• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • muggles

Sept: stort grattis!!! Jag var också speedad av lyckohormoner första veckan, behövde knappt ngn sömn alls, funkade bra ändå. Det ändrar sig sedan...

MrsB: tungt med svärfar. Vad otäckt att det hände så plötsligt utan förvarning.

Tinga: härligt att grabbarna grus klarar sig bra och går upp i vikt som de ska. Hur går det med din bröstmjölk? Har ni hunnit komma i ordning hemma så att allt står och väntar på grabbarna el?

BS: gött med nytt badrum - tack för titten! Kul att se.

Nattson: jobbigt läge men skit i att din kollega får mkt att göra, det är väl din chefs problem. Bebisen är viktigast. Det var värst vad alla ploppar tidigt nu då (utom du Sept )

Vi har haft en underbar helg uppe i vår sommarstuga vid en sjö i Värmland. Jag skojade med mina svärisar och sa att "ni har ju faktiskt egen strand" - det låter mkt flådigare än vad det är Stugan är ju inget att hänga i granen men LÄGET. Så skönt att kunna traska runt i bikini och doppa sig när man har lust (i 24 gradigt vatten). Inte släpa med sig miljarder saker till stranden och sedan hem igen. Moa stortrivdes med alla som hjälptes åt att passa henne och hon kryper jättesnabbt nu, har verkligen utvecklats. Och hon älskar att stå vid barnvagnen och försöker resa sig mot allt som går. Hon reser sig väldigt bra nu och kan tom hålla balansen några sek på egen hand, så min gissning är att hon går när hon är runt 10 mån (dvs går=tar sina första steg). Hon är fö ett solsken och på jättebra humör och urtrevlig att ha att göra med. Så maken får en drömstart på sin pappaledighet. Imorse kom hon krypande mot mig och sa "mam, mamma" och sedan kröp hon efter maken och sa "pap, pap". Såå gulligt! Hon är redan lite mindre mammig; det slutar väl med att hon snart är pappig istället

• Nattson

Trots att du inte får sova så mycket September så låter det ganska mysigt! Kram

• Nattson

Muggles, tack du har ju rätt det är chefens problem egentligen. Men idag har jag hunnit med massor så det känns bättre

• junilejon

Izzie...jo jag är ifrån Värnamo så jag ska med dit för min kusin tar med studenten,ska dit redan på onsdag kväll,vill inte missa balen på torsdagen. Vi måste ju bara träffas en snabbis då ju???!!!

• Vännerfan

Ihhhh....
    *Sladdar in i tråden*

Har hört att Mugglis att Sweet blivit mamma! SÅ nu måste jag in här och skriva GRATTIS!!!

Och efter att ha skummat de senaste 2 sidorna ser jag att även Sept fått en tjej. GRATTIS igen!!!

Och vad glad jag blir av att se att allt verkar bra med Piff och Puff!! Har tänkt mycket på er familj!

Sen blir jag avis för att Piggan fått träffa Nenne! Det vill ju jag också!

MrsB,
    Beklagar verkligen sorgen i din familj!!

Här är allt fortf bra. Och nU känns det lite bättre när jag är snabbuppdaterad, för jag saknar er galningar helt ärligt!

Kram på er i sommarsolen!

• Liten med Mindre

STORA KRAMAR!!!

Till Sweet och September och deras små eller mindre töser... Härligt att allt tycks gå åt rätt håll och att ni äntligen fått träffa de små liven.

Till MrsB med familj, tänker på er!

Till Frejis som väl ska plocka i morgon - om allt går som planerat... Hoppas!!!

Och så måste jag säga att jag saknade det massor att inte kunna komma på picknicken. Mindre-tjejen har mått lite risigt av trög mage, och själv hade jag nästan panik vid tanken på att sätta mig i bussen och åka in till stan i värmen. Vi var hos föräldrarna på landet och där var det betydligt svalare. Har till och med frusit i helgen...

Mindres mage börjar väl rätta till sig nu, men istället har vi vaccinerat och det gnälldes friskt under eftermiddagen och kvällen. Fast tjejen åt i alla fall, så någon gång i framtiden finns hopp om att jag kommer att få sova på nätterna. Det har varit lite risigt med det de sista månaderna. Och med den hostan tjejen dras med är vi inte riktigt sugna på att ta ett par skriknätter just nu. Hosta i 8 veckor och medicinen (Bricanyl här med...sammandragning som sammandragning eller??) hjälper föga.

Min egen mage börjar arta sig - antagligen medicinen som hjälper just nu, men jag fortsätter mina nya mysko matvanor ett tag till. Det tär på krafterna att tänka fram ny mat hela tiden, och inte kunna ta till gamla beprövade knep. Humöret och orken har inte varit de bästa på sistone. Fast nu har vi lyckats laga god mat 2 dagar i rad med bara lite "fusk".

Om någon vill ses snart igen nu när värmen lägger sig - så hojta till! Börjar bli jättesugen på att vara sällskaplig igen, och till o med promenera på stan. Fast om någon vill hälsa på i klorofyllen i Tyresö så är ni välkomna! Tyresö slott har en fin park och café vid vattnet...

Sovdags!

• Liten med Mindre

Och Lappis - håller tummen att det går toppen att "leva som vanligt".

Eskimån bara måste stanna - det är ju svalare inne hos dig än ute i solen i alla fall (åtminstone om man konsulterar vår termometer vid husväggen...)

• Lapinette

Är bara inne här (lånat makens dator) för att säga LYCKA TILL till Frejis imorgon. Håller tummarna för fin fina ägg och att du får maaaasor med härlig morfin .

September - kommer inte ihåg om jag skrivit GRATTIS men självfallet så lyckönskar jag dig och familjen till ert nya liv. Jag har följt ditt råd och knaprat 1/2 barnalbyl i torsdags och den andra halvan idag. Vaggisarna orkar jag inte ta. Funkar liksom inte med min förnekelsetaktik.

• nennesjuttioåtta

hejsan tjejer!
    Tack för igår, det var supermysigt, skönt och trevligt!!! Kul att träffa er, och fått se några karlar också. (de var ju lite sämre på att bonda, men det är nog inte så lätt, hahahah) Vilka fina barn ni har! Snälla, charmiga och söta!
    Och jag gillar att överraska!

Min oförskämt tyste make sa efteråt att han det var tur att någon sa "mens" någongång för det var det enda han visste vad det var för nåt. Jodå, han hade svårt att läsa boken för han är ju lite nyfiken av sig (men som jag nämnde och som ni märkte, sjuuukligt tyst bland okända) men hade svårt att koncentrera sig på oss och ett par som bråkade en bit bort. Och efteråt visste han inte om han också skulle kramat hejdå.
    Det var faktiskt han som övertalade mig att åka ned. *aaaw* jag tyckte det skulle bli för bökigt, men efter att jag hade sovit för länge för att hinna med ett tåg så bestämde han sig för att köra mig istället. För han tyckte att jag verkligen behövde få träffa er! Han är världens bäste och snällaste! Efteråt åkte vi och badade - jösses vad välförtjänt och SKÖNT! Och förresten, husvagnen stod pall!

BS - jag måste sett urmysko ut när vi sågs för jag tänkte säga "oj, vad du var lik dig!" Fastän vi aldrig träffats, förutom att jag sett dig på bild i fotoalbumet! Men så kom jag på hur jäkla konstigt det skulle ha låtit så det blev bara ett "hupp!" och förmodligen ett par ögon som höll på att ploppa ut av ansträngningen. Hoppas jag itne skrämde dig!

Cicci
    Hoppas det gick bra på festen sen!

Telis
    oooh vilka köttsår man fick av skorna, hörru! Men efter lite tejp så gick det bra att gå hem från tåget. Och det ska ju härdas... Men fan att vara tjej och klämma in sig i tjejskor.

Liten!
    *vinkelivink* Jobbigt med hosta och magproblem och hoppas att det ordnar till det snart!!!

Septemberlainen och Sweetie
    Grattis än en gång!!!

Junilejon, i rättvisans namn borde det ju vara du på tur nu då:

Mrs B
    beklagar sorgen!!!! Jobbigt när det blir så plötsligt!!!

Vänner
    hejsan heeeej!

Mugglan
    AAck värmeland du sköna... Låter som ett riktigt smultronställe!

Svar på tråden Barnkarusellen 2