Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
ninna ninna ninnaninanina ...boktipset!
shit vad ni läser tjejer!!! men hur sjutton hinner ni som har barn att läsa så mkt?? jag har inte läst böcker på flera år men älskar egentligen att göra det. har inte tid alls att läsa numera innan jag fick stora dottern så läste jag massor och det fortsatte jag med när jag tänker efter i några år... just det man KAN läsa m småbarn minns jag nu... fast dessto större de blir dessto mindre egen tid tyvärr eller nja, det bero ju helt på vad man prioriterar som förälder förstås
jag är ingen lekmamma men jag är med min stora dotter tills hon går o lägger sig runt 21.30 o sen är det dags att umgås m maken innan läggdags... hmm, jag kanske ska sno ngn kväll ifrån honom?
för läsa saknar jag!
idag ska jag prata m Mathildas läkare, eller nja vi har fått en ny läakre som jag inte gillar tyvärrr - den förra har gått i pension nu i maj- vi ska prata för M har slutat äta mat, hon slutade för 10dgr sen!! hon vill bara ha flytande föda samt den lena havregröten o inget annat... vidare så är hon mkt gnällig o kräks o rapar mer igen så tyvärr är risken mkt stor för att hennes reflux har blivit sämrre så att den har åsamkat lite skador i hennes svalj el matstrupe
jag hoppas hoppas att det inte är fallet men vi har dragit ned på medicinen i tron om att hon nu e bra och har man då fel kan detta inträffa... ucsh, jag e superstressad över det här, hjälp mig o hålla tummarna för att det inte är så, då krävs nämligen starkare mediciner, sondmatning, ph-mätning, röntgen gastoskopi etc etc o hon e ju sååå liten...
Kul att ni dra upp pocketböcker. Jag har läst alla Camila Läckberg nu,läste ut den senaste igår och jag tycker om henne och hennes mord i Fjällbacka. Tycker oxså om Lisa och hennes böcker om Annika Bengtsson och sen är Jonas Gardel rolig att läsa...
Zozo när kommer du till mina trakter? Vore kul att ses...
Juni o Mrs B; jag kommer att vara i nordvâstskane 14-30/7 ungefär; har inte exkta datum ännu. Helgen 18-20 är jag med en kompis i gbg men annars har jag vâl inte ngt exakt planerat. Var i Skane haller NI hus?
oms
Låter inget roligt med lillflickan.....
Hoppas det löser sig till det bästa!
Malte gillar inte heller vanlig mat. Flaskan går bäst (ammar endast på morgonen nu) och gröten funkar men just nu skriker han varje gång jag matar honom. Smakisar på grönsaker och lunch för 5 mån ratar han fullständigt.
zozo
Håller hus i Nordöstra Skåne, 3 mil från Junilejon, 7 mil från Helsingborg......
Zozo,vi bor 3 mil ifrån varandra. Jag bor utanför Örkelljunga och MrsB bor i utanför Hässleholm....
MrsB Jag hann inte svara på ditt mess igår,mobilen dog precis när jag läst det. Så jag svara på det här
Allt är bara bra och bebben trivs bra där inne i magen,nu är allt förberett och klart för kottens ankomst!!! Ska bara packa BB väskan....
Trist att ni är sjuka,hoppas att det försvinner till bröllopet!!!
Sweet - hoppas, hoppas, hoppas att ni får hem er lill-skrutta idag!! Kraaaaaaaaaam!
BS, mannen ska vara hemma i minst sex månader, ev lite längre. Sen går jag ev hem en sväng till i 1-2 månader. Alla "eventuellt" hänger ihop lite med när vi får dagisplats etc. Men skulle vara roligt att vara hemma en liten sväng till, när A blivit större - har fått tipset från flera & enligt min chef ska det vara helt OK.
Ang amningen så ammar jag bara två ggr om dagen nu - morgonen & eftermiddagen. Eftermiddagen känns som om den kommer att försvinna ganska snart & morgonen behåller jag kanske lite till, bara för att det är lite mysigt
Tinga - om du är inne & läser - tänker massor på dig & din familj! Kramar i mängd
Omsan, vad trist med lilltjejen - håller verkligen tummarna att det ska bli bättre med lilla tjejen.
Ang att läsa böcker, så läser jag egentligen inte jättemkt, men lite då & då så hinner jag några sidor. Aboslut inga tegelstensböcker, det orkar jag inte med...
Hej alla!
Så Sweet får hem lill-skruttan idag!? Om allt går som det ska! Hurra!
Omsan - jobbigt med MAthildas mat/ät/refluxproblem. Vet att det är svårt att inte stressa upp sig. Hopas det blir bättre och att nya läkaren kan hjälpa (han/hon kanske vinner i längden?)
Ville egentligen titta in för att säga hej på ett tag - sticker till Gotland imorgon. Utan dator! Konstigt men skönt.
Mina lästips inför sommaren:
minstoralillavarld.blogspot.com/2008/06/hgrande-hg.html
+ en som jag köpte på rea igår: Rupert Everetts prisade självbiografi "Red carpets and other banana skins" (se artikel: www.svd.se/kulturnoje/litteratur/artikel_35278.svd )
God läsning och glad midsommar!
Puss och kram
/A.M.
Nenne: nu bara 137 dagar til BIM ....?
Lappis: tummen *viskar*