Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Izzie - gillar också Harlan Coben! Fast man ska inte läsa dem för tätt inpå.
Här har det varit sommarlunch med jobbet på Djurgården (Ulla Winbladh) så jag är lite på kanelen. Det blev 3-rätter och en massa Chablis... mina kollegor dricker så lite ... ja och resten kan ni räkna ut själva.
Oms: Hoppas det blir så bra det kan med M!!
Am: Ha det så bra på semestern!
tadaaaa
idag läste jag ikapp INNAN jag loggade in, smart!!!
*morr*
här har jag ropat könsord över min kassa spis och önskat att vi också hade en induktionshäll. Vi har en med plattor som inte är så gammal, och mannen vill gärna byta spis också. Men det har prioriterats tv och andra saker... Men just nu lyckades riset koka över två gånger (typ 1,25 dl vatten) och då hade jag ändå vridi ner på 1:an 5 minuter tidigare (jag klockade t o m). Sen blev tallriken så het med thai-maten som jag värmde i micron så jag ryckte till och gafflen flög över köket och skvätte ris och nån brun sås över hela golvet. Sen när jag sätter mig framför datorn (borde hört makens varningsord i huvudet) så bar det sig inte bättre än att tallriken välte ner i knät på nya byxorna. Jag kan svära, ska ni veta. Lantis som jag är.
Jepp, 137 dagar kvar till BIM (vadå mörka. Vem? JAG?!?!?!)
ååh jag har också läst "nu vill jag sjunga dig milda sånger"! Det sjuka var att jag tänkte redan från första början (alltså redan när hon svängde upp på gårdstunet) på byn där jag bodde 0-10 år och öfonbrynen kröp allt längre hårfästet hur allt stämde, hur kyrkan låg, festplatsen och hur älven flöt fram och när hon skrev i efterordet vad byn egentligen heter så var det ju den (fast det hade jag ju redan listat ut)!
Omsan, hoppas, hoppas att det ordnar sig för lilla fröken! Själv förstår jag inte heller hur alla hinner läsa så mycket, jag har inte klarat att öppna en bok sedan Iris föddes, den hög jag hade oläst då ligger kvar tyvärr. Nu sedan flytten är de dessutom nedpackade eftersom vi inte vet hur vi ska göra med bokhyllor än så de lär inte bli lästa i någon hast. Den lilla tid man har innan läggdags efter att Iris har somnat ägnar jag åt att duscha, plocka undan, starta diskmaskin och sedan gå in här en sväng.
Liten, vad besvärligt det låter med hostan. Sover hon hyfsat bra trots den då eller blir det värre när hon ligger ner?
Vi lade Iris vid nio ikväll, vi är så trötta så vi orkade inte sitta uppe och hålla på med läggning fram till halv elva som det blev igår.
Nenne, vilken otur du haft idag då! Vilket skräp. Nåväl, imorgon är det bara 136 dagar kvar till BIM så det är ju alltid något att se fram emot.
Det har blivit lite tråkigt med min pappa, han har haft problem med sin astma och ätit kortison och blivit bättre och sedan sämre igen och igår var han till läkaren, blev skickad på lungröntgen och blev sedan inlagd på Danderyd eftersom han har proppar i lungorna. Dessa ska lösa upp sig av sig själva så han blev inlagd för observation för att se till att de gör det och det var visst inte så farligt. Fast nu har de upptäckt en 15 cm stor tumör i magen på honom och det låter ju inte så kul. De ska göra gastroskopi i morgon och hoppas kunna ta prover på den, fast det är visst svårt att ta prover utan att det börjar blöda i magsäcken eftersom han äter blodförtunnande mot propparna. Själv har han visst deppat ihop och nu får de ju ställa in semesterplanerna, de skulle till Frankrike om två veckor, och mamma är så orolig. Det kommer dessutom ta en vecka minst att få provsvar så under tiden kommer vi gå här och oroa oss allihop. Ingen rolig dag.
Nenne - coolt att den handlar om din hemby! Jag gillade också den där boken! Tror att jag lånat ut den till nån *grubblar*
Brudsommar - läbbigt med din pappa *styrkekramar* Hoppas att han piggar på sig och att det inte är så illa som det verkar!
Nån kanske minns att min bästis fick en son i början av april?? I v 28+3?
Hur som - på grund av andningskrångel är de fortfarande inte hemma än. 10,5 vecka på sjukhus.....hittills.... BF var nån av de sista dagarna i juni och nu börjar hoppet stiga för att de ska få komma hem... slitigt är bara förnamnet....
Oms, håller tummarna för att det ska ordna sig för lilltjejen!
Liten, samma för dig, jag håller tummarna för att hostan ska gå över!
BS, vad tråkigt med din pappa! Först proppar och sedan tumör. Jag vet hur det är att gå och vänta på ett sådant provsvar! Kram
Nenne, vilken dag med din mat och dina nya byxor! Hoppas du får det bättre imorgon.
Vi har just varit och handlat lite godis... vi hann precis innan affären stängde. Jag borde inte äta så mycket godis, men vad gör man när man är lite halv gnällig och sedan säger att man är sötsugen och maken erbjuder sig att åka och handla... Jo man ger efter... Nå ja ibland är det så bara
Fast det är ingen höjdare att gå idag, magen blir helt stenhård och håller sig så nästan hela tiden tills jag sätter mig igen.
Inatt drömde jag om ormar, inget gott tecken i min värld och jag har gått och tänkt på det hela dagen. Jag och en kompis drar inte riktigt jämt just nu och när jag drömmer om ormar i dessa sammanhang brukar det inte gå så bra. "suck" det är inte kul, och jag hoppas att jag har fel. Vi får se.