Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Jag har ett lyxproblem just nu - ska välja ny jobbmobil. Alla modeller är så förbaskat likartade bara så jag kroknar alltid halvvägs när jag jämför. Inser att mobilindustrin har glömt en målgrupp - småbarnsföräldrar. Det finns ingen "ruggad" modell som klarar att bebisar suger och slickar på dem Bebisar fullkomligt älskar mobiler (men inte leksaksvarianterna utan det ska vara riktiga telefoner).
AM: har du ngt tips? Har de gett ngt tips på Knattetimmen?
Ngn som ska se Sex and the city filmen förresten?
Hej Sweetigumman!!! Har läst din blogg och tycker så synd om dig. Förstår att ni har annat att tänka på än någon ful jäkel som utnyttjat din identitet. KRAM!!
mugglan - man kan få en massa ägg befruktade men de fryser endast in de som har riktig bra kvalitet. Jag fick senast 5 av 9 ägg befruktade men endast 2 till frysen och 1 till mig. De andra två var inte rillräcklig bra.
Sex and the city - javisst men vi får se om det blir på bio eller dvd.
Tog en paus i detta elände idag och gick och lekte med ett syskonpar/kompisar från dagis till Max.
Allt gick bra till en början men sen började killen att bråka med Max och säga en massa dumma saker och det höll han på med i 1 1/2 timme tills vi gick hem igen. Var verkligen inget roligt och det var ju faktiskt de som ringde och frågade om vi ville komma och leka.
Klockan 14 gick vi hem igen och då började Max bråka med mig istället och fick ett himla humör helt plötsligt, precis som om kompisen "smittat" ner honom med detta humör. Nu efter 40 min har han tystnat, antagligen sover han för efter en haltimmes skrikande i hallen skickade jag in honom på sitt rum.
Såååå himla roligt med en 3 åring........
Malte sover iaf äntligen i sin vagn och har nu gjort det sen halv ett så det är snart dags att väcka honom så han kan sova i natt. Ska bara äta middag först.
Idag är nog en sån dag som man skulle ha stannat kvar i sängen och dragit täcket över huvudet, eller vad säger du Telis för du hade väl också ont i huvudet????
Kram på dig och hoppas du mår bättre snart!
Ja det där med kvällsrutiner ja......
Tror faktiskt jag är hårdare nu med Malte än vad jag var med Max när han var så liten för man ser ju att det lönar sig i längden och sen vet man vad som funkar och inte funkar.
Med Max (3 1/2 år) gäller följande:
Läggdags mellan 18 och 20 beroende på om han ska upp till dagis eller inte och hur trött han är.
Kissa, tandborstning, saga eller videofilm.
Somnar oftast inom 30 min.
Med Malte (5 mån) gäller:
Runt 18-19 gröt.
Sen pyamas, ny blöja, mys i soffan och sen somnar han oftast i vår famn runt 20. Sen går vi in och lägger homon i sin egen säng och sen sover han där till ca 24, nattar om honom och sen blir det en flaska runt 03 och sen är han klarvaken vid 06. Då får han roa sig själv i sin egen säng eller i vår med leksaker och sen går vi upp runt 7.30.
Men just nu funkar inget med Malte.......
Ska absolut se "Sex in the city" på bio för det var så länge sedan jag gick på bio, innan Max föddes, och nu ammar jag ju inte så mycket heller så nu ska jag ut och roa mig......
Muggles
Har du bestämt dig angående mobil????
Max har fått våra gamla mobiler som han kan leka med och det har funkat bra. Dock "åt" han upp en av mina mobiler så den slutade fungera när han var liten och det var ju inte så lyckat....
Muggles; själv älskade jag da Vinci-koden, just för att den var ett tankeexempel (det är ju en roman och inte en filosofisk avhandling) Jag läste den dessutom innan alla skriverier kom. Jag tycker inte den har fler logiska luckor än tex bibeln och den är ju upphaussad om ngn bok Gott läsnöje hade jag iaf. Dâremot har jag inte tyckt om varken filmen eller Dan Browns andra böcker just.
Är det nagon som har bra lâstips (svenska eller andra) sa tar jag tacksamt emot. Jag är lite av en allätare (skönlitteratur) och tänkte bunkra böcker pa svenska när jag kommer till Sverige i juli. Även tips pa böcker i tradens anda; om smabarn etc skulle vara bra.
Jag tyckte också om da Vinci koden men jag är lite hooked på böcker med historia och religion även om det inte blir så mycket av den sortens böcker idag. Sen må det vara fiction men lite snurr i huvudet sätter den i alla fall igång. Maken har även hans andra böcker och verkar tycka om dem allihop.
Bra lästips...själv har jag nyligen läst Snabba Cash av Lapidus. Han har ju även kommit ut med en ny bok men den har jag inte köpt än då jag inväntar pocket. Antar att du redan läst Stieg Larsson. Jag är lite sen där då jag även där vill ha pocket (orkar inte släpa på tunga böcker och läser framför allt på flyg och semester). Sen följer jag Camilla Läckbergs böcker. Om vi inte ska ha deckare så läste jag SMUTS senast. Hade svårt att slita mig från den. Vad mer Flyga drake har jag precis köpt och hört gott om.
Jag letar mest pocket, eftersom jag flyger hem
Flyga drake och den följande boken (som jag glômt namnet pa) har jag lâst redan. Flyga drake var vâldigt bra även om jag var urförbannad genom halva boken. Efterföljaren var läsvärd den med. jag lâser gärna deckar och har nog inte lâst nagon av de författare du tar upp, Lappis; Tack för tipsen; de är noterade.
Smuts säger mig ngt men tror inte jag läst den.
över huvud taget är jag pa efterkälken vad gäller svenska författare.
zozo
Tyckte också om da Vinci-koden i bok, har inte sett filmen än, men har inte riktigt kunnat ta mig igenom de andra böckerna av Brown. Tycker inte riktigt om hans sätt att skriva.
Läser också det mesta och nu väntar jag bara på Martina Haags nya bok som kommer i denna veckan. Tycker hon är så rolig att läsa.... Hon är ju ingen författare egentligen så hon skriver på ett lustfyllt sätt tycker jag, bäst är hennes krönikor..
Fick förresten ett sms av Tinga och det är ok med barnen. De äter, sover och växer.
Och antagligen har de en månad kvar på sjukhuset.
Lappis
Hur var Snabba cash????
Är sugen på att läsa den.