• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Telemarkgrrl

Sorry Lappis, jag läste inte ikapp innan jag skrev. Svärmor är alltså redan på väg och du trivs bäst på jobbet. Jaja, man kan inte ha alla rätt jämt.

• Lapinette

Maken tyckte jag skulle komma hem och "jobba" (kan ju knappast kalla detta för jobb) men jag kan ju inte jobba hemifrån med både make och svärmor hemma (hon lär nog vara i Stockholm om ca 1,5 timma). Näh, nog lugnast att sitta här. Hittade två alvedoner i skrivbordslådan. Det får duga!

Sen blir det att gå förbi hälsokosten och köpa borgaolja/glandin. Skam den som ger sig!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-06-19 11:29:46 följande:
    Gällande denna frustration som man känner varje månad. Man kan verkligen inte förstå det om man själv inte varit inne i karusellen. Tänkte på det senast idag då jag hade en fd kollega som genomgick IVF'er. Kom ihåg när chefen talade om (vi var bara tre tjejer som jobbade där så alla var väldigt "nära") att "tjejen" hade misslyckat med sin 3:e och sista landstingsbetalade IVF så jag vet inte om hon kommer till jobbet idag. Jaha, tänkte jag. Varför kan hon inte jobba?
    jo, men så är det ju! Jag har ju redan nämnt att jag började skriva här med att säga att det bara är att slappna av så händer det. Det har man ju fått äta upp 20 gånger om. Det ska ju vara så enkelt, för varför har de bara pratats om att man ska skydda sig från oönskade graviditeter för det kan hända NÄR SOM HELST och huvaligen, det vill man ju inte - är det så lätt hänt så ska vi både ha kondom och buntband!!! Men aldrig har man fått höra att det inte behöver vara så enkelt utan väldigt tufft och inget som har med manlighet, kvinnlighet eller dålig teknik att göra.
  • nennesjuttioåtta

Lappis
    jaa, förlåt, jag trodde inte att du hade taxöron heller.

• Lapinette

Mrs B - ja, man behöver lite fler semesterdagar om man ska till New York.

Telis - vill så gärna åka tillbaka till Cannes och besöka våra favoritställen samt hälsa på de vänner som vi har där. I augusti är det två år sedan vi packade ihop och lämnade vår underbara lägenhet. Jag grät, inte maken. Han är luttrad och van vid flyttar.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    angående Borago/Glandin... ska man äta dem hela tiden, eller???? Jag blev lite osäker.

• nennesjuttioåtta

ååh det låter så härligt med Cannes också!! Vad som helst med lite värme och utsikt!

Hmmm, funderar om det är dags att dra, jag ska ju på bolaget också. :-s

• start september

Stor kram till Lapinette. Skit också, din tumma tant vet konsten att förstöra helger. Även om en ond helg är det minsta i sammanhanget. Jag förstår att det är segt att inte få vara ifred med maken och vara ledsen, men kanske kan ni få lite tid själva ändå, en promenad själva kanske är bra, om nu att röra sig dämpar värken?

Jag har också hört flera som lyckats på fjärde/femte/sjätte försöket, fler än de som lyckats med sin första IVF känns det som.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    vi ska ju vara där 7 dagar i NY men jag tror inte vi hinner med så mycket ändå. Hade ju hoppats vanka omkring med utspänd mage men jag får nog fixa det med bönor, som det ser ut nu.

Svar på tråden Barnkarusellen 2