• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Mrs  B

Jag försöker övertala maken min att åka till New York på en lång weekend istället för det kanske vi skulle kunna få barnvakt till, men han är inte så jättesugen på det.

• Lapinette

Och vi åker ut till landet till min mamma och firar som vanligt men jag vill det också. I år kommer även svärmor med (hon har precis landat på Skavsta).

nenne - jag har ju klippt mig så det blir nog lite svårt att trassla in tuttarna i håret .

• nennesjuttioåtta

men Kanarieholmarna med lite lyx funkar väl alldeles utmärkt?!?!? Jag tycker det låter hur bra som helst och det är ju viktigast ATT ni åker, inte vart.

• Lapinette

Mrs B - fortsätt jobba på den för gud vad härligt att åka till New York. Ska kanske titta på det alternativet istället för Bordeaux? Why not!

Gällande denna frustration som man känner varje månad. Man kan verkligen inte förstå det om man själv inte varit inne i karusellen. Tänkte på det senast idag då jag hade en fd kollega som genomgick IVF'er. Kom ihåg när chefen talade om (vi var bara tre tjejer som jobbade där så alla var väldigt "nära") att "tjejen" hade misslyckat med sin 3:e och sista landstingsbetalade IVF så jag vet inte om hon kommer till jobbet idag. Jaha, tänkte jag. Varför kan hon inte jobba?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-06-19 11:27:02 följande:
    Och vi åker ut till landet till min mamma och firar som vanligt men jag vill det också. I år kommer även svärmor med (hon har precis landat på Skavsta). nenne - jag har ju klippt mig så det blir nog lite svårt att trassla in tuttarna i håret .
    ja, det var ju det jag tyckte var så konstigt. Men man vet aldrig vad som göms under tröjorna.
  • Mrs  B

nenne

Jovisst funkar det och vi har redan varit på Lanzarote och Teneriffa med barn så vi vet att det är barnvänligt, men ibland drömmer man ju om något annat som en Söderhavs ö tex.....

• Lapinette

Tack och lov inga taxöron!!! Och som det verkar just nu lär mina tuttar bli oförändrade tills min död (ingen liten unge som ska suga på dem).

• Telemarkgrrl

Lappis, jag tror nog att fjärde försöket gäller både vanliga IVF:er och FET.

Cannes är ju inte helt fel det heller. Även om jag har en liten extra förkärlek till Bordeaux. Och dom där atlantsanddynorna som nenne pratade om.

Vad jobbigt att svärmor kommer just idag! Du kan inte ta eftermiddagen ledig och gå hem och samla lite energi i lugn och ro?

• Lapinette

Mrs B - vi kör nog samma alternativ som er. Istället för söderhavsö (i vårt fall Thailand) blir det lyxliv i Egyptien. Dels för att det räcker med en veckas semester (vi vill ju ha lite till sommaren) och dels för att det blir ca 30 000 kronor billigare.

• Mrs  B

Lappis

Har alltid drömt om att få åka till NY och blir mer och mer sugen för varje år, men egentligen behöver man nog fler dagar där än en lång weekend.

Maken vill gå och kolla på hockey när vi är där och det hade nog varit något för Max också så vi får nog vänta några år till.

Svar på tråden Barnkarusellen 2