Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Jag tyckte också att Försoning var dötråkig trots att den haussats så.
Kängu - välkommen till de skengravidasklubb. Fast vi har försökt i två år och genomgått både inseminationer och IVF så blir jag fortfarande skengravid. Fast numera är jag det kanske i 1 timma hit och dit. Det håller inte i sig lika länge.
Telis - ska kolla upp det där med Ovitrelle. Ska väl också gå till en hälsobutik och införskaffa Glandin (nenne har ju redan börjat knapra) för att se om den kan ge mirakelresultat under sommaren.
muggles - vad skönt att det funkar så bra med att jobba igen. Själv har jag noll motivation just nu... och inget att göra.
Lappis - samma här ang jobbfronten; heldött och noll motivation.
Telemarkgrrl: Haha va skönt, jag började tro att det var jag som var knasig som inte gillar den
Lapinette- skönt att höra att det åtminstone minskar i omfattning. Jag har nog missat lite, har du gjort en ny IVF nu? Har förstått att du går och ruvar men är det efter vanligt försök eller IVF?
Min tant lämnade mig igår, således dags för nytt försök snart. Eller? Jag och maken verkar inte kunna bestämma oss...
Kängu - jag har gjort en FET denna månad dvs tagit ett embryo från frysen i Uppsala. Därav nästan lika stor chans till att det ska lyckas som vid en IVF.
Halloj i tråden!
Lappis - Trist med ballongturen. Låter som en häftig upplevelse annars. Men det blir säkert fina dagar framöver för en sådan tur! Ang menskänningarna, så är ju symptomen för graviditet väldigt lika så än är inte hoppet ute. Är testdatumet hemligt?
Piggelin - Vad skönt att Amanda sover så bra! Det gör så stor skillnad att få ordentligt med sömn. Matilda har sovit jättebra innan och hade sedan en period när hon har sovit sämre, men i natt var första gången på lääänge som hon sov hela natten. Så skönt!
Ang mineralsminket, så tycker jag inte att det är så supertäckande. Dvs jag tycker det är ok på sommaren, men vill gärna har lite mer på vintern. Jag har använt i.d Minerals som ska vara ett av de bättre märkerna, men jag tycker att resultet blir aningen för skimrande (glansigt efter ett tag?). Kan ju vara ok på sommaren, men annars föredrar jag mer matt finish. Men smaken är som baken. Andra lovordar detta märke. Det är väldigt milt och man ska tom kunna gå och lägga sig med det. Däremot är just i.d superdyrt och borstarna till kostar oxå skjortan. Ett alternativ är förstås att beställa det på nätet. Blir nog billigare så. Jag köpte mitt i USA för en bråkdel av priset hemma. Här har du en länk så kan du läsa om det.
www.bareminerals.com/
www.hudoteket.se/html/id_makeup.html
Oms - Matilda hade mycket ljud för sig i sömnen så vi flyttade över henne till eget rum när hon var ca 2,5-3 månader. Har funkat superbra. Hon började sova längre nätter nästan omg och vi sov oxå bättre när vi både slapp bli störda eller behövde vara rädda för att störa henne. Vi köpte en mörkläggande rullgardin, och det har varit super nu när det är ljust både sent på kvällarna och tidigt på morgonen.
Håller med dig om att det är svårt att hållan läggningsrutinerna nu när man är ute mycket på kvällarna. Vi försöker åtminstone så gott vi kan att hålla mattiden. Hon lägger sig normalt vid åtta-nio, och först blir det blöjbyte och pyjamas, sedan en flaska ersättning. Är jag iväg någonstans så har jag med mig pyjamas och matar henne där jag är. Sedan somnar hon ofta i bilen/vagnen på vägen hem och då lyfter jag bara över henne sen hemma. Ibland vaknar hon, men somnar oftas om igen ganska fort. Är vi borta lite senare tar jag med mig resesäng och lägger henne där. Lite bökigt, men samtidigt vill man ju inte sluta träffa folk. Däremot försöker jag kompensera aktiva dagar och kvällar som hon somnar borta med att alltid ha lugna dagar efter. Typ varannan dags-princip.
September - Det kan kanske vara så att det varit lite mycket intryck så det är därför hon har svårt att hitta ro. Minns att Matilda oxå hade sina dagar där i början. Det första utv steget är som sagt runt v 4-6 som Muggles skrev, och det var supertydligt på Matilda. Köp gärna boken "Växa och upptäcka världen" som Muggles tipsat om - jag tycker den är super!
www.adlibris.com/se/product.aspx
Nenne - Trist att du inte var så impad av Selma! Har bara hört gott om det stället innan... Synd synd, men det är ju alltid härligt med lite miljöombyte.
BS - Tycker oxå synd om dig ang sömnen. Rackans unge som inte vill sova sina timmar i sträck. Hoppas det ordnar upp sig snart. När planerar du att gå tillbaka till jobbet?
Telis - Hoppas huvudvärken släpper snart!
MSW - När är det du ska ha? Vad skönt med bara fem veckor kvar att jobba! Vad bor du någonstans? Har för mig att du inte var allför långt bort...
Mrs B - Gud vad jobbigt med förkylning ovanpå allt elände. Skickar en styrkekram!!!
Muggles - Gick mö-hippan bra då? Kände du att det blev som bruden ville? Vill minnas att du gick på ganska hårt för att få aktiviteterna att passa henne...
Här hemma har det varit en skön helg! Student i Värnamo på fredagen (hann aldrig träffa dig Junilejon! Spanade lite efter dig, men det var väldigt mycket folk . Vore därmot kul att ses en annan gång. Vi kanske kan ta en trådträff neråt om ett tag?). Ganska utdragen dag, men kul att visa upp Matilda för lite släktingar som ännu inte hunnit träffa henne. Åh hon var så duktig och kröp/ålade flera meter över trösklar. Alla var så impade och pös av stolthet
.
Lördagen ägnade åt att pynta hela huset med svenska flaggor, blå och gula ballonger, serpentiner och annat. Vi hade matchtröjor på och svenska flaggor målade i ansiktet (tom Matilda). Vi grillade hamburgare till alla kompisar, men sen dog festen. J-kla spanien. Fast de var ju bättre, men det var så nedrigt att målet kom på tilläggstid... Nu laddar vi om inför Rysslandsmatchen. Än har inte hoppet dött...
Söndagen var bara lugn och skön med rester av lördagens chips och godis i soffan.
Zozo - visst är det trist när man har det lugnt! Jag satt i förra veckan och planerade, försökte kontakta kunder och få dem att köpa ... nu har jag ingen aning om vad jag ska göra?
Izzie - testdatum är på torsdag dvs exakt två veckor efter FET men jag tror mensen kommer tisdag - onsdag för det är ju egentligen då jag hade ÄL. Som sagt vi får se men har den inte kommit innan torsdag morgon så testar jag. Japp, ni läste rätt även testvägraren kommer i sådana fall testa tidigt för sen kommer svärmor (torsdag eftermiddag) och på fredag vankas det midsommarafton. Men som sagt, är ganska så säker på att hon dyker upp innan dess.
Alla pös inte av stolthet... JAG gjorde det..
Det är så kul att hon kan ta sig fram själv nu. Hon är så söt när hon följer efter
Lappis - Åh vad spännande! Jag håller tummarna!