Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
AM, näe! Han var tvungen att skriva en låååång motivering (med siffror, siffror är tydligen viktiga som underlag) och sen maler HQ:s kvarnar långsamt. Kanske får ett positivt besked lagom till pension.
Telis: Bättre sent än aldrig ... Men kanske efter sommaren?
Men det är väl härligt om du får gå ned i tid vid pension Telis !
Zozo - blir sugen på skumpa så här onsdag förmiddag på jobbet.
AM, problemet har varit att 46 har varit slut överallt där jag letat. Nu ska jag in till stan i eftermiddag i alla fall och leta efter Ciccis affär, typiskt bara att det ska regna!
Regnar det? Inte på Humlegårdsgatan! Lycka till (om Iris är med på noterna så finns det en Jernsbutik på Nybrogatan (hörnet Riddargatan))!
drar mig bort igen...............
Här spöregnar det, vill inte ens ta mig ut till bilen i nuläget! Funderar på att göra ett första försök i Solna centrum, där har jag nu spanat in att det finns både en Jerns och en Jarméus, som jag hittade skor fast rätt storlek var slut igår. De har nämligen just sagt på nyheterna att det beräknas regna i Stockholm hela eftermiddagen. Fungerar inte det så blir vi väl så illa tvugna att trotsa regnet, Iris och jag.
Telis: ska du gå ner i tid? Hur är det - har du fortfarande jätteont av din endo el har det gett med sig?
Nattson: Vänner tog akupunktur ett par månader efter förlossningen när hennes foglossning (som kom endast 2 dgr innan förlossningen) inte ville ge med sig. Tyvärr är det så att så länge du ammar så utsöndras hormonet relaxin vilket gör att fogarna är lite svajiga. Men jag vet en annan tjej som hade foglossning "from hell" som tog akupunktur redan under grav. Tyvärr hjälpte det inte på henne utan hon fick höra att hon tillhörde de 5% som de inte kan hjälpa med akupunktur. Men om de kan hjälpa 95% så är det ju värt att prova?! Jag tycker att du ska gå redan nu! Varför ha ont i onödan?
Cicci: går tuffe Victor helt själv nu då?
Här regnar det fortfarande inte, har inte regnat sedan 1/5 och det behövs verkligen. Men igår blåste det styv kuling så man var nästan rädd att få ngt i skallen när man var ute.
Ni som har barn som börjat krypa/gå - är de inte ganska oroliga när man ska lägga dem? Man får ju sitta och hålla fast Moa när hon ska slappna av för att somna; annars rullar hon runt och lägger sig i krypställning alt börjar resa sig mot spjälorna. Det där fina med att låta dem somna själv funkar inte just nu... Men jag antar att det är en fas som går över? Ngn som har prövat ngt speciellt el är det bara att hänga med och det löser sig så småningom???
Tack för allt stöd och alla kramar, det kan verkligen behövas!!!!!
Känns inget vidare och man tänker så mycket nu när man går hemma. Maken började jobba redan idag liksom sin bror för de kände inte för att vara hemma mer och på ett sätt förstår jag dem eftersom tankarna spinner i huvudet hela tiden, men å andra sidan måste man ge sig tid att sörja.....
Vi var på stan igår och fixade med Fonus och sen hörde vi på kyrkklockorna som ringde för svärfar klockan 12. Fint!
På söndag blir det kyrkan och sen blir det inte begravning förrän den 2 juli för prästen vi ville ha kunde inte förrän då. Lång väntan men vad gör man. Efter begravningen ska vi vara här hemma hos oss och dricka kaffe och äta kakor som svärfar gillade.
Mina föräldrar har lovat att ställa upp som barnvakter nu ett antal dagar då vi måste vara iväg och det är guld värt.
Maken och jag pratade mycket om det som hänt igår och jag försökte trösta så gott jag kunde. Har ju själv sett döden allt för många gånger men hur man vill sörja är ju så olika.
Maken ser det som att han blivit föräldralös nu och säger att nu har han ingen pappa mer medan jag ser det som att man alltid har sin pappa bara det att man får prata med honom på ett annat sätt. Jag säger alltid att jag har en syster och att jag har tre barn för det är så jag ser det fast inte alla lever här på jorden med mig. Kort och minnen finns ju alltid kvar.
Maken tycker även att det är jobbigt att Max och Malte inte kommer att komma ihåg farfar men jag sa att vi får berätta hur han var och visa kort på honom.
Min pappa förlorade sin pappa när han var 25 år så jag har aldrig haft någon farfar och på den tiden togs det tyvärr inte många kort och det är något jag saknar. Men jag har frågat min pappa om farfar och han har berättat hur det var och det är jag tacksam för.
Förlåt för ett ledsamt inlägg!
Frejis och Lappis
Håller tummarna för er ruvning ska gå bra!
Nenne
Grattis i efterskott!
Är också nyfiken på din snygge man!!!
Nattson
Jag gick och fick akupunktur för min migrän och det hjälpte mycket bra. Nu har jag inte attacker så ofta längre och det är jag tacksam för. Igår hade jag en omgång och det var jobbigt eftersom jag inte kan ta mer än alvedon nu när jag ammar, så det var bara att stå ut, men som sagt det händer inte lika ofta nu som förr.
Fotboll
Nja, ibland ser jag när Sverige spelar och ibland inte. Tycker det är ganska tråkigt faktisk, roligare med hockey....
Regn
Regn, sol, storm, regn, sol storm..... är det här i Skåne!!!