Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Har inte läst ikapp än, ska göra det strax om Iris sover vidare en stund, vi kom precis hem. Inte har vi hittat några skor! Först var vi till Solna centrum men där hade de inte en enda av de modeller jag tyckte verkade bra i Täby Centrum på Jarméus så det var inte ens läge att fråga efter 46, sedan var vi in på Jerns men de hade inte någon av de jag gillade i den storleken, tjejen sade att när de får in en ny modell så får de in en 46:a och den brukar gå på en gång. Varför då inte ta in fler! Så vi åkte och parkerade på Valhallavägen för att leta efter Ciccis affär och började vid Humlegården och gick upp till Östermalms torg. Såg en herrskoaffär som hette typ Skomakaren, jag antar att det måste varit den för resten var damskoaffärer vad jag kunde se. De hade mest finskor tyckte jag och det har han redan, jag letar lite mer fritidsskor. Så ytterligare en dag har gått utan present och nu har vi bara i morgon på oss, vet inte om det är värt att leta vidare efter skor, vet inte vart jag ska ta vägen i så fall, får kanske försöka med något annat som inte kommer att ta hela morgondagen att hitta. Jaja.
Piggelin, jag vet, vi satt inte så till att vi lyckades få prata så mycket med dig och Nenne. Hoppas det blir fler gånger.
Muggles, Iris ställde sig också upp ungefär samtidigt som hon började krypa, när hon håller på att vakna så far hon runt på mage och upp i krypställning innan hon vaknat ordentligt. Är man snabb så hinner man vända runt henne och somna om henne innan hon förstått vad som hände! Likadant när hon ska sova, man får nästan hålla en hand på hennes mage och försöka hålla ner henne till att börja med, annars går det inte.
Nu är jag inne på en presentfråga igen, inte för att jag vet hur jag ska lösa det med makens present men på söndag ska Iris på kalas hos sina sysslingar, ena tjejen fyller tre och storasystern fyller sex. Vad ger man till en tre- och en sexårig tjej? Dockor??
Hej hopp,
Tack fäör länken Telis, den missade jag innan...
zozo, jag hade tänkt mig hotell för runt 1000 kronor natten för oss. Så max 3 stjärnigt... bara resan o kläderna och presenterna kostar 8000 kronor, så jag tänkte att vi ska ju inte vara på hotellet ändå, så det kan vara ett billigare alternativ. jag kollade in westminster etc, men de kostar 2 500 kronor natten och det känns lite väl att kasta iväg 10 000 kr när man knappt kommer vara där...
MrsB, det är väldigt fint skrivet av dig, jag tog till mig mycket av det. Jag som just har förlorat min farmor, en gammal dam, men vi var sååå nära och det svider fortfarande. Man sörjer ju inte de man inte känner lika mycket...
Mugglan, du Victor går inte helt själv, tack o lov. Nu har han lärt sig att resa sig, han ålar fram som en tja ål och leker på helt annorlunda sätt. Han har mognat massor.
Piggis, vad roligt att du har haft det så bra och att förutfattade meningarna ändrades om sthlmare
September: Jag skulle testat napp NU. Man ska ta vad BVC säger med en nypa salt!!! Jag gav Victor napp redan på BB och det var det andra som gav till sina bebisar med. Min amning funkade otroligt bra ska jag tillägga. Min son slutatde med napp när han var prick 3 månader sen. (av sig själv)
BS, vad synd att de hade för fina skor, jag vet att de har bra skor iaf. Jag glömde ju fråga om just vilken sorts sko du var ute efter... Frågade just vad maken skulle vilja ha och att du varit inne i den butiken, skomakaren, min make sa att deras skor ligger på 4000 kronor och mer, så det kanske inte var vad du ville ha iaf
Vad är han intresserade av? Middag, weekend, vin? jag köpte en stor champagne kylare till min man, som man kan lägga ner annat vin i med om man har fest. Sen fick han böcker, tröja och lite annat mumma...
Teknikmagasinet har ju alltid en massa onödiga saker för karlar likväl som Clas Ohlsson. Behöver ni ngt till huset? Verktyg?
Till småtjejerna skulle jag gå in på Panduro, målarböcke roch kritor till den lilla och sen finns pärlor man kan dels trä halsband av eller sätta på plattor kanske till den stora. Hårspännen och nagelack eller nåt tjejigt. Små väskor med lite blurrblurr i. Tjejer brukar gilla att pyssla med allt från pärlor till modell lera I af gjorde jag det i den åldern.
Jag har varit på företags evenemang i kväll med mitt jobb, jag tog bilen och minst 5 personer frågade om jag var gravid och minst 100 stirrade på mig och magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O
Jag var där i 2 h, det var 1 h och 59 minuter för mycket, fy vilken ångest jag har nu. Jag mår såååå kass. Maken säger att det är för att jag inte är redo att jobba och möra dem ännu, men jag tror jag måste ha ett nytt fräscht jobb. Jag har varit där 3 gånger nu på ett år och jag har haft ångest och svårt att andas varje gång jag har vait där, jag känner mig kanon deppig.
Victor sov när jag kom hem, men jag var tvunget att plocka upp honom....
Phuuuu
Nä nu ska jag dra mig till sängs, ååå vad skönt efter en dag med garderobs rensning och planering för semester. Jag har lagt undan stl 68 helt nu, de ligger bara och stökar till det i gardeoben, nästa omgång efter sommaren är 74, för jag misstänker att stl 80 kommer passa ngn gång i augusti.
kramar till er alla
Tack för alla bra svar om napp. Jo, vi testar nog napp snart. Pratade lite med en kollega idag som just fått sitt andra barn veckan före vår tjej kom och hon hade just börjat med napp eftersom deras son hade stort sugbehov och hon kände sig trygg i att hon hade koll på amningen ändå.
Har också tänkt fråga BVC om det där med törst och vatten också.
Det är svårt att veta om amningen är etablerad och om hon har rätt tag, lilla tjejen fick beröm för sitt tag på BB och jag tycker att hon är ganska lätt att lägga till. Jag har haft mjölk i överskott hela hennes långa livstid om åtta dagar och nu verkar svullnaden avta. Tack också för varningen om att de är rabiata på BVC, känns bra att ha er att balansera med
Här finns det en yngre kille som jobbar på BVC och som ringde upp igår för att ta lte uppgifter, de grannar jag pratat med som har honom älskar honom, men naturligtvis fick vi någon annan sköterska. Det blir säkert bra ändå. Hade varit lite coolt med en maning BVC-tant!
Telis, kollsde in länken, det ser fantastiskt ut!!!!!!!!!!
Det tyckte maken med och i vår pris klass. Jag ska kolla om de har ett rum ledigt
Har du bott där då? Är det långt till beachen?
kram
Vinkar till alla!
Läste med tårar i ögonen inläggen om mor-och farföräldrar..
annars läste jag egentligen ifatt på jobbet idag, så jag kommer inte ihåg allt vad jag ville kommentera, så jag ber om ursäkt om jag missat något viktigt..
Nu ska jag börja fundera på att gå och sova!!
Frejis: Lycka till med återinföringen i morgon om det är då?
Jag gav Victor vatten från ca 4 veckors åldern, helt ok enlig min bvc tant, men man skulle bara koka det innan.
Telis, vi har skickat en reservation nu, vi får se om de har ngt ledigt
Cicci, aha, så det var rätt affär i alla fall, då ska jag komma ihåg den till ett annat tillfälle, just den här gången är det andra skor jag vet att han behöver. Jag har funderat på upplevelser men jag har fått uppfattningen att han inte gillar massage och sånt, tidigare har han fått middagar och dryckesprovning och det gillar han verkligen men nu har mina föräldrar varit barnvakt en hel del och vi har fler saker inbokade så jag känner inte att jag vill stöka med något som vi helst ska göra tillsammans utan Iris just nu. Kläder är svårt eftersom han måttbeställer det mesta utom typ t-shirtar då han har svårt att handla i vanliga affärer men jag ska fundera under förmiddagen i morgon om jag orkar göra ett sista försök i Gallerian i morgon eftermiddag, annars får det bli hans favoritmaltwhisky och lite annat gott i stället. Tror nästan att det blir det för jag vet inte om jag orkar in till stan igen i morgon.
Vårt hotell i Nice låg rätt nära stranden och var ok men jag minns inte vad det heter men det låter ju som att du fått tillräckligt med bra förslag ändå.
September, jag skulle börja med napp i tid, när vi försökte med Iris var det försent tror jag, hon vägrade och vi lyckades aldrig vänja henne. Ett hopplöst amningssnuttande för jämnan följde och det lyckades jag inte bryta förrän vid jag tror åtta månader eller så! Det var AMs berättelse om killen som brottade ner sin stackars mamma i sängen för att få amma som tog skruv! Visserligen har jag inte helt slutat att amma men nu är det inte så ofta.