Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Oj Koko, hur lyckades du tappa två tårtor!!
Grattis September, ser fram emot att få höra mer! Hon är nästan lika stor som Iris var, hon vägde ju 4,5 kg.
Igår fyllde Iris år för första gången och vi har nu en liten (stor?) ettåring här hemma. Idag har vi haft stort kalas med släkten och det har varit jättetrevligt. Skönt att ha det idag också så att vi fortfarande har helgen kvar, annars hade vi väl stressat med kalaset än. Hon har fått så många fina presenter och jag har inte sett någon favorit än faktiskt, hon har lekt med allt på sitt lilla vis!
Sweet, en sådan liten sötis!! Jobbigt att du har ont, hoppas att värktabletterna hjälper lite i alla fall och att det läker bra.
Då ses vi i morgon, maken kommer med, hoppas att det är OK.
Aha, men nu ser jag ju vem som har namnsdag idag också, grattis till den lille berörde!
Det var en trappa och en klumpig tjej (jag) inblandad...
Men BS - Visst är det väl i övermorgon vi ska ses?!!
Grattis till Iris på ettårsdagen! Shit vad tiden går...
Bar du båda tårtorna samtidigt, jag förstår...
Ja men haha, det är ju fortfarande bara fredag! Det var ju därför vi skulle ha kalaset idag så att vi har hela helgen kvar utan att stressa runt och förbereda.. Haha, ja då ses vi i övermorgon då!!!
Japp, det verkade onödigt jobbigt att ta upp dem en och en... Just det ja... Tänk om jag någon gång kunde lära mig av mina misstag...
Hihihi, ja, det skrev du ju i ett annat inlägg...
Kissen jagar flugor så blomkrukorna flyger och sommaren har bara börjat...
Jo men Koko, jag håller med! Heeelt onödigt att bära i onödan!!! Eller också inte... hehe!
Tack för grattis! Här är början till berättelse:
Jo, hon var stor. Det gick över förväntan, särskilt eftersom jag fick värkar redan söndag eftermiddag då vattnet också började sippra, värkar som avtog först måndag morgon (max 10 min sömn i streck), och sedan höll i princip uppe under den kontroll vi var inne på (det var vatten) men sedan tilltog när jag skulle sova (typiskt) hade jag inte sovit i princip från 10 söndag morgon till när hon kom tisdag eftermiddag.
På kontrollen bestämdes att om värkarna inte hade tilltagit skulle igångsättning ske tisdag morgon. Jag höll ut till dess, men på natten var jag inte kaxig när värkarna var starka. När vi kom in var det dock åtta minuter emellan så jag var rädd att det skulle bli en lång process att få igång mer (de pratade om gel etc). Men när vi kom in och undersöktes var jag 5 cm öppen! De var imponerade eftersom jag var såpass lugn. Jag som trodde jag var en feg stackare som tyckt det var jobbigt! Sen fick jag akupunktur, vilket både gav avlsappning och viss smärtlindring. Det gick i ett himla tempo fram till krystningen, då fick jag svaga värkar och hann bli lite rädd. Efter lite diskussion bad jag om hjälp och doktorn drog med sugklocka ut huvudet, sedan krystade jag ut resten av henne. Visst sprack jag lite, men BM tyckte inte att det var ovanligt mycket, särskilt då det var första gången och stort barn.
Nu är vi hemma med vår stora fantastiska tjej och jobbar på med amning och sömn. Hon är alldeles underbar! Så söt och än så länge väldigt snäll att ha att göra med. Vi har idag varit på liten shoppingtur, hon var hur cool som helst medan jag tyckte det var läskigt. Eftersom hon är så stor kan hon sitta i babrysittern - vi fick frukost tillsammans! Sen är jag idag full med hormoner och mjölk vilket gör att humöret pendlar friskt...
Mer följer!
Hej tjejer.
Hinner inte skriva så mycket....har ju tillbringat en vecka på havet nu,så underbart och skönt!!!
GRATTIS SWEET till lilla Ella....så otroligt söt hon är och vad du skriver bra....sitter och gråter floder när jag läser dina inlägg på bloggen....
Och Tinga vad skönt att pojkarna få vara utanför kuvösen nu,det känns kanske lite mer på "riktigt" då om du förstå mig rätt?!
Och till alla er andra önskar jag en trevlig helg och hoppas att er träff uppe i storstaden blir bra Hade velat träffa er alla...kramar
Stort Grattis September!!!