Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Här har jag en make som jobbar hemma idag och det känns konstigt, men det är väl bara till att vänja sig antar jag för det är så hans nya jobb ser ut.
Max är i alla fall på dagis och Malte sover för tillfälligt så maken kan ju inte klaga på att någon stör honom iaf.
Kanske jag i så fall??????
Sweet - Stort grattis till lilltjejen! Kramar
Zozo, jag har inboxat dig Sweets blogg aadress.
Åh grattis Sweetan!
Page: vad otroligt generöst av dig att erbjuda ägg!!! Kram till dig och hoppas att maken blir bättre. Läste precis "Ett slags kärlek" och ibland mådde jag illa när jag läste om alla biverkningar med cytostatika...
Lappis: ja förmodligen bet hon sig i tungan precis efteråt... Det hon säger är ju sant iofs men inte så roligt för dig att höra precis.
Ska precis in på utv.samtal och löneförhandling - håll tummarna!
Tack Nattson
Telis - förstår din känsla när man får allt svart på vitt. känns så definitivt då på nåt sätt. men ge inte upp ännu!! mirakel har hänt förr, även om jag tycker att de känns väldigt långt borta i vår värld.
freijs - lycka till idag hos doktorn! håller tummarna! förstår din känslomässiga berg- och dalbana. ibland kommer allt verkligen över en och då vill man bara gråta. kram till dig!
Lappis - lycka till idag med FET! spännande, och nu väntar ruvning igen... tur att sommaren är här med sol och mys så att man kan göra andra saker än att känna efter hela tiden.
både jag och maken är överens om att adoption inte är för oss. men det är vad vi säger nu. kanske låter det annorlunda om några år... jag är ju dessvärre extrem optimist i grund och botten och hoppas väl fortfarande, någonstans långt därinne, att vi ska lyckas på nåt sätt...
Vi ska ställa oss i adoptionskö (har vi sagt nu i några månader). Är inte helt och fullt inställd på adoption men tycker det är bättre att stå där i kön så får vi helt enkelt känna efter.
Lycka till med FET:et Lappis! Hoppas att denna eskimå trivs i din magge!
Jag tog i så jag kräktes på löneförhandlingen (vi erfarna programmerare har extremt bra arb.marknad här i Göteborg för tillfället så det gäller att passa på) men nådde inte ända fram. Chefen och jag ligger just nu 2000 kr ifrån varandra men han ska ge mig ett bud under dagen. Han sa att han absolut inte kunde ge mig det jag begärde, det var alldeles för högt. Det lustiga är att jag vet flera kollegor som hade den lönen för något år sedan redan (varav en är ett år yngre än mig) så visst kan han betala den lönen om han vill. Att jag vet detta är att jag kollade på ratzit när det gick. Men det kanske gäller att man har penis för att få den lönen??? Jag och en kompis brukar skoja om det; penistillägg. Oooooops nu kom han precis in och la sitt nya bud - fick en tusing under det jag begärde och det var min interna gräns för att jag skulle bli nöjd. Nåja, det får väl vara ok!
Ursäkta egoinlägget mitt i era ivf-problem och nyförlösta barn mm...
FET:en hade jag tänkt skriva
Lappis är det idag som du ska göra FET?! All lycka till till er!!
Jag ska på hälsoundersökning hos företagsdoktorn och sedan åker jag till Värmland hela helgen (och är kanske datorlös) så ni får ha det jättebäst!
Återigen lycka till till både Lappis och Frejis - hoppas att få läsa glädjebesked sedan när jag är åter i tråden!
*Gruppkram*