• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • fru AM

Lappis: håller tummarna för eskimån! Kram!

• viktualia

Sweatan - ALLA kramar i världen!

Lappis - ååå vad jag önskar er lycka till med det "lätt" utdragna projektet... hoppas VERKLIGEN att det går vägen!

Page - saknar dig nåt hemskt här alltså! !!!!

• pirr!

Hej på er alla sköna kvinnor!!
    Här händer verkligen mycket. Först och främst - STORT GRATTIS SWEET!!!!
    LAPPIS- hoppas verkligen att det här är gången då det händer. Håller tummarna!
    Alla ni andra- tänker på er, även om jag inte skriver så mycket.
    Hur har det gått för september? är hon månne inne och föder???

Här är det bra. Lilltjejen växer och frodas och följer snällt med mig på mina utflykter. Hon har varit grymt smidig sen första stund och det är jag verkligen tacksam för!

Nu ska jag in på Sweets blogg och läsa detaljerna..

Kram på er!

• Frejis

Jättestort GRATTIS till dottern Sweet vad glad jag blir av att höra att både du, maken och lilltjejen mår bra efter omständigheter. Hur länge ska lilltjejen vara på neoavdelningen och när får ni komma hem? Ska läsa din blogg senare ikväll, har annars en hungrig make som gärna vill gå ut och äta någonting gott.

Lappis - extrastora kramar till dig idag också! Trots att embryot är trecelligt är det bra att det upptiningen gick bra. Nu har jag börjat hålla tummarna!

Heej Page, har tänkt på dig mycket. Skönt med en uppdatering från dig och jag hoppas att du kommer att skriva här lite oftare. Kram!

Det såg bra ut på VUL idag, jag hade sammanlagt sju äggblåsor och blodprovet var också bra Doktorn ringde på eftermiddag när jag ägnade mig åt terapeutisk verksamhet och tittade på kläder tillsammans med en kollega och meddelade detta. Så nu har jag fått en extra recept på antagonistspruta (den som man blandar ihop själv) och har hanterat den utan att någon har visat det för mig tidigare... har lite småångest att jag spillde ut en massa medicin när jag försökte få bort luft, men det räcker säkert och blir över. Så... äggplock på tisdag förmiddag om allting nu går som planerat. *ska nu fortsätta lägga till den här frasen i fortsättningen *

Hoppas att alla trådisar får en skön och trevlig sommarkväll. Dags för middag för vår del!

• fru AM

Åh Frejis! Så bra med 7 äggblåsor + bra blodprov. Du ska se att kroppen samarbetar fr om nu!!

Jag önskar er alla en trevlig nationaldagshelg och kanskekanske kraschar jag in på picknicken på söndag (om jag lyckas smita från gästerna ...)

Kram
    till alla

• Piggelin1

hejsan,
    ett snabbt inlägg i sommarvärmen! Har idag ägnat mig åt viktiga saker såsom shopping av ny sommarklänning efterföljt av kaffe & glass med en annan mammaledig tjej & hennes pojk. Gjorde en fräsch färskpotatissallad nu ikväll, yummie!
    ...och nu ska vi packa för Sthlms-trippen - jag hatar att packa

Ska bli så himla KUL att ses på söndag! Telis, jag har ditt mobilnummer om jag irrar bort mig Till er andra säger jag: om ni ser en kortklippt tjej med en röd Bugaboo, som ser allmänt förvirrad ut - hojta på henne, för då är det jag Mannen min kanske följer med en liten sväng innan han kör tillbaka till Götet, hoppas det är OK. Förresten, ngt förslag på vart jag kan köpa lite picknickmat på vägen?
    Har för mig att Omsan pratade för länge sen att hon kanske skulle joina på söndag, men det var ju ett tag sen hon var inne, så hon kanske missar det då/är uppbokad på annat?

Lappis förresen - du har fått mail av mig resp. Rosen!

Kram tills vi ses!

• Lapinette

Piggelin - ska kolla min yahoo. Märker att jag slinter lite på tangenterna efter att ha delat på en flaska vin på en uteservering med maken. Som sagt, går in stenhårt på att inte betee mig som jag vore eller kan bli gravid .

Frejis - åhhh vad skönt att det blir ÄP i nästa vecka. Men hur kunde blodproven nu helt plötsligt se bra ut? Konstigt men skönt att det blir av.

Själv kommer jag nog inte titta in här förrän på söndag förmiddag innan vår picnic i Humlan. Så jag hoppas att så många som möjligt infinner sig där kl 13:00.

• BrudSommar2006

Piggelin, hur länge tror du din make följer med? För det skulle vara lättare för oss om maken kunde följa med en sväng också nämligen och så ska vi förmodligen vidare sedan.

Lapinette, jag håller tummarna, fast det ska du inte tänka på!!!

Frejis, vilken tur att det verkar som om det ordnat sig!

• Tinga

Hej!

Ett kort litet inlägg från mig bara för att tala om att allt är bra med Piff och Puff. Jag har inte hunnit läsa den senaste veckan och hinner inte nu heller, men ville iallafall tala om att vi mår bra.

Här går det framåt med stora kliv; både Piff och Puff tillbringar mycket av dagen utan c-pap, de har flyttat över till en öppen kuvös (i princip som en säng med värmemadrass), har numera kläder på sig (de drunknar nästan i stl. 44...) och idag har Piff badat. Imorgon är det Puffs tur. Piff har lagt på sig rejält de senaste dagarna och väger nu 1530 g. Puff har i princip fördubblat sin lägsta uppmätta vikt (580 g) och väger nu 1150 g. Börjar bli stora killar nu, sett med mina förvrängda neo-ögon!

Kramar till er allihop!

• Tinga

Sweet - stort grattis till dottern! Du ska se att det inte dröjer länge tills hon tillbringar hela dagarna i din famn; hon är ju en "jätte" i förhållande till Piff och Puff.

Svar på tråden Barnkarusellen 2