Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej hej!!!!
Har inte haft en allt för rolig morgon...
Förkylning på mig och pojkarna och huvudvärk av för lite sömn och allt som hänt med svärfar.
Malte är JÄTTEGNÄLLIG just nu och ganska hopplös när det gäller mat och sömn. Skriker när vi matar och sover 1 timme åt gången vare sig det är på dagen eller det är på natten. Han har en förkylning i kroppen men tror även att det är tänder på gång så det är väl bara till att härda ut tyvärr. Kör med Alvedon på natten i alla fall och det hjälper sådär men blir det inte bättre ringer jag till bvc och kollar läget.
Var i kyrkan igår för att höra svärfars namn på de som dött och träffade svärfars sambo för första gången sen dödsbudet och det var ju såklart jobbigt. Var även där hemma liksom hemma hos gammelfarmor för att prat osv.
God förmiddag!
Lappis, förlååååt, jag förstår att det är jobbigt med tjat och att du inte vill tänka på det men jag är så nyfiken att jag inte kan hålla mig. Hur mår du? Ingen nästäppa eller så? Du har väl planerat in en riktig superbläcka innan testdagen?
Även här är det huvudvärk som gäller, hoppas att det är något tillfälligt och inte är en biverkning av sprejen för då vet man ju inte hur länge det sitter i. Har iallafall haft en mysig helg med promenader och så har vi suttit på vårt stamfik och läst i timmar.
Mugglan, tack för tipset om När livet stannar! Började på den i lördags eftermiddag och läste ut den i lördags kväll och var alldeles groggy efteråt för att jag gick upp i den så totalt.
Telis - har menskänningar!!! Så jag tror inte det har lyckats denna gång heller *SUCK*. Har ägnat morgonen åt att läsa om ofrivilligt barnlösa som är över 40 år och deras diskussioner, igår var jag inne och läste om de stackarna som gjort 4-6 försök. Försöker läsa på för att se vad jag ska "kräva" inför vår sista IVF efter sommaren.
Lappis, du brukar ju känna din kropp bra men jag hoppas verkligen att du har fel, fel, FEL den här gången! Menskänningar är det ju många som har haft och ändå varit gravida.
I know Telis men det var samma sak vid sista IVF'n. Jag var så deppig helgen innan mensen kom för jag var säker på att det hade misslyckats. Klarade mig hela helgen men idag kom den känslan igen. Känner i hela kroppen hur hoppet pressas ut...allt säger TANT!
Så du känner av sprayen. Vad jobbigt! Brukar det sedan gå över? Själv har jag funderingar på att begära korta metoden och Menopur vid nästa försök. Har läst att detta rekommenderas till tanter som mig samt verkar ge bra resultat.
Piggelin- Även jag gillar IDs smink. Passar perfekt för mig som har problemhy plus att det känns otroligt "lätt" på huden.
Lapinette- sällar mig till skaran som hoppas innerligt att din känsla är fel!!!
Jag var ganska säker på att jag var gravid men mensen kom ju som ett brev på posten...(så man kan ju ha fel även åt andra hållet) Har en känsla av att jag kommer att gå runt och vara skengravid hela tiden, så jäkla svårt att låta bli att tolka in signaler. Måste vara otroligt jobbigt när man försökt länge, just detta med att försöka låta bli att hoppas/tänka på det.
Lappis, jag vet inte riktigt om den beror på sprejen och i såna fall vet jag inte hur länge den kommer att sitta i. Förut har jag börjat med sprutorna när jag har haft huvudvärk i ett par dagar och då har huvudvärken blivit bättre. Men det är ju inte samma sak nu när jag inte ska ta några sprutor utan bara spreja och spreja och spreja.
Korta plus Menopur låter bra, det skulle jag också ha krävt om jag inte hade varit "tvungen" till en megalång nedreglering pga endon. Har du sett att en del får ta Ovitrelle (en halv spruta) i ett par-tre dagar efter ET? Jag har inte riktigt förstått hur den funkar då men den ska ge någon slags extra boost till kroppen tror jag? Kanske kan vara värt att fråga om? OM det nu skulle bli aktuellt, vilket vi verkligen inte hoppas!!!
Telis: ja visst var den bra?! Har precis börjat på "Försoning" - finns som film med Keira Knightley men filmen har jag inte sett. Boken verkar lite pretto men vi får se...
Lappis: fan också att du känner av tanten!
MrsB: usch, lät inget vidare! Här på jobbet är det lite lugnare
Kan säga att jag inte saknar min mammaledighet ett dugg! Jag är konstig jag vet men jag är jättenöjd över att vi har det systemet i Sverige att vi kan vara hemma med våra barn så länge men den tiden räckte för mig. Däremot saknar jag så klart Moa på dagarna och vill träffa henne så mkt som möjligt så jag skyndar mig hem, det blir ingen övertid direkt. Men det känns jättebra att jobba igen. Och hon har det ju superbra med sin pappa.
Muggles- Jag håller också på och läser Försoning! Har dock väldigt svårt att komma nån vart i den... tycker den är lite tråkig. Har hört så mycket bra om den så ska nog ändå försöka läsa vidare, kanske blir bättre.
Skönt att höra att du inte saknar mammaledigheten! Om vi blir gravida så kommer min man vara hemma större delen av föräldraledigheten troligtvis. Tycker det är bra att man kan välja numera och lägga upp det som det passar. Alla är ju olika!
Omsan; *vink vink* jag har testat mineralsmink för att det var sa mycket snack om det och jag samtidigt letade efter ngt som passar min jobbiga hy; Jag har Everyday Minerals smink som passar mig fantastiskt bra (man kan beställa profset gratis mot endast porto pa deras site) Jag kör deras puder, skuggor och blush men har en mascara fran Lancome som jag inte byter ut. Tekniken är lite annorlunda men jag fick knâck pa den ganska snabbt och jag är INTE ngn expert. Produkterna âr dryga och känns fantastiskt sköna pa, inte alls som nagot klistrigt lager. Inte sa dyra heller, vilket âr ett plus.
Frullan!! *stor blöt puss*