• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Telemarkgrrl

Nenne, men din man kan väl knappast gå ner nåt? Då kommer han ju att blåsa av vägen på sin cykel?

• Lapinette

Känner att jag behöver alla kramar jag kan få idag. Det jobbigaste just nu är att svärmor kommer i eftermiddag och hon är så hurtigt trevlig. Jag känner mest för att gå hem och dööööö. Räcker det inte med att man blir besviken varje månad måste det göra så jävla ont i magen också!

Tröstshoppade faktiskt en dyr topp igår som jag gått och klämt på i några månader. Eftersom det fanns ett ex kvar och i min storlek så kändes det liksom om det var ett tecken. Det är en sån där "mammatopp" så jag tänkte gå och vara skengravid (men full tant) i midsommar.

Det blir nog inte superlångresa vid nyår även om vi båda är lite sugna på Thailand. Varför? Jo, för att vi vill ha lite mer än 2 veckors semester nästa sommar. Vi har ju en tendens att ta ut så mycket dagar under vinter. Funderar nu på Egypten, lite varmare än här, ljusare och så vill vi se pyramiderna.

nenne - attans vad hurtigt att cykla hela vägen!

• Lapinette

Telis - ha, ha...blåsa av vägen. Ja, vi får hoppas att det inte är för starka vindar.

Har du också fattat det som jag dvs många som lyckas på fjärde försöket. Har ju en kollega som gjorde just så och hon har även en väninna som precis har lyckats på det fjärde. Vet dock inte om det kräver frya IVF'er eller om man kan räkna in ett FET där också. Samma sak har jag hört att man har lika stor chans på 6 försök sen säger dem att chansen att bli gravid minskar. Undrar om även FET räknas in där? Vi lär nog hamna runt 6 försök innan vi kastar in handduken.

• Lapinette

På tal om Bordeaux, inget bestämt utan det kan lika gärna bli Cannes också.

• nennesjuttioåtta

Telis
    hahhah nä, han blåser nog inte av vägen i första taget. Och han gör det nog mest för att hans bror ska nappa på utmaningen. Jag och hans puckade pappa har ocksp en utmaning. Han tycker att jag är alldeles för mager så han tyckte att om jag lägger på mig 5 kg så skulle han gå ner 10. Men om jag går upp 5 kg så blir jag överviktig (enligt BMI, eftersom jag är så kort) medans hans pappa nog borde gå ner 25-30 kg för att komma på normalviktig. Han har ingen koll. Han sa nämligen till Ps kusin att hon borde vara med i brödrautmaningen men hon och jag väger nästan lika mycket (eller lite, beroende på hur man ser det) och är nästan lika korta. Och han tycker hon ska banta och att jag ska lägga på mig. Men jag är väldigt liten och nätt upptill och det är väl det han vill se mer av, snuskfarbrorn.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    känner du att jag kramar dig fortfarande?

Bordeaux gillade jag mycket! Särsklit en liten by en bit utanför som hette Saint Emillion! Men ni har nog era guldkorn redan... Och vilka sandstränder vid atlanten! ÅÅÅH jag vill också åka utomlands! Måste vänta ända till oktober (ja, om man inte räknar Norge, hahahah). Det blir nog t o m Lofoten i år igen! Ska bli kul, för hans bröder har aldrig varit dit och det är så vackert så man blir stum. Och de skulle de nog gilla, hahahahah!

• Lapinette

nenne - liten och nätt upptill... ha, ha ... den beskrivning passar mig med.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    väldigt praktiskt när man ska ut och jogga (slipper smacka mot låren).

• Lapinette

Piggelin - you know, vi "tröstar" oss för fulla muggar med resor, vin och sång (ja, kanske inte det sistnämnda då). Vad kan vi annars göra? Lägga oss ned och dö (som jag visserligen känner för att göra idag). Jag trodde det kunde bli svårt att bli gravid men inte fasen trodde jag att det skulle bli SÅ HÄR SVÅRT!

• nennesjuttioåtta

Eller trassla in dem i sladdarna till hörurarna till ipoden.

Svar på tråden Barnkarusellen 2