• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • pirr!

Åh Sweet, är det äntligen dags att få hem lilla tjejen! Håller tummarna!

Nenne- fantastiskt lång cykel du har Måste ju betyda att ÄL håller på i typ en månad.. inte så dumt!

Bra med boktips inför sommaren!
    Läste precis ut "Busters öron" (fängslande och lite småcreepy) av Maria Ernestam (även skrivit Caprinha med döden) och "Flyga drake" som ni nämnt innan. Gillade båda!

Muggles- åh du är redan tillbaka på jobbet! Fattar inte hur snabbt det går. Känns som alldeles nyss Moa var nyfödd..

Jag längtar faktiskt redan tillbaka till jobbet lite, men vill inte gärna lämna lilla damen (hon är ju bara 2,5 månader..) riktigt än.

Angående magknip/kolik och droppar, testade vi Semper på rekommendation av BVC. Är dock tveksam om de hade effekt. Magbesvär av den lite smidigare sorten går ju över rätt snabbt ändå.
    Angående minifom så finns det ju ingen forskning som visar på effekten annat än att den är lika stor som placebo (dvs fejkdroppar). MEN huvudsaken är ju ATT det funkar- sen om det beror på ämnen i dropparna eller tilltron till att det ska funka, spelar ju egentligen mindre roll!

Trivs annars bra med mammalivet. Har ju fått en smidig tjej som äter, sover och gurglar. Nu kräver hon mer och mer stimulans vilket är roligt, men den egna tiden blir ju mindre
    Sista månaden har hon sovit i princip hela natten (22.30 till 06.30) i sin vagga, vilket är fantastiskt! Hoppas det inte är en övergående fas.

• pirr!

Kände att det blev lite långt.. Så blir det när man inte är inne och skriver så ofta. För det mesta hinner jag bara läsa igenom och sen när jag ska börja skriva blir jag avbruten. Idag är maken hemma och har bebisansvar, så då är det fritid för mig
    Vi har faktiskt försökt göra så att när maken kommer hem från jobbet är det han som har ansvaret för henne. Känns viktigt både för att de ska få ett starkt band redan från början och inte jag ska "ta över" för mycket och för att ge mig lite egen tid.

• Nattson

BS, nej vi brukar inte bli osams när jag drömmer om ormar. Men ormar i drömmar är generellt ett dåligt tecken för mig. Det har hittils aldrig slagit fel tyvärr. vi får väl se hur det löser sig.
    Ang om jag sett någon här hemma, jo det har jag. Det händer lite då och då.

Ang kolik så tror jag att mjölkprodukter kan vara boven. Jag hade mycket kolik när jag var liten och mamma tror nu i efterhand att det var just mjölkprodukterna som stälde till det. Kanske kan vara värt att utesluta och se om det blir bättre??

Inatt vaknade jag och trodde att det var dags, jag har fortfarande inte avfärdat det. Har haft SD hela dagen, de slutade göra ont vid halv 8 i morse och har börjat kännas lite igen för ca en timme sedan. Vi får väl se hur det blir. Drömde i morse när jag äntligen lyckades somna att det skulle vara klart om 24h.

• Mrs  B

Nyhet Nyhet Nyhet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Junilejon med make har fått en son!!!!!

Tre veckor för tidigt föddes han idag 11.25, värkarna började 01.30 inatt. 3060g och 49cm lång

Namn får hon själv berätta om...

• Telemarkgrrl

Wohooooo, GRATTIS till Junilejon!! Vad kul att det verkar ha gått bra, och fort!

Lappis, snart testdag och ingen blödning trots att du inte tagit några vaggisar. Jag tror på dig och din lilla isbaby!! Tummarna är fasttejpade i händerna!

• Mrs  B

muggels
    Kan säkert vara en matvägran från Malte men det är jobbigt när det ska skrikas vid varje måltid, men jag är envis så jag håller ut. Max åt allt han kom över när han var i den åldern, men nu däremot är han väldigt bestämd med vad han ska äta och inte äta.
    Hoppas dock att allt ordnar upp sig snart....

September
    Har en kompis som har provat akupunktur på sin bebis som fick kolik och det funkade.

• Mrs  B

Själv har jag varit hos frissan idag och det är med delade meningar jag sitter här hemma nu och studerar mitt hår. Själva klippningen blev bra men är missnöjd med färgen och slingorna. Min vanliga frissa blev mamma igår till ännu en pojke så jag har varit hos en annan på samma ställe. Känns inte så roligt att gå tillbaka imorgon och klaga det första man gör men å andra sidan har jag ju betalt 920 kr och då ska man väl vara nöjd. Eller??????

När jag satt hos frissan fick jag sms av Junilejon, ett telefonsamtal från morfar och ett från maken. Jag som aldrig får samtal annars......
    Morfar var på Maxi med Max och han var nästan i upplösningtillstånd. Max körde med honom (som vanligt) och nu ringde han och frågade om jag kunde komma och hjälpa honom på Maxi....
    Max har en rejäl trots just nu och jag försökte förklara för morfar att det gäller att vara hård mot Max och bestämd annars funkar det inte. När jag sen ringde och kollade med mormor hur det hade gått hörde jag att morfar muttrade i bakgrunden om att han aldrig skulle åka och handla med Max mer....

• Nattson

Junilejon - STORT GRATTIS!!!! Skönt att du fått nu så kan jag slappna av då och föda när jag vill Du hann ju före i allafall som du ville

• start september

Peppar, peppar, just nu har vi ett sovande barn utan skrik i soffan till fotbollen. Denna tid har det gnällts/skrikits rejält tidigare kvällar.

Hoppas barnet vill sova i natt också...

Svar på tråden Barnkarusellen 2