• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Tack för trevlig picknick idag! Maken tyckte också att det var trevligt även om han inte riktigt hängde med i snacket, jag hade nog uppdaterat honom för dåligt!

Iris älskar kissen! Vi skaffade kisse delvis för att hon är så förtjust i mina föräldrars katt, mycket mer än hunden, vet inte varför och det har blivit likadant med vår katt. Han är också väldigt barnvänlig, kommer och lägger sig precis bredvid henne och står ut med det mesta! Hunden och katten kommer bra överens nu, är inte bästa vänner i världen men är avslappnade i varandras sällskap.

• BrudSommar2006

Det går förresten bra med Iris, fast hon sover uselt på nätterna så man är helt slut jämt, men annars så. Igår var hon snuvig men det försvann tack och lov. Äta har hon knappt gjort alls idag dessvärre, jag tror att det har varit för varmt. Hon stapplar fram och försöker gå själv också men framstegen är små på den fronten än så länge!

• Mrs  B

Hej Hej

Här har ni en som smälter bort i värmen och som bara nyser och nyser och knaprar en massa mediciner.....
    Hoppas verkligen att det kommer regn snart så allergin lugnar sig för detta är verkligen inte roligt!!!

Helgen har varit intensiv som vanligt.
    Grannflickan var här i stort sätt hela fredagen så då badade hon och Max i vår lilla pool. Sen har det blivit grillning både här hemma (i fredags) och på västkusten (igår) och idag har vi varit på dop på östkusten. Full rulle alltså......

Sweet
    Vad fint namn ni har valt!!!
    Det heter mitt kusinbarn också.
    Skönt att allt går bra med lillskruttan och att du har massor av mat. Det bådar gott!!!!!

Lappis och Frejis
    Håller tummarna för framtiden!!!!

Tinga
    Vad skönt att det ser bra ut med pojkarna och att ni får ha dem hos er ibland också!
    Tänker mycket på er!

September
    Grattis till lilltjejen!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har ni funderat ut något namn???

Junilejon
    Helgen skrev jag om precis i början, men som sagt allergin är inte rolig just nu.....
    Det var sååå skönt att få vara vid havet för där mår jag så mycket bättre, där skulle man bo!!!!!
    Hoppas du kan sova bättre!

Malte växer på som vanligt och nu vänder han sig till mage hela tiden men blir så frustrerad över att han inte kan vända sig tillbaka. Sover gör han som vanligt bra på dagarna och faktiskt även vissa nätter nu så jag hoppas det håller i sig. Även Max sover bra just nu och han klarar sig fint utan blöja både på nätterna och på dagarna och det är skönt!

• Nattson

Junilejon, japp jag kommer att vara sjukskriven 100% från tisdag. Hela helgen har jag haft mensvärk och SD. Just nu önskar jag faktiskt att det ska vara över för det ät inte kul att ha ont undet så lång tid. Igår tappade jag balansen och ramlade in i en kompis som jag skulle krama om. Den här jäkla nerven i ryggen gör så ont att benet viker sig ibland.

Ja det är svårt att sova nu när det är så varmt! Hang in there svalkan ska komma nästa vecka

• BrudSommar2006

Nattson, usch vad jobbigt, håll ut! Jag minns väl hur jobbigt det var på slutet i värmen men man får stå ut! Skönt med sjukskrivningen i alla fall så att du kan ta det lugnt.

• MSW

MrsB: Verkligen full rulle i helgen! Är juh lite krävande även om det bara är roliga saker!

Nattson: Låter jobbigt att du har så ont och så! Men bra att du blir sjukskriven, det räcker med för tidiga bebisar på ett tag nu!!

Idag har vi klarat av Liseberg, var inte särskilt mycket folk och vi har haft en bra dag.. Även om det inte var så roligt när alla andra åkte och jag inte ville/fick åka.. Men åkte iaf Kållerado.. Och det verkar ha varit lugnt för bebisens skull!

• MSW

Godmorgon!

Bs: Jag kunde iaf se bilderna och det ser verkligen jätte fint ut! Vad skönt att ni äntligen fått det färdigt!!

Jag sitter här och funderar på vad man ska klä på sig för något idag, är juh ingen sol ute!! Står iofs på termometern att det ändå är 21 grader, men molnigt och blåsigt.. För väl försöka hitta lite lager på lager som kan tänkas passa...
    Hoppas verkligen att vi inte har fått vad sommar vi ska ha nu bara så det regnar resten...

• BrudSommar2006

Nu har vi invigt badkaret. Det är svårt att komma på vad som skulle kunna vara en sämre idé än att försöka bada Iris i badkar. Hon sitter inte still utan ska upp och stå och halka runt så man får försöka brotta ner henne så att hon inte ska slå sig, helt livsfarligt. Iris blir jätteledsen och Iris mamma också. Tillbaka till badbaljan bums. Nej, nu ska vi sova en stund.

• junilejon

MSW nej jag hoppas inte heller att det här var vår "sommar" utan att den hitta tillbaka hit igen efter ett par dagar med regn. Tycker dock synd om alla som tar studenten denna veckan när det ska regna hela veckan.
    Och min kusin som tar studenten kom hem igår efter en vecka på Cypern,jag sa att det var synd att dem åkte förra veckan för det hade räckt att dem tagit ledigt en vecka bara och varit hemma för så varmt och fint väder vi har haft....

Brudsommar...jätte fint badrum ni fått

Nattson,skönt för dig att bli sjukskriven och jag hoppas att du mår bättre snart och du få INTE föda före mig,nu har både Tinga och Sweet fått förre mig trots att jag blev gravid först så nästa gång en trådbebbe ska ut så är det min!!!
    Själv har jag ju varit hemma nu i 2 månader och idag är det exakt 1 månad kvar innan kotten kommer...

Svar på tråden Barnkarusellen 2