Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
En bamsekram till dig Lappis! Dumma dumma tant... men jag gillar din handlingskraftiga inställning. Oavsett om det fungerar eller inte ska man njuta av livet så fort man har möjligheter.
När det gäller adoptionskö, vilken organisation väljer ni?
Frejis - har valt Adoptinscentrum då vi har vänner som adopterat därifrån. Har annars fått tips om att ställa mig i minst två köer men jag tror vi börjar där sen får vi se. Två tjejer på FL (i den tråden jag hänger på) ställde sig i kö igår, utan att vi diskuterat det speciellt.
Gällande kön så betalar man in en avgift som gäller kalender år dvs det kostar 2 000 kronor för 2008 oavsett om du ställer dig i kö i januari eller i december.
Gällande kön så betalar man in en avgift som gäller kalender år dvs det kostar 2 000 kronor för 2008 oavsett om du ställer dig i kö i januari eller i december.
Fick ett sms av Tinga förra veckan och pojkarna växer, äter och sover, de är ok med andra ord just nu iaf.
Här är det städning som gäller men Malte protesterar högljudt så vi får se hur det går. Han ska ju egentligen sova den lille busungen......
Lappis
Är det tanten som har kommit så skickar jag många kramar till dig!!!
Näe Lappis - f-n vad världen är emot dig
Men vad bra att ni ställer er i kö nu & vad kul med resan till Bordeaux. Som Frejis skrev - ni är så himla handlingskraftiga - det imponerar på mig! Kan iofs tänka mig känslan lite grand, det där att ngt bara går åt skogen eller går i stå, & så drar man ihop den energi & kraft som man har, till ngt slags NU JÄVLAR ska det iaf hända ngt annat som är bra istället! Skickar mängder med kramar ifall du skulle få en dipp under helgen.
BS - så himla tråkigt med din pappa. Jag tänker på dig & håller tummarna att ni ska få lugnande besked nästa vecka.
Liten - vad jobbigt med MIndres hosta Kram till dig med
Ngn nämnde Moppy - håller med - länge sen hon kikade in! ...och sen kom jag att tänka på Clownis, hon borde väl nästan ha fått sin bebis nu? MInns inte riktigt när det var BF för henne, men har för mig att det var maj-juni ngnting.
Nenne - sorry om jag klampade i klaveret, inte alls meningen. Jag tänkte & hoppades & räknade lite & tyckte att du var så kryptisk, så jag tänkte kanske, kanske, kanske...
FYI, jag har noterat i min almanacka att Clownins har BF 23/6. Moppy vore ju också kul att höra något från!
Junilejon, grattis IGEN till sonen!!!! *krulltrumpeter* Nyfiken på namnet!!!!
Piggelin
äh, ingen skada skedd!
LAPINETTE
*lång skön kram* Helt jävla otroligt att det inte ska fungera den här gången heller! Och jag förstår precis att du vill boka nåt och dra (tröstshoppa resor, räcker inte skor längre??). Jag gjorde ju samma sak i våras, även om jag inte gått igenom jobbiga ivf:er. Då plockade jag alla resekataloger jag kunde hitta, sen blev det ju bara NY men ändå. det kändes skönare efter att jag hade knappat in kortnumret!
Vart åker ni över jul??? (skäll gärna om jag använt fel ord, kan inte skillnaden på var och vart för jag använder även vart istället för blev)
Frejis
Då borde vi ha ungefär samma testdatum. En sisådär 869 dagar framåt i tiden. Himla långt kvar och ingen idé att tänka på det än på några månader.
Har du 4 veckor kvar nu, Nattson? Hoppas h*n stannar inne ett tag till! Men förstår att det skulle vara skönt om gostrollet ploppade ut ganska snart!
Ska bara packa in mina saker i bilen och städa lite. Hanen har dragit mot Dalarna på sin cykel så ifall att det är för stark motvind så måste jag plocka upp honom på vägen och då är det ju synd om jag susat förbi honom redan i Valbo. Hurtigt? Javisst, men han har bara 7 mil på cykel i år så jag undrar hur det ska gå.
Han och hans två syskon har en sorts utmaning varje midsommar (nåja, det här är andra gången). Ps bror fick för två år sen i utmaning att gck han ner 20 kg så skulle P springa 3 varv runt sjön vid stugan (12 km). A gick ner 25 kg och succén var ett faktum. Men i julas konstaterades att alla tre bröder inte var i särskilt fin form längre. iofs, rund är en form. Så nu gäller det att den som går ner mest % i BMI vinner och förlorarna ska gå på Friskis utegympa i kläder som jag och svägerskan har valt ut. Moooahahahahahahahaha!
P brukar ju cykla långlopp och så men i år har det inte blivit så mycket träning av den varan. Hoppas att han tappar några kg i vätska om inte annat. Vore kul att se småbröderna i spandex! Men A, han som gick ner 25 kg sist, är disciplinerad när det gäller att ge sina bröder på tafsen så jag tror han vinner i år igen. Iofs är det han som behöver det mest.
oj, vad långt det blev
Lappis, så himla himla tråkigt!!
Men nån av dom små frostisarna SKA fastna. Eller kanske färskförsöket i höst? På FL känns det som om väldigt många lyckas på just fjärde försöket så vem vet, det är kanske nästa försök som är just er lyckträff också. Kramar!
Härligt med Bordeauxresan, jag tyckte att det var kanontrevligt där.