Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Zozo, du är inte den enda. Jag tycker att det är så vaaaaaaaaansinnigt tråkigt att jag inte kan förmå mig till att titta på någon match. Jag kunde inte bry mig mindre om så Sverige var i final mot Brasilien och alla spelarna skulle spela nakna.
Telis - vaaaa, vad säger du!! Skulle de spela nakna skulle fotboll bli väldigt intressant!
Ska erkänna att jag följde Italien - Hollands matchen lite halvt om halvt igår. Min make satt och skrattade grymt när italienarna gjorde försök efter försök men inte fick in något.
Izzie - jag tänkte ta med kamera men så blev min rygga så himla full av filt, picnicmat etc.
Nattson: när jag hade foglossningskänningar (efter lite slalomåkning bla ) så var min kollega helt övertygad om att det var ischias när jag beskrev hur det kändes. Sedan gick jag till ortoped och sa att jag trodde jag fått ischias och han sa "nej, det är förstadium till bäckenuppluckring" (=foglossning), inget att göra. Jahapp. Men som tur var gick det över för min del när jag slutade träna, åka slalom mm
Men att du trodde att det var en nerv i kläm förstår jag mkt väl för exakt så kändes det för mig med. Skönt att du fick sjukskrivning. För din info så har jag hört att många blir hjälpta av akupunktur faktiskt (funkade på Vänner).
Här är en till som är ointresserad av fotbollen. Möjligvis hejar och kollar jag när Sverige spelar semi el likn. Men Hol-Ita - näe. Vi hade fullt sjå med att hänga upp de nya gardinerna i köket, så nu äntligen är det färdigt i kök/v-rum. Vi blev väldigt nöjda men konstaterade att nu är det enda som inte passar in soffbordet och obefintlig tv-bänk (har tjock-tv på fult stativ och resten av apparajterna på en ful pall). Så det blir nästa projekt.
Telis.. Mja da kaaanske jag kunde ha uppbadat lite intresse.. eller njae, springande dingel dangel med knâstrumpor... Isch!
Fan, är trött som bara den idag! Och ändå somnade jag innan och sov kanske 1.5h.. Då är det svårt att ta tag i disken.. Fast diskbänken är full.. Men snart är det dags att köra och hämta maken som vägrar åka buss, och eftersom jag varit hemma sedan halv tolv måste jag juh ha fått något gjort.. Hade stor stilade planer på att städa sovrummet.. Men det har det inte blivit..
Fotbolls matchen får jag nog svårt att undvika även om jag skulle ha velat, maken är lite lagom sporttokig och tittar på EM så mycket som möjligt, och då blir det lätt att man sitter där också, även om jag gör något annat samtidigt.. Men när Sverige spelar bryr jag juh mig mer, då känner man juh till och med igen de flesta spelarna! *Heja Sverige*
Har också känningar av foglossning (inte så mycket och väldigt olika dag från dag) och det känns precis som att man har en nerv i kläm (vilket jag får ibland i vanliga fall också)..
Det "roligaste" är att maken också haft ont i ryggen till och från (mesta dels innan vi blev gravida) och att det är precis på samma sätt och i samma rörelser.. Så det måste juh helt enkelt vara foglossning han har gått och dragits med.. Eller?
Nahe, disken var det visst..
Nu är jag äntligen hemma efter våra äventyr på sjukhuset och har till och med fått sova en timme.
Åkte buss till sjukhuset på morgonen eftersom det var störningar i pendeltågstrafiken. Kom dit vid niotiden, får en säng, träffa en sköterska och sedan en barnmorska. Maken går iväg för att göra sin del, kommer tillbaka om tjugo minuter och säger: Nej, det här går inte. Han har inte sovit inatt och blivit alltför stressad Han pratar med barnmorskan som lugnar honom och säger att de kommer att lösa det här. Jag känner å andra sidan att nähäpp, det här kommer att gå åt skogen, nu vill jag sticka hem. Men det gör jag så klart inte.
Maken går iväg till sitt andra försök och jag väntar på äggplocket som ska vara 11.30. Barnmorskan börjar undra över alla konstiga blodprov som jag har fått och jag får berätta allt först för henne, sedan för läkaren som gör ett ultraljud. Äggblåsorna tycks finnas kvar så hon bestämmer sig för att ta ut dem. Så får jag min medicin - poff! och det känns ingenting, jag fattar inte ens att de är klara och varför barnmorskan försöker få trosor på mig.
Vid det här laget har vi fortfarande inte fått något spermaprov och nu väntar vi på ett svar från labbet ifall äggblåsorna innehöll några ägg. Det tar en stund, men sedan kommer de med svaret, 7 äggblåsor som gav 7 ägg. Allt är över för min del och jag känner mig riktigt pigg och har i princip inte ont.
Maken får så småningom en tablett och får vänta en halvtimme, sedan fungerar allting som det ska.
Vi kom hem någon gång efter två så att det var en ganska lång dag på sjukhuset. Har fått en preliminär tid för embryåterföring på torsdag eftermiddag och hoppas nu att äggen och spermierna gillar varandra och uppför sig riktigt väl.
Nu ska jag läsa ikapp vad ni har skrivit i tråden.
Tjohoo Frejis - det ser ju strålande ut! Har inte läst hela historien utan ville komma snabbt till hur många ägg du fick ut. Ska nu också läsa ikapp.
Telemarkgrrl skrev 2008-06-10 15:15:31 följande:
Grattis till äggen Frejis! 7 ägg av 7 möjliga låter ju toppen! Nu håller vi bara tummarna för att de gillar varandra då!