Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Piggelin - det blir väldigt lätt att laga mat, det går fort upp och ned i temperatur. Det är det nog det som kommer att ge dig mest tror jag (som gillar att laga god mat).
Telis- Blir inte varje kväll här hemma heller, men när vi båda är hemma på kvällen så blir det oftast. Beror lite på vilken bok man läser också för tillfället och hur intressant den är
haha, på tal om högläsning - jag läser inte så mkt bok högt för mannen, men om jag läser GP eller RES, så blir det ofta att jag läser vissa artiklar/stycken högt för mannen - företrädesvis på helgerna
Lappis: Gavalda är ju verkligen dunderkänd i Frankrike, men kanske inte för den äldre generationen .. Jag fick tipset för flera ar sedan av en 10 ar äldre väninna, men hon är väldigt mycket för det moderna.
Induktionshäll; jag hade en vanlig keramikhäll i mlin förra lägenhet som var sa himla bra. Nu har jag gas och jag gillar det verkligen inte! Ok det är bra att laga mat pa men jag gillar inte "öppen eld" grejjen..
Zozo - blev förvånad att hon inte visste vem det var då hon läser mycket böcker och bl a har köpt en del åt mig när hon varit här i Sverige för jag skulle inte palla med en bok på franska.
Ah jag lâser obehindrat pa franska även om jag älskar att lâsa pa svenska och engelska med.. men jag har ju mycket mindre urval pa de spraken här
Jag har bara läst en bok på engelska (maken tjatar då han läser allt på engelska) och det var Da Vincikoden. Borde läsa mer då det gör det enklare för oss att läsa varandras böcker men så finns det så mycket mer på svenska och böckerna är billigare.
Ang ind-häll så är jag uppvuxen med gasspis och ngt bättre att laga mat på finns inte (alla kockar har ju det)! Men ind-häll är ju det närmaste man kommer. Fast glashäll går väl också fort? Det bästa är när man ska först koka upp ngt och sedan sjuda - det går ju inte på en elspis. Men på ind-häll funkar det super.
Piggelin: vi kör inte samma grej (kur) med Moa längre pga att hon blir så trött och uppenbart sömnig redan vid 19-tiden. Det är inte för vår skull vi lägger henne tidigt utan för att hon så uppenbart signalerar att hon är trött vid den tiden (gnuggar sig i ögonen, blir gnällig mm). Fick rådet av Miss X att lägga henne senare för att det "ju funkar med Amanda" men jag tror att Moa är mer kvällstrött än vad Amanda är. Har en kompis som har 2 kvällspigga barn (lägger sig tidigast kl 21) och hon verkade tycka att vi mer el mindre fick skylla oss själva att Moa vaknade tidigt eftersom vi lägger henne så "tidigt". Men som vi sagt innan - barn är olika!
Usch, DaVinci-koden gillade jag verkligen inte. Ngn mer oförtjänt upphaussad bok finns väl inte? Flera logiska luckor (och sådant gillar jag _inte_) och dessutom en förväntad upplösning. Vad dock intressant att det finns massor av folk som gått på hans "teorier" som äkta och att det varit en jättedebatt i bla USA huruvida det är bevisat el inte
Frejis: förresten, har glömt gratta dig till 5 befruktade (besprutade! som jag lyckades säga en dag på jobbet när jag menade befruktade haha) ägg!!! Varför fick du inte ett enda till frysen om de delade sig fint? Ivf är fortfarande ett mysterium inser jag...
Å hinner inte in här så mycket längre just nu....
Men vill säga till BS att jag ska ringa en massa samtal idag och hoppas at de ort som öppnats kan aveställas utan krångel. Eller framförallt att det som handlats på dem inte ska krävas av mig.
Och tack för kramarna!! !!!!!
Ska sedan skriva brev och fy fan en massa saker som jag itne alls vill lägga tid på nu, men som måste göras. HATAR HATAR HATAR att det finns sådana här jävla idioter!!!!!
Sedan kan jag meddlea att Lill-Skruttan är ute ur kuvösen igen på prov. Får se nu hur det gått över natten. Ska dit om ca 10 min.
Hoppas så att det går bra för nu vill vi verkligen verkligen verkligen ha hem henne tll oss! Jag är bara så otroligt less på att spendera all tid på sjukhuset och aldrig få skapa mig en vardag med henne.
Och så hoppas jag stenhårt för både Lappis o Frejis!!!!!!!
Jag har skummat för att se hur det gatt med era "behandlingar" och nu hålls det tummar här borta ska jag säga.
Även om jag inte hinner skriva mycket här just nu så försöker jag hålla mig lite uppdaterad trots allt.
KRAM till er tjejer!
Izzie: jodå bruden blev väldigt nöjd och jag tyckte också att det var en rolig möhippa trots att jag inte kunde slappna av förrän på kvällen (det var jag som hade koll på tidsschemat och var "reiseleiter"). Men det är alltid sådana smågrejer som man glömt tex handduk till bruden på relaxen. En av de andra tärnorna (som även varit med och fixat möhippan) vände sig till mig och frågade "var är handduken till xxx?". Inte "har vi glömt handduk till xxx?" utan verkligen som om jag var ensam ansvarig för det. Suck. Jaja, det gick bra iaf!