
junilejon - stort grattis till sonen! melvin är ett väldigt gulligt namn!
Psst, är det någon som är sugen på att ha en tråddejt hos mig på Godset? Ni vet, min 15 kvm kolonistuga utan rinnande vatten, el och en jäkla massa nyfikna grannar? Fika eller knytislunch? Självklart står jag för finporslinet (papptallrikar)!!
Och jo, det finns riktiga wc på området, med spolmöjligheter, tvål, OCH varmvatten!