• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

Telis - tycker precis som dig att det är ganska så skönt med dåligt väder (förutom att vi har vår luftballongsfärd bokad i kväll... lär ju inte bli av IGEN!). Ska försöka få lite saker gjorda i helgen för på torsdag kommer svärmor och ska stanna i 10 dagar.

Fru FruLLan - antog att du varit ute på landet och myst och inte haft tillgång till dator men att du inte kom in med din gamla nick?! Hur snabbt blir man utsparkad härifrån?

Japp, här ruvar vi vidare... tror dock att det är kört.

• start september

Inte tänka så Lapinette, ruva på bara! Vi håller tummarna hårt!

FruLLan, jättekul att se dig här. Låter mysigt att flänga runt!

A.M, vafalls. sluta med blogg?? Vi behöver sådana Östermalsmtanter som du som bloggar.

Fotboll, vad är det? När förra matchen var hade jag och lilla tjejen just lagtoss, när det genom det öppnna fönstret hördes ett unisont jubel. Inte bara grabbgänget hos grannnen utan från hela nejden liksom! Insåg dagen efter att det var Zlatan som gjorde mål just då... Totalt ointresserad är jag, maken tittar om det är VM möjligen och då brukar jag försöka uppbringa intresse lite grann. Fast han får lära mig offside-reglerna varje gång . Det finns så mycket annat vettigare att lagra där.

Jag tycker det skönt med svalare väder för den lillas skull, men känner mig lite egoistisk som känner så.

• Lapinette

Här tittar vi på matcherna, åtminstone de som Sverige och Frankrike spelar. Normalt sett är vi inte idrottstokiga men när det är stora mästerskap är det skoj att följa.

• Lapinette

September - svårt att vara positiv. Maken blir tokig på min inställning men jag klarar helt enkelt inte av att tänka "jag är gravid". Läkaren på CvL sa ju åt mig att jag skulle leva som inget hänt...så jag kör med att jag är ogravid tills motsatsen har bevisats och hittills har den aldrig någonsin visat motsatsen.

• Nattson

September nu fick du mig att skratta! Jag och en kompis använder uttrycket vafalls när vi pratar! Jag ler varje gång jag tänker på det. Tack för på minnelsen.

AM, jag tycker inte att du ska sluta med din blogg. Jag läser en inte så ofta ska erkännas men du är bra på att skriva och det vore trist om du la ner! Samma med Nenne, hon är också grym på att skriva!

Lappis, jag håller fortfarande tummarna!

• nennesjuttioåtta

hej hej heeej!!!

Kikar in en snabbis framför fotbollen (jag sitter t o m i svensk matchtröja och är LADDAD!!). ååååhkommer inte ihåg vad jag skulle kommentera för jag skumläste mest!!! Men hursomhelst

HAhhaha hej fru frullan! Det låter som ett bekant namn, men ändå inte. Har vi månne träffats förr?

GRATTIS FREJIS!!! Hoppas det nu stannar där de ska!!!!

Lappis
    varför skulle du ha några symptom? Har du gjort något särskilt?

fick en liten plutläpp när jag läste om far- och morföräldrar. Jag har ju själv inga kvar och min man har sin farmor kvar, men som tur är så lever ju våra förädlrar och om nu detta inte drar ut ännu längre på tiden (+20 år) så bör de ju få träffa vårt (våra) framtida barn.

Tack för alla fina ord om min man. Hahahhahaah! Vilken tur att jag hittade honom långt innan någon tyckte han var snygg! Han är inte så bortskämd att höra sånt från andra än mig, så han har trippat runt här som en tupp. Men jag vågar nog inte lägga upp någon bild på honom, ifall att ni andra skulle bli besvikna. (BS - jag tror han gömde sig bakom tidningen så det var inte så konstigt att du inte såg så mycket av honom).

Vi har ju varit i Sunne på spa. Nu jäklar har vi kört med en helt annan taktik mot förra omgången. Här har nötts, både inne och ute (öppa och nera - fånt ja en körv!) så blir det tjejtvillingar har vi bestämt att de ska heta Tuva och Selma, så att vi inte ska glömma var de är tillverkade.

• nennesjuttioåtta

nu kommer det folk, måste sluta *hemlig* kram på er!

• nennesjuttioåtta

men vad är det jag läser? Vadå sluta blogga?!? AM - jag fattar ingenting! Det får du faktiskt inte (eller ska du börja måla som satan nu eller?? )

Nattson skrev 2008-06-14 17:16:20 följande:
    AM, jag tycker inte att du ska sluta med din blogg. Jag läser en inte så ofta ska erkännas men du är bra på att skriva och det vore trist om du la ner!
  • nennesjuttioåtta

oj, ge mig en pokal! Jag gick in på FL och klickade på "planera barn" men han stänga fönstret i tid!!!!! *skakar händerna ovanför huvudet*

Nej, här ska det ignoreras! OCH Denna gång ska jag lyckas!!! Lappis, giv mig styrka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag tror INGENTING och har fullt upp emd att fundera hur jag ska spendera tiden fram till midsommar.

En grej som jag ska göra är att anmäla mig igen till arbetsförmedlingen. För eftersom jag hade ett bokat möte i onsdags som jag inte kunde gå till (pga överraskningsresan till Spa't) så blev jag avregistrerad och måste gå dit igen. *mummelmummel* Jag hade trott att det hade räckt med att kryssa semester de dagarna men nej, jag blev bortplockad från systemet. Dumma mig, hålla på att fylla år och få en resa i present så där när jag är arbetslös. Vad tänkte jag på?!??!?!

• nennesjuttioåtta

oj, såg att jag skrev lite okänsligt om föräldrarna. Men hoppas ni fattar hur jag menar. Det är väldigt rörande att läsa hur ni tänker. Mrs B, hoppas att din man tar sig tid att sörja, och ta hand om varandra lite extra nu!

Svar på tråden Barnkarusellen 2