• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • start september

Tack Izzie och Muggles för boktips om utvecklingsperioder, beställde genast!

Kanske ska beställa den där Kolikboken också med en gång...

• Frejis

Vad mycket det händer i tråden just nu!

Brudsommar - hoppas att det ordnar sig med din pappa och att provsvaren blir bra. En tumör i magen låter inte bra, men det behöver faktiskt inte betyda att den är elakartad. Bra att han kommit in på sjukhus och får hjälp, tycker jag. Håller tummarna!

Oms - kämpigt med lilla tjejen. En extra läkarbedömning vore kanske bra.

Nenne - mm, mat, i synnerhet varm, och datorn går rätt dåligt ihop. 126 dagar kvar till BIM låter lite långt, jag tror nog att det egentligen är 26 dagar kvar

På tal om den tid som är kvar - känner du av några symptom Lappis?

Själv kände jag molvärk i magen och ömma bröst fram tills igår eftermiddag (ungefär så , men nu har det nästan försvunnit, brösten ömmar lite, men det beror säkert på Progesteronet. Jag har därför bestämt mig för att ivf:n inte har fungerat, då slipper man vänta både på BIM och på BOM.

• Frejis

Nä, jag tar tillbaka det, visst ömmar det fortfarande i magen fast jag vet inte om det ömmar på rätt ställe...

• Lapinette

Frejis - jag har sååå mycket menskänningar att jag är 99,9 % säker att den kommer under dagen . Fast igår var jag gravid... blir helt galen och kan omöjligt slappna av från detta men som sagt, är säker på att det är kört. Känner så väl igen känslan i magen och det är ju helt rätt dag också.

Normalt har man ömma bröst etc av hormonerna och jag brukar normalt ha det ca 1 vecka efter FET sen brukar det avta...tyvärr. Håller tummarna för dig då jag tror att du blir den första att plussa på länge (kan ju inte skriva först i år för det är ju Zozo).

BS - vad tråkigt med din pappa men jag hoppas, hoppas att provsvaren visar något bra. Jobbigt när en föräldrar blir dåliga. Vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände min mamma något.

• muggles

Sept: jag måste erkänna att jag tänkte "kolik" redan när du nämnde skriket första gången men ville inte måla fan på väggen. Och du är ju den första i tråden som i så fall har fått ett kolikbarn och ngn gång ska det ju också hända. Jag tror fö inte alls på Anna Ws teori att kolik är stress el sömnbrist el vad det nu var hon trodde. Men jag vill tipsa dig om att det finns medicin!!! En tjej i min föräldragrupp fick till slut en medicin till sin tjej utskriven och det hjälpte direkt! Medicinen görs av apoteket och är deras egna blandning (och inte ett läkemedelsföretags) så därför har den tydligen ett extremt krångligt namn som innehåller ingredienserna. Men fråga på Bvc!! Jag kan också höra mig för hos den där tjejen om du vill. De fick tyvärr först prova mjölkfri kost och en massa andra huskurer som inte hjälpte ett dugg och sedan göra en noggrann utredning och när tjejen var ca 4 mån så fick hon till slut medicinen och den var den enda som hjälpte. Tydligen har den här medicinen funnits sedan 70-talet men är okänd för de flesta.

BS: usch vad jobbigt med din pappa!!! Hoppas hoppas att det är en godartad historia. Vad synd på deras semester. Vad jobbigt för dina svärisar - vad är det för en sjuk människa?!

Oms: jag håller tummarna för lilltjejen! Det låter som om du ska gå på din magkänsla och det de andra föräldrarna har sagt - ställ till ett jävla liv helt enkelt om du inte får som du vill om en vecka. Att skrika högt är det enda som hjälper i vården.

• Zozo

Frejis: mitt första o i princip enda tecken var ömma och svällande bröst.. typ som innan mens men flera ggr värre *tumme*

Vickan: Klart man kan! är man organiserad och har lite hjälp sa kan man visst renovera snabbt. Jäkla tur att inte pappa tar 6 manader för varje renovering... Han brukar säga att om man dessutom har nagon som hjälper till med det enkla som tar tid (typ rymma upp och städa) sa vinner man jättemycket.

BS; later vâldigt jobbigt! *kram*

• Frejis

Lappis - dumma tant, jag hoppas att hon håller sig borta från dig! Envisar mig med att hålla tummarna ändå.

Zozo - mina stackars bröst är inte i närheten av så mycket ömmande, men det kompenseras av humöret, får se mycket jojoeffetkter

Min mamma är här och hon väntar nu otåligt på att vi ska gå på stan och shoppa. Ha en bra dag tjejer så försöker jag kika in här sent på kvällen. Kram till alla!

• BrudSommar2006

September, den där medicinen som Muggles tipsar om låter ju intressant. Annars tycker jag att med min lilla erfarenhet i bekantskapskretsen så verkar Sempers droppar fungera bättre än Minifom.

• Mrs  B

Bs
    Skickar många kramar och hoppas att din pappa får positiva svar!
    Trist dock att behöva vänta en vecka och att det händer nu när sommaren och semestern är här.

September
    Malte hade en period då han bara skrek och skrek på kvällarna och dagarna så jag gav honom Miniform och det blev bättre ibland och ibland ingen skillnad. Tog dropparna regelbundet i en månad kanske och sen kunde vi trappa ner och nu tar vi inga alls. Miniform hjälpte honom med gaserna i magen som han hade problem med.

Läsa har jag alltid gjort med eller utan barnen. När jag ammar har jag läst, när de varit i "gymmet", babysittern eller i sin säng, när de sover osv. Har även passat på att läsa när maken har haft hand om barnen, det har varit min paus....

Svar på tråden Barnkarusellen 2