• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

Omsan - everyday minerals kan man som sagt bestâlla ett provpaket av gratis via nätet. de är dessutom ganska mycket billigare än ID och innehaller inte det allergikänsliga medel som jag ville undvika. Men ID funkar bra för manga iaf.
    Tyvârr lär jag inte komma till Sthlm men ev Gbg.; annars lär jag halla mig nere i nordvästskane

• Liten med Mindre

Piggelin - tummen upp för induktionshäll. Det enda maken tycker är synd är att han valde två vanliga och två induktionsplattor för att kunna ha kvar kastruller. Vi använder i stort sett aldrig de två vanliga plattorna för att de är så långsamma...

Även tummen upp för mineralsmink. Det täcker lagom för mig, syns knappt och luktar inte apa som krämer gör. Känns inte heller i ansiktet. Och så räcker de en evighet... Fast det gäller att hitta bra borstar att använda.

Mindre har klarat av sin första långresa till Skåne, och bevistat första bröllopsfesten. Allt med gott humör. Dock var inte nätterna på hotell särskilt rofyllda. Hon åt dåligt under dagarna pga allt nytt, och ville äta mer än vanligt på nätterna. Nu laddar vi för ett par avvänjningsnätter. Någon som kan komma med inspiration och motivation? Det måste bli ett slut på nattammandet!

• Piggelin1

Liten - vad kul att resan till Skåne gick bra!
    Hmmm, tips & inspiration ang nattamningen. Kör ni med ersättning på kvällen? Vi började med det när A var lite mindre än fyra månader, dvs amning som kompletterades med ersättning & sen började hon sova mkt bättre på nätterna.

Amanda var på sin första konsert i torsdags, Salem Al Fakir på Liseberg. Funkade kanon med de illgulgröna hörselskydden, hon ville inte putta av dem alls under hela konserten. Verkade mest förundrad & glad & charmade alla i närheten

Kul med bokdiskussionen! Jag har också läst Snabba Cash & gillade den skarpt. ...och tänkte också invänta tills Lapidus nya kommer i pocket. Da Vinci-koden har jag inte läst & filmen har det heller inte blivit av att jag sett. Eftersom jag är så grymt lättskrämd så läser jag inte deckare, så ingen Camilla Läckberg här (mannen min var förvånad att jag vågade läsa Snabba Cash, med tanke på hur brutal den var mellan varven). Carina Rydberg gillar jag inte alls (fast det vet du ju sen länge, Muggles ) & Bodil Malmsten har jag aldrig läst ngt av.
    Martina Haag gillar jag med, lättsmält underhållning. Hmm, läste en annan chic-lit för ett tag sen som jag gillade, vad hette den nu då...
    Zozo, var det du som skrev om Kronprinsessan? Har du läst den fristående uppföljaren Kungamordet? Snäppet ännu bättre! Den gick ju i tre delar på TV i feb-mars i år - fy fasen vad osympatisk Reine Brynolfsson var i sin roll

• Piggelin1

Två andra böcker som jag läst för länge sen, men som båda finns tydligt i minnet är Tunn Luft av Jon Krakauer och Till kanten av himlen av Anuha Gao. Den senare försökte jag få tag på via Ad Libris häromdagen för att ge bort, men det hade utgått ur sortimentet

Sen har jag plöjt alla Damernas Detektivbyrå - mysig & lite "småputtrig" läsning.

Ja just det, alldeles nyss läste jag Kärlek, mat & missöden av Anthony Capella. Liknande historia som Cyrano de Bergerac, men istället för skriva poesi så handlar det om MAT (italiensk sådan). Yummie

• Piggelin1

Nu hittade jag boken jag pratade om ovanför, dvs chic-lit-boken:
    På andra sidan Venus av Elisabeth Andersson. Om man vill ha ngt lättläst i hängmattan i sommar, som man inte vill släppa när man väl börjat, så rekommenderas denna

• viktualia

pip!

Induktionshäll - vi har ju som ni vet flyttat till villa och renoverar för fulla muggar. Jag är minst sagt slö på att rapportera om detta på nätet, men en del i renoveringen har varit att blåsa ut köket och sätta dit ett nytt - ett projekt som är väldigt nära målgång nu. Och vi valde induktionshäll - GRYMT bra måste jag säga!! Värt några extra spänn absolut! Och vi hade bara en gammal kastrull som inte funkar nu.

Renoveringen förresten - snart blir jag GAAAALEN på alla olyckskorpar som inte tror att man kan tokrenovera ett hus på kort tid. *suckar* Det känns verkligen som om "alla" måste klappa en på huvudet och tala om hur det egentligen ÄR. MEN maken och jag har sedan 18 april: totalrenoverat sovrummet, fixat alla ytskikt i köket plus bytt köksinredning inkl vitvaror, renoverar vinden (blivande gästrum och förråd) till trefjärdedelar och påbörjat renoveringen av hallen. Det handlar ju om målmedvetenhet.....

... hoppas att jag inte klappar folk på huvudet på det här sättet...

Pocketböcker - jag packade upp alla böcker ur flyttkartonger igår. Har en rätt rejäl samling pocketböcker och kanske borde skänka några till dig, Zozo.... Trångt är det i alla fall i de befintliga bokhyllorna... Nyligen lästa böcker som är minnesvärda:
    - Mig äger ingen av Åsa Lindeborg (osäker på efternamnet)
    - Agneta Pleijels böcker om hennes släkt, den senaste jag läste heter Kungens komediant om jag inte minns fel

• BrudSommar2006

Hihi, Piggelin, jag tror att vi är varandras motsatser, hehe, jag gillar Carina Rydberg skarpt men står inte ut med vare sig Martina Haag eller Salem Al Fakir!!!

Sweet, lycka till! Hoppas att det löser sig både med korten och med lill-skruttan som ska hålla värmen själv!

• BrudSommar2006

Hej Vickan! Klart det går att renovera i bra takt när man inte är beroende av hantverkare eller har småbarn som är i vägen! Jobba på ni bara, det blir säkert jättefint! Kul att ni till sist hittade ert hus!

• Telemarkgrrl

Piggelin, om du gillar Tunn luft måste du läsa hans övriga också!!

I övrigt står jag inte ut med varken Martina Haag, Camilla Läckberg, Bodil Malmsten eller Alexander McCall Smith.

Men jag läste en kanonbok i förra veckan som jag borde läst för länge sen, Ninas resa av Lena Einhorn.

• nennesjuttioåtta

åh herreguuuud! Jag hann bli utloggad igen innan jag hade hunnit läsa ikapp!

Svar på tråden Barnkarusellen 2