Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Bodil har förresten ett underbart språk - utan att bli pretto. Hon väger tydligen varje ord på guldvåg har jag hört i en intervju. Låter jobbigt att få ur sig hela böcker om man gör på det viset... En annan som har ett jättebra språk är Carina Rydberg tycker jag.
Förresten, när vi ändå är inne på livets väsentligheter (dvs OT ) - vi har hittat ett rätt gott vin som inte kostar skjortan: Periquita Reserva: www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=
Mjukt och fint!
oj nu blev det rätt blått här ett tag... tur jag ska gå hem till Moa snart så får ni andra också lite plats!
Toppen mugglan, vi ska ju till Portugal och är helt borta gällande deras viner. Tänkte prova lite innan vi åker.
zozo
Martina Haag är egentligen skådis men hon har inte fått så många roller så hon började att skriva lite krönikor istället tror det var i tidningen Mama. Sen blev det en bok (roman), en eller två (?)bok/böcker på hennes krönikor och nu en fortsättning på romanen. Har även gjort en film på den första romanen.
Makens svägerska läser just nu SMUTS och gillar den. Tänkte låna den när hon är klar.
Läste för några år sedan en bok av Herman Lindqvist som handlade om när han bodde i Frankrike, har du läst den Lappis?????
Väldigt rolig.....
Muggles
Periquita (annan årgång och extra namn) är ju inte så dum. Denna du tipsar om har jag inte provat än.
Behöver vintips nu när jag snart slutat amma....
Max har förresten slocknat helt i sängen nu (undrar vad som är på gång??, han sover ju aldrig på dagen annars) och Malte är uppe och busar.
Nu pratas det viner på Rix FM.....
Mrs B - tror jag har den hemma. Maken har även läst en del som en engelsman har skrivit i samma slags tema om hur det är att bo som engelsman i Frankrike och alla missuppfattningar som uppstår.
Gillar att läsa krönikör-böcker......
Izzie: Är i slutet av augusti vi ska ha, så det blir ganska många veckors ledigt innan det är dags, men sen har jag svärmor som "chef" så får jag för tråkigt så kan det bli så att jag hoppar in och vickar någon dag.. Fast just nu känns det mest skönt.. Problemet är juh att jag inte får några pengar...
Bor i Ljungby trakten.. var är det du finns?
Och visst var det retfullt med spaniens mål så där i slutet?!! Hade känts bättre om det kommit i mitten av halvleken... När det inte var mer kvar tyckte man juh att de lika gärna hade kunnat ha tur sista minuten också!!
Har kommit hem från sista föräldragruppen nu och jag var helt slut efter den, höll på att somna i bilen hem nästan (och då tar det bara ca 15 minuter att åka) Men det blir väl så när det inte känns super intressant och dessutom är ont om syre!
Hur vet man egentligen om det är sammandragningar man känner? Känner som att magen hårdnar ibland, men känns ändå inte riktigt som att det är hela magen som blir hård.. ibalnd funderar jag på om det är SD eller om bebisen typ sträcker på sig eller något så det är därför det sträcker?! Ont gör det iaf inte, bara känns lite obehagligt...
Muggles: nje behöver inte argumenteras. Smaken är som... Jag gillar ocksa logiska handlingar men just i detta fallet tycker jag nog inte det VAR sa mycket uppenbara viktiga luckor. Men det där med när det blir sa mycket stahej är jobbigt. jag var tex och sag Amelie fran Montmartre och Moulin Rouge INNAN det blev sant jippo - och tyckte de var jättebra. Andra filmer har jag sett först efter och da blir man ofta besviken, tycker jag.
"Priset på vatten i Finistere" gick däremot inte hem hos mig. Jag är nog ingen Malmsten fan... Jag tyckte just att det BLEV pretentiöst det hela, men jag kan inte riktigt förklara varför.. om det var handlingen eller spraket i sig.. Jag far även lite krupp pa det där med präktiga svenskan i opalitliga utlandet... i allmänhet alltsa och inte just i Malmstens fall. Kanske en efterslâpning av mitt möte med SWEA... Hu!
Hermans bok om att bo i Frankrike var däremot kul - tyckte jag iaf.
Pa tal om sprak; Jag fick en fransk bok av min svârmor där hela grejen är att den är skriven utan bokstaven e.. Snacka om pretentiöst och tillkranglat! I synnerhet pa franska där "e" är den vanligaste bokstaven.
Zoz - vaddå flyga hem - ska du hem till svedala? inte ågra planer på att svinga förbi sthlm
Övriga - tack för inputs om smink o främst mineralsmink - I.D är ju ngt jag har tänkt att pröva sen flera år tillbaka men det har aldrig blivit av men nu e det nog dags! sk se om jag kan få bli provsminkad på Åhléns eller så och sen när jag vet vilka färger o produkter som passar mig så passar jag på att utnyttja den låga dollaren o beställer ifrån USA
Ang sovtider,
Mathilda brukar vi natta runt 20-20.30 o så sov hon förut till 06-07 numera när hon e mer aktiv så hon sover bara till 05 vilket e rätt så jobbigt, vi ska nog försöak vara fastare m rutinerna och sen oxå pröva oliak läggningsider o se vad om kommer av det - TACK för alla tips o råd!