Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Oms
Tack, tack! Om ni mot all förmodan ska åka på spa så är nog inte Selma the place to be. Kändes som en strandad finlandsfärja och maten var väl sådär. Tänkte på att vi hade behövt Lapinette där för guidning av vinet, men gick på kyparens rekomendation och pyntade 800 spänn för en flaska rött som smakade Parador.
Mysfaktorn var låg men vi gjorde absolut vårt bästa för att höja temperaturen!
Behandlingen jag fick var hur skön som helst, förutom när hon skrubbade mig med salt och mölade in en del av det i mina skavsår på hälarna. IIIIIIK! Dock är ju värmlänningarna ett serviceinriktat folk så de får väl godkänt ändå.
Tänk vad rykten sprids fort på det dära internetet!
Stackars A.M, hoppas så att inte ryktet om bloggens nedläggande blir en sanning bara för att vi läst det här
Vår lilla tjej som sovit så lång fina pass några dagar att jag blev utsövd fick igår smak på att vara vaken.Totalt 7 timmmar sömn på 24 timmar känns lite lite. Även jag fick vakna till vid 4 imorse, sedan följde ett snuttande och smackande i ganska många timmar där vi sov mest en kvart i taget.
Det är nog läge att bädda en säng i ett annat rum så att maken får chans att sova ut ibland också. Jag kan ju sova igen på dagen oftast.
Kanske var vakenheten orsakad av att vi haft ganska mycket besök de senaste dagarna, så nu blir det att vara ensamma ett tag.
BS, hahah skrämmas så där!!!
nu ska jag duscha med maken innan avfärd mot test av ny kaffemaskin hos några vänner. Tjingeling!
Hejhej!
Låter som att de flesta har överlevt helgen, trots ballongfärder som skitit sig och tidiga mornar!
Här har vi firat sista planerade släktkalaset innan bebisen kommer, tänkte på det när maken var lite stressad innan kalaset, att nästa gång har vi dessutom en bebis som ska tas om hand under förberedelserna!
Nu är det bestämt att jag ska jobba i fem veckor till, sen ta jag ut all semester jag har lyckats tjäna in (det räcker i knappt två veckor) och sen ska jag bara gå och vara tjock utan pengar tills bebisen behagar titta ut.. Skönt att veta!
Annars har det varit skönt med helg, och det känns som att både jag och "magen" har lyckats slappa en del trots kalas! Men det känns skönt med en kort vecka framför sig!
Tinga: Hur går det med piff och puff? Bor dom ihop hela tiden nu eller bara vissa stunder? Skulle också gärna vilja se lite nya bilder när de nu har blivit större, om du har ork/energi att fixa i galleriet..
Hejhej! Hoppas alla haft en trevlig helg trots inställda ballongfärder och regnskurar. Vi var på Skansen idag - så nu är alla djuren döva tack vare Livias lyckoskrik när hon hälsade på dem. Lemurerna och någon stackars haj i Akvariet lär vara mest lomhörda ...
Nästan lite coolt med alla dessa rykten om mitt bloggande. Nejdå, jag ska inte sluta blogga. Fast det kommer ju inte bli lika frekvent nu under sommaren (om det inte blir väldigt regnigt på landet förstås - då är det ju en toppensysselsättning!).
Hej hej,
Lappis - vilken osis att i fortfarande inte kommit iväg på ballongflygningen. Börjar likna mannens & mitt race mer & mer! Jag tappade räkningen på hur många ggr det blev inställt för oss, men till slut blev det av - tror det var veckan efter midsommar förra året! Hoppas att ni kan följa i våra fotspår!
Här har vi haft en jättelugn dag idag - superskönt & välbehövligt efter de senaste veckornas alla resor ...och så kom ju regnet idag med - då kunde man stanna inne med gott samvete!
Igår var vi ute på köks-kakel-klinker-koll till nya huset för första gången. Spännande med alla val vi ska göra nu! För det mesta har mannen & jag ganska lika inredningssmak, så det borde inte bli alltför heta diskussioner innan vi bestämmer hur det ska se ut! En sak där vi skiljer oss åt är att mannen väldigt gärna vill ha induktionshäll - men jag ser liksom inte alla fördelarna med det. Vanlig glaskeramikhäll tycker jag funkar finfint & så slipper man byta ut en massa i grytskåpet
Ngn av er här som har koll/erfarenhet på gebietet?!
Just det förresten, ang diskussionen igår/förrgår - en fråga från en total novis - vad är mineralsmink? Ok, jag fattar att det antagligen innehåller mineraler, men vad är det som är bra med det? Känner mig som värsta lantisen
Omsan, ang läggningsrutiner.
Minns inte riktigt när vi började, men kan ha varit när Amanda var runt fyra månader.
Som det är nu så tar A en powernap vid tidig kväll, dvs fem-sex-sju-tiden. Sen är hon vaken ett tag till, & vid halv nio-nio byter vi blöja, smörjer in henne (hon är ju en torris) & tar på pyamas. Sen får hon en flaska ersättning (tidigare ammade jag först, sen ersättning, men skippar det numera eftersom jag håller på att trappa ner med amningen) & sen direkt i säng. Skulle nog säga att hon alltid är i säng senast halv tio. Brukar somna nästan direkt. Alltsom oftast sover hon hela natten igenom till sex-sju på morgonen. Detta kan ju säkert ändras med tiden - men just nu funkar det väldigt bra, Amanda mår bra & vi är såååå tacksamma för att få sova hela nätterna!
Tidigare när hon sov i babykorgen så sov hon utanför vårt sovrum, i en liten hall intill - just för att hon lät så mkt när hon sov. För ett tag sedan bytte vi till spjälsäng & den får inte plats i hallen, så vi började med att ta in henne i vårt sovrum (för att slippa möblera om hemma & rationalisera bort vårt tv-rum...) på försök. Jag trodde inte det skulle gå, men faktum är att A är mkt tystare nuförtiden när hon sover, hörs knappt alls. I mars-april nästa år flyttar vi till huset & då får hon eget rum, om det inte blir nödvändigt innan dess.
Jag funderar på om små tolvdagars bebisar kan bli stressade av en massa besök? Eller om det finns en tidig utvecklingsperiod efter tolv dagar? När är den första?
Vårt jätteharmoniska lilla barn har med start igår med jämna mellanrum förvandlats till någon som hetsammar, släpper bröstet, skriker högt, hugger tag igen, släpper, skriker och så vidare. Det enda som verkar hjälpa är att när hon fått lite i magen bryta amningen, ta upp henne mot axeln och vyssja tills hon lugnar sig. Vissa gånger kan man sedan lägga till henne igen och hon kan äta lugnt och sedan somna, andra gånger fortsätter skrikamningen ett varv till. Dessutom sover hon mycket mindre igen.
Jag tror inte hon har ont i magen, hon blir ju lugn med jämna mellanrum. Någon som har tips på vad man kan göra?
September, när vi var på bb tipsade de om att inte ta med Iris in i stora shoppingcenter, mataffärer eller ha mycket folk hemma i onödan de första tre månaderna eftersom bebisen ofta skrek hela natten efter sådan uppståndelse.
Piggelin, det låter ju helt fantastiskt att hon sover så bra på nätterna, det har Iris inte gjort en enda natt hittills.
Just nu är maken uppe med henne och försöker få henne att somna och jag kan höra att han börjar tröttna för det går inte bra! Måste gå och lägga mig själv nu också eftersom hon är så stökig på nätterna men vill inte gå upp och störa, det knarrar ju lite i trappen och så gå förbi hennes rum. Fast snart orkar jag inte sitta här nere och vänta längre, suck.
Piggelin,
mineralsmink innehåller inga ämnen som täpper till porerna. Jag har haft en del hudproblem och tycker därför att det känns bra att det inte täpper till, jag är ingen suppersminkör så att jag kan säga att det blir bättre än med tex vanlig foundation, men lika bra iallafall. Tjejen som sminkade mig inför bröllopet jobbade delvis med sådana produkter och hon verkade helt frälst och pratade om hur bra mineralfoundation var för att få ett naurligt täckande resultat, hon som var proffs såg en massa fördelar. Sen verkar mineraler ha blivit årets trendpryl, jag läste nån tidning där de testat olika sorter och tex Isadora var inte lika rent som de utländksa dyrare sorterna.