Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
God middag på er!
...och där fick jag för att jag skrev igår att Amanda sover nätterna igenom Hon vaknade till flera ggr inatt... Iofs så somnade hon om hyfsat snabbt, men jag själv hade lite svårt att somna om. Men sen blev det en extra power nap på morgonen istället, skönt.
Det är förresten också ngt som blivit mkt bättre (fast jag vågra knappt skriva det - då kanske det ändras...), nämligen MIN nattsömn. En period sov Amanda jättebra, men JAG vaknade & kunde inte somna om Tack & lov är det hyfsat sällsynt det med, numera!
Tack för länktipsen om sminket, Izzie! Kanske ska kolla på det lagom tills jag börjar jobba igen i sept?
Lappis - håller tummarna så mkt jag bara kan & orkar! Plus några kramar med
På tal om böcker, så började jag läsa "Tillsammans är man mindre ensam" igår. Har legat i hyllan länge, men inte blivit läst. Men nu ska det äntligen bli av!
Izzie igen - kul med ert blågula hus i lördags!!! Jädrans att det inte gick vägen bara...
Muggles - läste om er kur som ni körde på Moa. Ser att inledningen på den är precis den rutinen som vi kör permanent med Amanda. Har haft i tankarna att vi på sikt ska göra så som ni gjorde med Moa & backa lite i taget, men eftersom det funkar bra som det gör både för Amanda & oss just nu, så kör vi på ett tag till
Piggelin - Har både läst och sett filmen. Tyckte de glömde en hel del i filmen men så är det ju ofta när man har läst boken innan.
Åh... "Tillsammans är man mindre ensam" (boken) gillade jag verkligen! Håller på och läser den här hemma nu som högläsningsbok för maken.
kängu, vad kul, kör du också högläsning för maken hemma?
Telis, jajamen! Stående inslag i våra kvällar hemma! Med ett glas vin eller en kopp te till
Du med??
Haha nu är jag visst lite trög... du skrev ju också!
Gillade ocksa "Tillsammans är man mindre ensam" fast jag lâste den i originalversion. Anna Gavalda är en av mina favoritförfattare; hon har ett sa härligt, spontant sprak, men hur översättningen är vet jag inte.
Lappis: usch ja; Jag avskyr att ha lite att göra - tiden gar sa fruktansvärt langsamt. iom att jag snart ska ga tar jag heller inte pa mig nagra större projekt, sa det âr väl bara att sta ut...
kängu, jaa, fast inte lika ofta som ni. Tyvärr, för det är ju jättemysigt.
Zozo - visade boken för min svärmor som inte hade en aning om vem hon var, Anna Gavalda. Däremot har svärmor läst alla tre böckerna av Stieg Larsson. Efter två veckor hade hon klämt alla tre.
Just det förresten - tack för inputen ang induktionshäll! Känner att jag skulle ha kunnat skriva precis så som Lappis beskrev det - känner exakt likadant. Har koll på det där att det blir svalt med en gång osv, men samtidigt så har ju en annan lyckats växa upp utan att bränna sig på plattorna!? Vaddå bakåtsträvare, jag?!
Fast jag måste säga att jag ändå blivit lite mer välvilligt inställd till det efter att ha läst era argument! Fast det behöver jag ju inte säga till mannen - det är bra att ha ngt att kunna släppa på om det är ngt annat jag vill få igenom i huset
Står här & gör en färskpotatissallad till mig & en kompis som ska komma när som helst. Hon skulle från början kommit för en timme sen, men så hade hon äntligen fått lillkillen att somna, så hon ringde & sköt upp det en timme. Gör ingenting - det är ju ändå ingen riktig "vara-ute-dag" idag. Gott att vara hemma & pyssla med lite av varje & Amanda sover fortfarande middag.